Dr. HASSAN Elsayed egyetemi docens DUCHON Jenő műszaki tanár Trefort Ágoston Mérnökpedagógia Központ, Óbudai Egyetem AZ ONLINE FORRADALMAK NEVELŐ SZEREPE.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

Amiért érdemes idejönnöd…
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Többnapos „sportfesztivál” a magyarországi illetve határon túli felsőoktatási intézmények hallgatói számára a Debreceni Campus Nonprofit Közhasznú Kft.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
3 millió közös ismerős A kormányzati kommunikáció első éve a közösségi médiában Böszörményi Nagy Gergely Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Készítette: Kramarics Izabella Romológiatanár – Tantervfejlesztő tanár Mesterképzés II. évfolyam Oktató:Dr. Hegyi Sándor Kurzus:Digitális tananyagfejlesztés.
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR
Online Katalógus aleph.nyf.hu.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Statisztika Érettségi feladatok
Mentortanárképzés eLearning támogatása
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Permanens-e az informatikus könyvtáros szak népszerűtlensége?
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
e-Learning a tanárképzésben
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Figyelmeztetés! E program használata fokozottan
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
1 Szoftverfejlesztési folyamat a gyakorlatban Tamás Árpád – QualSoft Kft
Hagyományos és internetes társadalmi mozgalmak a taxisblokád és az augusztus 20-i tűzijátékról lemondók Facebook csoportja alapján Országos Tudományos.
VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR
Széchenyi István Egyetem, Győr
Gyermekek a Facebookon Cseh Gabriella Budapest Szeptember 25.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Tájékoztató 2008/2009-es tanév őszi félév
E-learning Kovácspál Eszter.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
Apró falatok a templom egereinek
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
A 2012-es év eseményei. 1, Olvasás népszerűsítő program Alsomocsolád 2012-ben hét alkalommal tartottak könyvklubot, alkalmanként fő részvételével.
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
1. NYÍREGYHÁZA – Örökösföld Közterület rehabilitáció.
A HUNAGI közösség és a CASCADOSS Dr. Remetey-Fülöpp Gábor főtitkár HUN A GI CASCADOSS REGIONÁLIS MŰHELY SZEGED, JANUÁR
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 1 A felsőoktatási marketing folyamatok minőségügyi támogatása Koczor Zoltán - Gáti József –
A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
Iskola-egészségügyi Konferencia augusztus Informatikai lehetőségek az iskola/ifjúság-egészségügyi munkában Wenhard Andrea egészségügyi szakközgaszdász.
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
FIATALOK RÁKOSMENTÉÉRT EGYESÜLET 2/24 TÁBLATISZTÍTÁS 2/25 20 éve állt a városközpontban Szilánkok, papírfecnik Meguntuk.
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
AZ EGYSÉGESÍTETT ANYAKÖNYVEZÉS KIALAKÍTÁSÁNAK ÚTJÁN 1. rész 1. dia.
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Előadás másolata:

Dr. HASSAN Elsayed egyetemi docens DUCHON Jenő műszaki tanár Trefort Ágoston Mérnökpedagógia Központ, Óbudai Egyetem AZ ONLINE FORRADALMAK NEVELŐ SZEREPE 1/23

 2009 – Moldova  – Iráni választási csalások  – Tunéziai jázminos forradalom  2011 – Egyiptomi forradalom TWITTER REVOLUTIONS 2/23

 Mikroblog rendszer  Időben visszafelé olvashatjuk a bejegyzéseket  Bejegyzés = 140 karakter MI IS AZ A TWITTER? 3/23

Wael Ghonim, aki az egyiptomi forradalom szimbólumává vált MIKROBLOG, MINT INFORMÁCIÓS KÖZPONT 4/23

TÚL A TWITTEREN – KÖZÖSSÉGI OLDALAK 5/23

ADATLAPOK 6/23

FACEBOOK OLDAL 7/23

FACEBOOK CSOPORT 8/23

KAPCSOLATOK EREJE - VÍRUS 9/23

FELMÉRÉS ADATAI 10/23

CSOPORT- SZELLEM 11/23

SZEREP- VÁLLALÁS 12/23

Az egyes skálaértékeket választó hallgatók száma a megadott kérdésekben FIGYELEM 13/23

Mely médiumokat használták, használnák a hallgatók információ- szerzésre MÉDIUMOK 14/23

Az egyes médiumok szerepének értékelése  az arab világ forradalmaiban  egy esetleges európai forradalomban  egy esetleges hazai forradalomban MÉDIUMOK SZEREPE 15/23

 „Az információ terjedés sebessége miatt nagyon gyorsan bontakozna ki a forradalom.”  „Nagy szerepe van a szervezésben, információ megosztásban.”  „Kirobbanthatja a forradalmat, nagyon nagy szervező ereje lehet, propagandák terjesztésére kiválóan alkalmas lehet.”  „Igen nagy, mivel az emberek elég hülyék ahhoz h bármit elhiggyenek, írja/mondja azt bárki...”  „Azok számára, akik aktív szereplői a forradalomnak, ha jól teszik, nem használják a közösségi oldalakat, csak is a megtévesztés eszközének. Nyomon követésre viszont a brf-k és a nemzetvédelem biztos, hogy alkalmas.” EGY KÖZÖSSÉGI SITE-NAK MILYEN SZEREPE LEHET EGY FORRADALOM ESETÉN? 16/23

ISKOLAPADBAN 17/23

SZÜKSÉGES-E, HOGY MÉG JOBBAN A FACEBOOK IRÁNYÁBA MOZGASSUK A TANULÓKAT? 18/23

ISKOLA SZEREP- VÁLLALÁSA 19/23

 Konstruktív pedagógia eszköztára  Vita  Kooperatív munka  Kiselőadás  Projektmunka  Stb.  Fontos a célkitűzés  Ne csak az eseményre fokuszáljon, hanem a közösségi oldal szerepére, a bejegyzések milyenségére (stílus, gyakoriság, stb.) FELHASZNÁLHATÓ PEDAGÓGIA 20/23

 Hozzunk létre zárt csoportot  A csoport tagok (tanulók) is használhassák a csoport hírfolyamát.  Szöveg  Hivatkozás  Kép  Video  Legyen cél csoportjegyzet (egyfajta wiki) létrehozása adott témában  A csoport használja a fórumot  Feladattervezés  Szerepkiosztás  Stb.  Tanári feladat: mentorállás, moderálás ÜLTESSÜK ÁT AZ EGÉSZET MAGUNK IS A FACEBOOKRA 21/23

 Osztályfőnöki óra  Szakkörök  Számítástechnika  Informatika  Klubok  Felsőoktatás + amit a fantázia megenged  HOL HASZNÁLHATJUK? 22/23

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! 23/23