Dr. HASSAN Elsayed egyetemi docens DUCHON Jenő műszaki tanár Trefort Ágoston Mérnökpedagógia Központ, Óbudai Egyetem AZ ONLINE FORRADALMAK NEVELŐ SZEREPE 1/23
2009 – Moldova – Iráni választási csalások – Tunéziai jázminos forradalom 2011 – Egyiptomi forradalom TWITTER REVOLUTIONS 2/23
Mikroblog rendszer Időben visszafelé olvashatjuk a bejegyzéseket Bejegyzés = 140 karakter MI IS AZ A TWITTER? 3/23
Wael Ghonim, aki az egyiptomi forradalom szimbólumává vált MIKROBLOG, MINT INFORMÁCIÓS KÖZPONT 4/23
TÚL A TWITTEREN – KÖZÖSSÉGI OLDALAK 5/23
ADATLAPOK 6/23
FACEBOOK OLDAL 7/23
FACEBOOK CSOPORT 8/23
KAPCSOLATOK EREJE - VÍRUS 9/23
FELMÉRÉS ADATAI 10/23
CSOPORT- SZELLEM 11/23
SZEREP- VÁLLALÁS 12/23
Az egyes skálaértékeket választó hallgatók száma a megadott kérdésekben FIGYELEM 13/23
Mely médiumokat használták, használnák a hallgatók információ- szerzésre MÉDIUMOK 14/23
Az egyes médiumok szerepének értékelése az arab világ forradalmaiban egy esetleges európai forradalomban egy esetleges hazai forradalomban MÉDIUMOK SZEREPE 15/23
„Az információ terjedés sebessége miatt nagyon gyorsan bontakozna ki a forradalom.” „Nagy szerepe van a szervezésben, információ megosztásban.” „Kirobbanthatja a forradalmat, nagyon nagy szervező ereje lehet, propagandák terjesztésére kiválóan alkalmas lehet.” „Igen nagy, mivel az emberek elég hülyék ahhoz h bármit elhiggyenek, írja/mondja azt bárki...” „Azok számára, akik aktív szereplői a forradalomnak, ha jól teszik, nem használják a közösségi oldalakat, csak is a megtévesztés eszközének. Nyomon követésre viszont a brf-k és a nemzetvédelem biztos, hogy alkalmas.” EGY KÖZÖSSÉGI SITE-NAK MILYEN SZEREPE LEHET EGY FORRADALOM ESETÉN? 16/23
ISKOLAPADBAN 17/23
SZÜKSÉGES-E, HOGY MÉG JOBBAN A FACEBOOK IRÁNYÁBA MOZGASSUK A TANULÓKAT? 18/23
ISKOLA SZEREP- VÁLLALÁSA 19/23
Konstruktív pedagógia eszköztára Vita Kooperatív munka Kiselőadás Projektmunka Stb. Fontos a célkitűzés Ne csak az eseményre fokuszáljon, hanem a közösségi oldal szerepére, a bejegyzések milyenségére (stílus, gyakoriság, stb.) FELHASZNÁLHATÓ PEDAGÓGIA 20/23
Hozzunk létre zárt csoportot A csoport tagok (tanulók) is használhassák a csoport hírfolyamát. Szöveg Hivatkozás Kép Video Legyen cél csoportjegyzet (egyfajta wiki) létrehozása adott témában A csoport használja a fórumot Feladattervezés Szerepkiosztás Stb. Tanári feladat: mentorállás, moderálás ÜLTESSÜK ÁT AZ EGÉSZET MAGUNK IS A FACEBOOKRA 21/23
Osztályfőnöki óra Szakkörök Számítástechnika Informatika Klubok Felsőoktatás + amit a fantázia megenged HOL HASZNÁLHATJUK? 22/23
KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! 23/23