Bemutatjuk sofőr Ivánt Hamarosan! Bemutatjuk sofőr Ivánt Sectran Kft. – Muray Melinda
Vázlat Mire költünk biztonság címén? Az okozott kár A DID rendszer, mint megoldás A DID rendszer felépítése és működése Az azonosítás biztonsága A DID rendszer előnyei A DID rendszer jövője, illeszthetősége
I. Mire költünk biztonság címén? Építsünk biztonsági rendszert közösen! Hozzávalók: Analóg videokamera Éber biztonsági szolgálat Beléptető kapuk Digitális, nagyfelbontású kamerák Ujjlenyomat-olvasó GPS járműkövető rendszer Speed-dome kamerák Kerítésvédelmi rendszer Riasztó berendezés Nagyfelbontású IP-kamerák Retina szkenner Sorompó Day-night kamerák stb.
I. Mire költünk biztonság címén? …és a rendszerünk tökéletes!
…vagy mégsem? I. Mire költünk biztonság címén? A felsorolt biztonsági megoldások közül egyik sem foglalkozik a szállítást végző személlyel, holott a szállítás során elkövetett bűncselekmények jelentős részében maga a gépjárművezető is tevékenyen közrejátszik a termékek eltulajdonításában.
II. Az okozott kár évente körülbelül 25.000.000.000 Ft
Mi mindenre lenne ez az összeg elegendő
10.000 db Suzuki Swift
Az mi mindenre lenne elég????? 10.000 db Suzuki Swift Az mi mindenre lenne elég????? 500.000 db új biztonsági kamera
A megoldás Driver Identification Database Önkéntes belépésen alapuló online „fehér lista”, mely minősített, megbízható sofőröket tartalmaz. Driver Identification Database
III. A DID rendszer, mint megoldás Személyi állomány előzetes szűrése Személyazonosítás biztonságának növelése Folyamatos kontroll A DID rendszer több, mint egy egyszerű adatbázis!
Személyi állomány előzetes szűrése III. A DID rendszer, mint megoldás Személyi állomány előzetes szűrése A probléma szemléltetése kedvéért tegyünk egy kis összehasonlítást: Milyen előírásoknak kell megfeleljen egy pénzszállítást végző vagyonőr és egy százmilliós értékű rakományt szállító sofőr?
Elvárások pénzt szállító vagyonőrökkel szemben: III. A DID rendszer, mint megoldás Elvárások pénzt szállító vagyonőrökkel szemben: Magyar állampolgárság Állandó belföldi lakóhely Alapfokú iskolai végzettség Személy- és vagyonőri igazolvány megléte Kamarai tagság Érvényes fegyvervizsga C kategóriájú jogosítvány Büntetlen előélet, orvosi és pszichológiai megfelelés Rendészeti, illetve fegyveres biztonsági őr munkakörben szerzett tapasztalat
Elvárások egy sofőr számára: III. A DID rendszer, mint megoldás Elvárások egy sofőr számára: Alapfokú iskolai végzettség C+E típusú vezetői engedély Belföldi/nemzetközi árufuvarozói vizsga 1-2 év szakmai tapasztalat, min. 2000 km. Ezeknél a követelményeknél akkor sincs több, ha a sofőr százmillió forintos értéket szállít!
A személyi állomány előzetes szűrése III. A DID rendszer, mint megoldás A személyi állomány előzetes szűrése A DID tagságra pályázó gépjárművezetőknek a fuvarozó cégek felvételi gyakorlatánál magasabb szintű elvárásoknak kell megfelelniük. A DID rendszer tagjaira nézve kötelező: Büntetlen előéletet igazoló erkölcsi bizonyítvány Szakmai önéletrajz Munkavégzéshez szükséges okmányok megléte
III. A DID rendszer, mint megoldás 2. Személyazonosítás biztonságának növelése Személyi okmányokból történő hagyományos ellenőrzés azonosítási nehézségei: Régi okmányok, régi fényképek a külső az okmány készítése óta eltelt időben teljesen megváltozott sok esetben a különböző időpontokban készült okmányokban található fényképek sem támasztják alá az azonosítást az okmányokban található fényképek mérete kicsi, nem látszódnak az azonosításhoz szükséges részletek
III. A DID rendszer, mint megoldás 2. Személyazonosítás biztonságának növelése A DID rendszerben: Fényképes, egyedi kóddal ellátott azonosító kártya Általunk készített nagyfelbontású fénykép Az ellenőrzött okmányok rögzítése az adatbázisban Online ellenőrzés (rendszerben található fénykép és okmányok összehasonlítása a megjelent személlyel és az általa birtokolt okmányokkal)
III. A DID rendszer, mint megoldás 3. Folyamatos kontroll A rendszer frissítésében közvetett módon maguk a rendszer felhasználói is részt vesznek Online működés (A megbízók a napi szintű pozitív eredményű kártyaellenőrzésekkel erősítik meg, hogy egy sofőr megbízható. Azonban ha egy gépkocsivezető az egyik felhasználónál elbukik és kitiltásra kerül a DID-ból, máshol már nem lesz módja kárt okozni.)
IV. A DID rendszer felépítése és működése Azonosító kártya Terminál Szerverkörnyezet
IV. A DID rendszer felépítése és működése 1. Azonosító kártya Proximity kártya A kártya a rányomtatott információkon kívül más személyes adatot nem tartalmaz
IV. A DID rendszer felépítése és működése 2. Terminál Ipari környezetre kialakított hardver Dedikált munkaállomás Zárt rendszer Linux operációs rendszer Egyedileg hozzárendelt kártyaolvasó Adatbázist nem tartalmaz (minden adat a szerveren) 24 órás support szolgáltatás
IV. A DID rendszer felépítése és működése 3. Szerverkörnyezet Kizárólag a DID rendszer fut rajta Folyamatos elérést biztosító HA-környezet (több szerverből álló, nagy rendelkezésre állású kiszolgáló környezet) Biztonságos szervertermi elhelyezés
V. Az azonosítás biztonsága A fuvarindítás előtti ellenőrzés menete 1. Birtok és tudás alapú autentikáció; a sofőr előzetes hozzájárulása az adataihoz való hozzáféréshez Személyes jelenlét DID-kártya PIN kód ismerete 2. Státusz ellenőrzés Jóváhagyott Felfüggesztett Tiltott, törölt (nincs lehetőség fuvarindításra)
VI. A DID rendszer előnyei Jelentős mértékben csökkennek a fuvarozással kapcsolatos káresemények Információáramlás érdeksérelem nélkül Minőségi igény támasztható a gépkocsivezetőkkel szemben Adatvédelem szempontjából a jelenlegi gyakorlatnál körültekintőbb adatkezelési eljárás Egységes fellépés következtében növekvő visszatartó erő, amely csökkenti a fuvarozók bűnözési hajlandóságát
VII. A DID rendszer jövője - illeszthetőség A DID rendszer úgy van kialakítva, hogy megfelelő interface-eken keresztül szinte bármilyen fuvarszervező programmal összhangba lehet hozni. Példaként a CTS (Carriage Tracking System) A CTS gépkocsivezető nyilvántartó modulja a gépkocsivezetők adatait a DID rendszerből veszi, tehát már a fuvarszervezésnél sem kerülhet be a rendszerbe olyan sofőr, aki nem jogosult a fuvarfeladat elvégzésére.
Bemutatjuk Sofőr Ivánt Iván 180 cm magas, átlagos testalkatú férfi. Két éve egy nemzetközi fuvarokat bonyolító vállalkozás alkalmazottja. Soha nem állt rajthoz a Párizs-Dakar versenyen… Iván egyszerű ember és átlagos sofőr. Mi mégis őt ajánljuk figyelmébe… …mert Iván tagja a DID rendszernek ami azt jelenti, hogy MEGBÍZHATÓ!
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Muray Melinda – értékesítési vezető Tel: 36(20)667-90-34 E-mail: sales@thedid.eu