Tudásmenedzsment eszköztár a KKV szektorban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP Tudásalapú közszolgálati előmenetel.
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR AUTO- SZŰRŐ FEJLESZTÉSE TÁBLÁZAT ALAPÚ JELENTÉSEK UTÓLAGOS, BÖNGÉSZŐN BELÜLI TOVÁBB- FELDOLGOZÁSÁRA.
CEP® Clean Energy & Passive House Expo CEP® Clean Energy & Passive House Expo II. Országos Villanyszerelő Konferencia Meglévő ingatlanok smartosításának.
Intranet portál bemutató
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Hogyan és miért vállalkozzunk?
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
Mobil eszközök alkalmazása vállalati környezetben
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Csoportmunka szolgáltatások megvalósítása a T-Mobile-ban Keresztúri Éva T-Mobile Magyarország.
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Teljesítménynövelés idő-és önmenedzseléssel
E-learning és a multimédia
A munka világával kapcsolatos tudás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Szervezet, információs rendszer. Az információs rendszer és a szervezet illeszkedése Mi szervezet? Az egyszerű struktúra Funkcionális felépítés Termék.
Helyzetfelmérés Helyzetfelmérés elemzése, értékelése
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
Hetyei József Certified Management Consulting március 22 VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Informatikai tanácsadási szekció Budapest, 2013.
Szervezetfejlesztési Program
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Tudásmenedzsment -stratégia, -fejlődés, -tapasztalások Galambos Sándor
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment fejlesztések a tudásközösség – közösségi tudás – tudástőke hármas egységének jegyében az MTV-nél Móriczné Zvornik Csilla (MTV - humánerőforrás.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Tanuló szervezet.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Valorizáció a Leonardo programban Muradin Eszter december 2. Leonardo Nemzeti Iroda.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
TÉRÍTÉSES INFORMÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK = TISZ. JÓ TUDNI… 1. Miért működtetjük a TISZ-t? 2. Miért számítunk fel költségeket?
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Dr. Makra Zsolt projektvezető
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Motiváció.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
Gyakorlatorientált emberi erőforrás tanácsadó MA képzés – a szakmai gyakorlat szerepe az NYME-AK képzésében VI. Országos Tanácsadói Konferencia BKIK székház.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
Easy Learning Hungary Kft. Nagy Zsolt István, ügyvezető igazgató VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: )
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Dr Máthé Ákosné HR vezető tanácsadó Interim.
1 A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
A válság, mint lehetőség: a motivációs kulcs
Milovecz Ágnes–PTE KTK Király Ágnes–PTE KTK Poór József–SJE GTK
Kérdések a második zh-hoz
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
SEEM alapok.
Tarcsi Ádám, egyetemi tanársegéd ELTE Informatikai Kar
Válságmenedzsment / Polányi Sándor
1 Tudásbázis követelmények a digitális korszakban Gyulay Tibor tudásmenedzsment szakértő előadása „A tacit (avagy a hallgatólagos tudás) jövője a negyedik.
Előadás másolata:

Tudásmenedzsment eszköztár a KKV szektorban VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013. március 21. (ISBN száma: 978-963-89734-0-5) Elter Luca E-learning szakértő ARTudásmenedzsment Kft.

Előadás vázlata Fogalmi áttekintés Tudás menedzselésének praktikussága Bevezetés lépései Módszerek, eszközök

Mi a tudás? AdatInformációTudás Tudás fogalma Tényekre alapozott tudás Gyakorlatorientált tudás Tudás fogalma Tacit Explicit Nonaka mátrix: a tudás keletkezésének 4 módja Tacit tudás Explicit tudás Szocializáció Externalizáció Internalizáció Kombináció

Tudás felhalmozódás Tudásmenedzsment fogalma Történeti áttekintés Feladata: Feltárja és megszűnteti a szervezeten belüli tudás hézagokat Információgyűjtési folyamat beindítása Információgyűjtő rendszer kiépítése Olyan szervezeti kultúra kiépítése, ahol a tudás megosztása, gyűjtése, rögzítése, rendszerezése a mindennapok része Tudást produktívan használjuk a vállalat eredményességének javítására

Miért fontos a tudás menedzselése? Rob Abbott (2000) Intézmény nem ismeri, milyen tudás van birtokában Információk rendezetlenül, ömlesztve tárolódnak (ha tárolódnak) Információ tömeg és információhiány Szakmai jártasság elvész ha távozik a cégtől Nehezebb nyilvántartás Nem oszthatóak meg a tapasztalatok, így bizonyos dolgokat újra és újra végig kell csinálni Tudás elavulhat, frissíteni kell

Tudásmenedzsment alapfolyamata Tudásmenedzsment célok Tudásértékelés Tudásazonosítás Tudás felhasználása Tudás szerzése Tudás megőrzése Tudás fejlesztése Tudás megosztása

Tudásmenedzsment területei Stratégia Szervezeti kultúra Tudatosítás Vállalati tudásmenedzsment stratégiájának bevezetése Stratégiai tervek kialakítása Dolgozók Folyamatok Tartalom IT

Eszköztár Általános eszközök Információs technológiák Levelezés, képesség leltár, virtuális közösségek, dokumentumkezelés, beszélgetés Egyszerű eszközök funkcióinak kihasználása: e-mail, Outlook Információs technológiák Adattárházak, Internet, Intranet Vállalatirányítási rendszerek Szerver, amit bármikor elérhetnek otthonról is a kollégák Közösségi oldalak: Fórumok, LinkedIn „Emberi” tényezők Tudásigazgató (Chief Knowledge Officer), tudásmenedzsment szakértők

Gyakorlatban Az ARTudásmenedzsment stratégiája Használt eszközök Új kollégák betanításának része Napi gyakorlat  Napi rutinná vált Ösztönzés Jól működő gyakorlat lett: egyértelműen látni eredményét Használt eszközök Oktatásmenedzsment / E-learning rendszer: CourseMill Folyamatmenedzsment rendszer: RedMine Egyéb: Outlook naptár, Excel táblázat, más keretrendszerek, tananyagok, tábla Közösség: Blog, Facebook, szakértői tevékenység, Konferenciák, HR Portál

Probléma Vezetői megoldás Tudás/pozíció féltés – „A tudás hatalom” Tudásközpont építése, a tudásnak is frissülnie kell, piacképesség „Sem anyagi, sem erkölcsi elismerést nem kapok érte” Személyre szabott motivációs rendszer kiépítése – nem csak anyagilag! „Nem hiszem, hogy másoknak ez szükséges, máskor sem vették figyelembe az észrevételeimet” Cégkultúrán változtatni, egymás meghallgatása, reflektálás, személyre szóló reflexió és motiválás „Nélkülem úgysem fogjátok tudni megcsinálni” Közös célok előtérbe helyezése, sikeres vállalkozás felépítése „Nem értem miért jó nekem, ha átadom a tudást” Hosszútávon megtérülő befektetés „Én nem kérek/fogadok el segítséget, kiderülne, hogy valamihez nem értek” Tudás hamar elavul, frissíteni kell, nem szégyellni való dolog „Nem leszek tanár” Folyamat pontos értelmezése „Nincs rá időm, túlterhelt vagyok” Korábbi munkafolyamatok precízebb elvégzése, munkaköri leírás állandó eleme legyen „Nem értek hozzá, nem is tudom mi ez” Tudásmenedzsment bevezetése előtti lépések – adott eszközt körültekintően válasszuk ki

Köszönöm a figyelmet! Elter Luca ARTudásmenedzsment Kft. Weblap: www.artudasmenedzsment.hu Blogunk: E-learning mindenkinek - elearning.co.hu