Papp Győző szupervizor Humánszolgáltató Központ Szekszárd

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Coach az egészségügyben
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
Szervezetfejlesztési Program
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Moduláris rendszerű vezetőképzés profiknak
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
TÁMOP /A
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Értékelés a pedagógiában
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Projekttájékoztató nap
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Reintegrációs tanácsadó munkakör
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Büntetés-végrehajtási
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Az emberi tanulás.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Fogd A Kezem Alapítvány
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Prezentáció címsor A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt.
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
A team-munka elméleti alapjai
Szupervízió formái (L. van Kessel)  - duális: vizor - vizand tapasztalati szupervízió- élő szupervízió  csoportos szupervízió: vizor – a vizand egy csoport.
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
A professzionalizmus formálódása és jelentése (Kozma J.2002)
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Szentkatolnay Miklós A mentorhálózat működése – aktuális helyzetkép és a lehetséges jövő I. Országos Mentortalálkozó Budapest, október 3.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
" Tudás és kompetencia" Szociális szakemberek és önkéntesek alternatív képzése a látássérültek munkaerő-piaci re/integrációjáért Veres Katalin projektvezető.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Támogatott lakhatási programok a fővárosban Adatok és módszertan szerepe a fővárosi lakhatási programok lebonyolításában.
KINCS Krízis intervenciós csomag Virág László - Szeles Erika – Vajger Éva.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
VII. Szervezeti kultúra
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Szupervízió A szupervízió a változás generátora 3. Szint Gondolati
Tanácsok a portfólió készítéséhez
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
Előadás másolata:

Papp Győző szupervizor Humánszolgáltató Központ Szekszárd Mi a szupervízió? Papp Győző szupervizor Humánszolgáltató Központ Szekszárd

Szupervízió a projektkísérésben Minden projekt végrehajtásában döntő jelentőségű a folyamatkísérés. Ennek eszközei a dokumentáció következetes vezetése, a különböző szinteken történő belső ellenőrzés, részjelentések készítése, statisztikák vezetése, stb. A hatékonyságot a humánerőforrás minőségi fejlesztése teszi lehetővé. Ennek részeként az önreflexiós működés kiemelt jelentőséggel bír. Az önreflektív team munka középpontjában a szakmai személyiség áll.

Két megközelítés szerint: A szupervízió módszeresen strukturált tanulási folyamat, amely a szupervizált szakmai tapasztalatára reflektál, a szupervizor a folyamat kereteiért felelős, a szupervizált pedig a tanulási céljáért. A szupervízió olyan speciális szakmai személyiségfejlesztő módszer, amelynek alkalmazása nélkülözhetetlen bármely szakma hivatásgondozásában, saját mentálhigiénéjében, szakmai továbbképzésében és munkájának minőségbiztosításában.

A szupervízió célja, formája, tartalma A szupervízió célja a szakmai kompetencia növelése, a kooperáció és a hatékonyság fejlesztése. Elősegíti az intervenciós lehetőségek tudatosítását, és támogatja a kapcsolatok és munkaköri rendszerek hatékony együttműködését. A szupervíziós ülések kéthetente történnek, vagy csoportos, vagy team, vagy egyéni formában. Egy másik forma, amikor havonta egyszer, de 2×2 ülésben zajlik a folyamat. Projektkísérés vagy krízis esetén, ha szükséges, lehet gyakrabban is összejönni.

Szupervízió alapú coaching A coaching egy megoldás orientált tanácsadási módszer olyan embereknek, akik a nyilvánosság középpontjában állnak, és vezetői feladatokat látnak el – például gazdaság, politika, adminisztráció, művészet, tudomány, kultúra, vallás, sport területén. A coaching támogatja: fontos feladatokra és eseményekre való intenzív előkészülést új követelmények miatt szükséges új stratégiák kifejlesztését nagy tanulási feladatok megfogalmazását és végrehajtását a saját szerepkör és karrier tudatos alakítását az egyéni sikerek biztosítását a burn-out és mobbing elhárítását

Milyen témák kerülhetnek szóba a szupervízióban? A kliensekkel való szakmai  kapcsolat – A saját szakmai működésmód  átlátása - a keretek, határok, kompetenciák tisztázása és tartása - kommunikációs problémák - döntési-, konfliktus- és krízishelyzetek - értékszemlélet, előítéletek és ezek hatásai stb. – A kiégés (burnout) felismerése, kezelése – A stressz-jelenségek feldolgozása – A szakmai kapcsolatok kezelése - az intézményen belüli kapcsolatok átlátása - a velük való bánni tudás valamint - az intézményen belüli, kívüli együttműködések - a szervezeti átalakítások és a nyomukban újjászerveződő együttműködések – A karrierépítés, a kezdő szakemberek támogatása – A szervezetfejlesztési folyamatokat  szintén hatékonyan kísérheti a szupervízió

A szakmai személyiség tudatos nem tudatos személyes szakmai A világoskék rész demonstrálja a szupervízió által érintett részt. A fenti folyamat megértéséhez tudnunk kell, hogy mi a szakmai személyiség. A szupervízió fókuszában a szakmai személyiség áll, melynek megértéséhez Sieners és Hunzinger holland szerzők szakmai szerepkoncepcióját használjuk. „A szerepfogalom az, amin keresztül az én alkalmazkodik a társadalmi elvárásokhoz. A munkahelyi szereppel olyat vesz magára, ami adott, amit nem maga definiált. Az én integrálja magába a szakmai szerepet, hogy magában oldja fel az ellentmondást. Csak így tud jól működni. A személyes és a szakmai így: összefonódik.” (Pénzes E. 1999.)

A tapasztalati tanulás A szupervízió olyan követő módszer, amely a szakmai realitás keresését támogatja egy speciális reflektív együttműködés keretein belül. A szupervizor feladata azoknak a feltételeknek a megteremtése, ahol a tudatos figyelem fókuszában a kettőjük kapcsolata vagy a csoport reflektív működése, élővé teszi a valódi tapasztalatokat, melyek a változás irányába hatnak. A szupervizor olyan teret hoz létre az együttműködésben, ahol a szakemberek már meglévő, de rejtett tapasztalati tudása válik kifejezetté, és megragadhatóvá az aktuális problémamezőben. (Sárvári Gy. 1999.)

A reflexió a tudatos fejlődés alapja Olyan kapcsolatot hoz létre a résztvevők között, ami lehetővé teszi bekapcsolódásukat az együttes tanulási folyamatba. Más tanulási formáktól úgy különbözik, hogy a résztvevők előfeltevéseiket hipotetikusan kezelik, ezért nem igazságok harca alakul ki, hanem a személyközi kapcsolaton és a tanulási környezeten van a fókusz.

A szupervízió lefolyásának szakaszai megrendelő szupervizáltak szupervizor Az 1. kapcsolat felvétele Tájékozódó beszélgetés Szerződéskötés Szupervíziós ülés

Az ülés szakaszai Bevezető – a koncentrált figyelem kialakítása Szupervizor Esethozó Bevezető – a koncentrált figyelem kialakítása Megállapodások, megegyezések. Mi az eset? Ki az esethozó? Esetbemutatás. Értő figyelem, sajátélményű elbeszélés Esetfeldolgozás (3 szakaszos) - rövid, pontosító kérdések az eset vitája utókérdezések 5. Zárás: összegzés, „tanulság”, perspektívák, a folyamat felidézése. Többi csoporttag

Köszönöm a figyelmet!