HOGYAN INDÍTSUNK AGRÁR-ÉLELMISZERIPARI VÁLLALKOZÁST?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Teszt Eladási hely.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Forfaiting (forfetírozás)
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Műszaki ellenőrképzés
Értékesítési csatornák
A nemzetközi üzleti élet etikája
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
vámjogi és vámeljárási szabályok rendszere
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A külső környezet elemzése
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Exporttal és importtal kapcsolatos okmányok
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Előnyök és alkalmazási területek
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG VIII. VÁNDORGYŰLÉSE Debrecen, november Az idegennyelv-oktatás szerepe a szervezeti és regionális versenyképességben.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
A kulturális intelligencia
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Kérdések a második zh-hoz
Összehasonlító gazdaságtan A globalizáció hatása a gazdasági rendszerek változására.
Az elemzés és tervezés módszertana
Az EEM helye a menedzsmentben
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Logisztikai ügyintéző
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalkozói készségek fejlesztése
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
A BKF tudástranszfer modellje a
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
CSEREHÁTI UTAK A SZOCIÁLIS GAZDASÁGBAN Nonprofittól a forprofitig.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Kicsi, közös és bank Az Autonómia Alapítvány kísérleti pénzügyi fejlesztő programjai Béres Tibor programfelelős.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Európai Uniós ismeretek A négy alapszabadság. Alapvető jogok az Európai Közösségben – a 4 alapszabadság EGK – cél: a tagállamok közös piacának kiépítése.
Az üzletek operatív működtetése
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
A külső környezet elemzése
9. tétel.
Országos nagykereskedelmi menedzser
Kérdések a második zh-hoz
Európai Uniós ismeretek
Hogyan indítsuk el agrárvállalkozásunkat?
Előadás másolata:

HOGYAN INDÍTSUNK AGRÁR-ÉLELMISZERIPARI VÁLLALKOZÁST? Gyakorlati vezetői képzés

Amit várhatsz… Képzés Vállalkozásfejlesztés az agrár-élelmiszeriparban Projekt kezelési képesség fejlesztés Termékfejlesztés, termékminőség Pénzügyi vonatkozások Nemzetköziesedés Esettanulmányok Videójáték

A KÉPZÉS

A KÉPZÉS A képzés főbb céljai VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIÁK Változások a vállalati és vállalkozói világban VÁLLALKOZÁSOKFEJLESZTÉSI TERÜLETEK - Marketing és értékesítés - A vállalat menedzsmentje - Termékfejlesztés és termékminőség - A fejlesztések pénzügyi vonatkozásai - Nemzetköziesedés

A KÉPZÉS Célok: ESETTANULMÁNYOK VIDEOJÁTÉK

A KÉPZÉS ESETTANULMÁNYOK Az esettanulmányok az agrár-élelmiszeripar mindennapi tapasztalatain alapulnak A menedzsment minden területét lefedik Gyakorlati megközelítés Feldolgozhatók egyénileg vagy csoportban is A csoportos feldolgozás ajánlott

A KÉPZÉS KÉPZÉSI MÓDSZER KÉRDÉSEK VISSZAJELZÉSEK VISSZATEKINTÉS A kérdésfeltevés és a hallgató bevonása a beszélgetésbe nagyon hasznos lehet. Kerüljük a zárt kérdéseket (igen/nem választ). VISSZAJELZÉSEK Hol állunk jelenleg és hogyan tegyük meg a következő lépést, hogy pozitív visszajelzést kapjunk? A visszajelzés nem a személytől függ, hanem a viselkedéstől VISSZATEKINTÉS Tárgyszerűen elemezzük a történteket Kövessük nyomon a folyamatokat

VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉS AZ AGRÁR-ÉLELMISZERIPARBAN KONFRONTÁCIÓ Környezeti kérdések A források lehető leghatékonyabb kihasználása Társadalmi kérdések A teljes társadalmi lánc nyertes kell legyen Fogyasztói kérdések A kezdeményezéseknek a piac keresleti oldaláról (fogyasztói oldal) kell jönniük Globalizáció A világ egyre inkább egyetlen piaccá válik

VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉS AZ AGRÁR-ÉLELMISZERIPARBAN EREDMÉNYKIMUTATÁS Hatékonyság Marketing Társadalmi és környezeti elvárások

NEMZETKÖZIESEDÉS 1. ELSŐ LÉPÉSEK ELŐKÉSZÍTÉSE AZ EXPORTÁLÁS FELÉ 2. AZ EXPORT STRATÉGIA 3. KOCKÁZATKEZELÉS 4. FIZETÉSI MÓDOK 5. AZ AJÁNLATTÓL A TELJESÍTÉSIG

NEMZETKÖZIESEDÉS ELSŐ LÉPÉSEK ELŐKÉSZÍTÉSE AZ EXPORTÁLÁS FELÉ SWOT elemzés - melynek középpontjába a fontos külkereskedelmi elemek állítandók Más országok kereskedelmére jellemző ismeretek és készségek A piaci és a fogyasztók ismerete Piaci befolyás … A legyőzhető akadályok – lehetnek olyan külső és belső tényezők, melyek akadályozhatják a külföldi piac megközelítését

NEMZETKÖZIESEDÉS ELSŐ LÉPÉSEK ELŐKÉSZÍTÉSE AZ EXPORTÁLÁS FELÉ A külső akadályok lehetnek: Behozatali vámok Bonyolult elosztási rendszer (autópálya-hálózat, …) Jogi korlátozások az összetevőkre és a címkézésre vonatkozóan Kulturális különbségek Fizetési szokások (néhány országban korlátozott az előlegfizetés, ….) …

NEMZETKÖZIESEDÉS ELSŐ LÉPÉSEK ELŐKÉSZÍTÉSE AZ EXPORTÁLÁS FELÉ Belső korlátok lehetnek: Nincsenek meg a kellő exportálási kompetenciák Működő tőke hiánya Nincs elegendő piaci információ Időhiány Nyelvi akadályok Nincs külkereskedelmi kultúra (utazási szokások hiánya, …) …

NEMZETKÖZIESEDÉS AZ EXPORT STRATÉGIA Nagyon fontos döntés, hogy hogyan fogsz a külföldi piacokkal foglalkozni A piac közvetlen megközelítése – saját alkalmazottakkal A piac közvetett megközelítése – harmadik fél/felek bevonása

NEMZETKÖZIESEDÉS AZ EXPORT STRATÉGIA A piac közvetlen megközelítése Lehetséges előnyök: Minden a kezedben van Az exporttevékenység minden bizonnyal összhangban lesz a vállalati célokkal Lehetséges hátrányok: A piaci távolság A piac kezelésének költségei

NEMZETKÖZIESEDÉS AZ EXPORT STRATÉGIA A közvetett megközelítési stratégia lehetséges előnyei: A pénzügyi kockázat kicsi Minimális beruházásokat igényel A partnerek jól ismerik a piacot A piac és a vásárlók elérése biztosított Nincsenek olyan gyakorlati akadályok, mint tárgyalások idegen nyelven, helyi szokásokhoz és kultúrához való alkalmazkodás Kombinálhatóak a saját és a partnerek erősségei …

NEMZETKÖZIESEDÉS AZ EXPORT STRATÉGIA A közvetett megközelítési stratégia lehetséges hátrányai: A külföldi partnertől való függőség A profitot meg kell osztani Fennáll a korlátozott rugalmasság (a harmadik fél például igényt tart jutalékára a bonyolultabb ártárgyalások során is) Korlátozott a termékismeret Nincs közvetlen kapcsolat a fogyasztóval A partnered szemében nem mindig a Te terméked az első (a partnered lehet „több kártyás”/”multi-card”)

NEMZETKÖZIESEDÉS AZ EXPORT STRATÉGIA Közvetett export – az értékesítési ügynök Jutalék alapon működik Gyakran „több-kártyás” (= különböző cégeknél tölt be ügynöki funciót) Európai jogi védelem alatt áll Európában az ügynökök védettek Szerződés nélkül is tekinthetőek az emberek ügynöknek (például ha be tudják mutatni eladási nyilvántartásaikat) Az ügynökök kijelölésénél érdemes szerződés után nézni/szerződést kötni.

NEMZETKÖZIESEDÉS AZ EXPORT STRATÉGIA Közvetett export – a forgalmazó/importőr A forgalmazó megvásárolja és értékesíti az árut Miután már egyszer kifizette a számlát az áruért, az már hozzá tartozik, így például bármilyen áron továbbértékesítheti A forgalmazóra a nemzetközi jogszabályok érvényesek (nem az európai jog), ezért kevésbé szigorúbb, mint az értékesítési ügynök esetében A szerződés fontos

NEMZETKÖZIESEDÉS AZ EXPORT STRATÉGIA Közvetett export – az értékesítési iroda (REP) REP = Representative sales office (reprezentatív értékesítési iroda) Attól a pillanattól kezdve, hogy az értékesítés ténylegesen fontossá vált Az értékesítési iroda munkatársai alkalmazottak Az értékesítési iroda működtetési költségei igazolhatóak a realizálódott forgalommal?

NEMZETKÖZIESEDÉS KOCKÁZATKEZELÉS Az exporttevékenység számos kockázattal járhat, melyeket a vállalat elkerülhet: Politikai Kereskedelmi Szállítási Árfolyam változási Pénzügyi Társadalmi Jogi …

NEMZETKÖZIESEDÉS FIZETÉSI MÓDOK Különböző fizetési módok alkalmazhatóak. Mindnek megvannak a maga előnyei és hátrányai a fogyasztók/ügyfelek típusától és az adott országtól függően… Banki átutalás Csekk Váltó Akkreditív/Okmányos meghitelezés Előleg fizetés

NEMZETKÖZIESEDÉS AZ AJÁNLATTÓL A TELJESÍTÉSIG Hogyan érdemes kezdeni: Kutatatás: tervezd meg a kutatásod, hogy felkészülj minden eshetőség kezelésére Ajánlat: Fix ajánlat: nincs lehetőség a tárgyalásra Nem kötelező: általában ez jellemző, eltérő értelmű ajánlat hiányában Minta: árajánlatok minták alapján

NEMZETKÖZIESEDÉS AZ AJÁNLATTÓL A TELJESÍTÉSIG Az árazásnak figyelembe kell vennie az össze költséget. Érdemes több kérdést feltenni annak érdekében, hogy megtudjuk mit foglal magába az ár. Olyan költségeket is magába foglal, mint például: A termék vagy a csomagolás átalakításának költségei A jogi előírások és az adminisztráció költségei Jutalék Szerződésben meghatározott költségek (utazás, egyéb kiadások…) Hitelbizotsítási költségek …

NEMZETKÖZIESEDÉS AZ AJÁNLATTÓL A TELJESÍTÉSIG Tudatában kell lenni annak, hogy léteznek európai és nemzetközi értékesítési megállapodások, melyek kezelik az értékesítési partnerekkel való kapcsolatot. Az együttműködés szerződésnek tekinthető A Bécsi Vételi Egyezmény az értékesítési ügynöki megállapodásról Pro-forma számlák kiállítása nem mindenhol lehetséges és nem mindig jó kezdet, mert bizalmatlanságot mutat Tegye világossá az általános szerződési feltételeket A számlákat időben ki kell elégíteni és a fizetéseket nyomon követni Az árukat a csomagolási listához kell csatolni INCOTERMS (Nemztközi Kereskedelmi Feltételek): a termékek szállítási és biztosítási feltételei