Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Advertisements

Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tehetségpont létrehozása
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Varjú Potrebić Tatjana Szabadka, június 6.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
kiemelt projekt bemutatkozása
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Iskolánk futó projektjei
A MAGYARORSZÁGI ÖKOISKOLA HÁLÓZAT Az erdőpedagógiától a környezetpedagógiáig Nemzetközi tudományos konferencia április 1-2. Győr Horváth Dániel NYME.
KÖRNYEZETTUDATOSSÁGRA NEVELÉS LEHETŐSÉGEI AZ ÖKOISKOLÁKBAN NYME-EMK Tudományos Doktorandusz Konferencia – Sopron, április 13. Témavezető: Kovátsné.
1 „Fenntartható fejlődés” Új tartalmak közös (informatikai) platformon Kovács Kálmán államtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Szabadka, 2008.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Fenntarthatóság és káoszelmélet
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Komplex egészségnevelési kísérleti program ökoiskolák számára
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
A fenntarthatóság szempontrendszere és a jövő iskolája Varga Attila, Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest,2011. november 3.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Varga Attila A fenntarthatóságra nevelés új kihívásai.
Kristóf Ákos, osztályvezető Vidékfejlesztési Minisztérium Kutatás- és Oktatásszervezési Főosztály Ökoiskola címátadás Budapest, június 4.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az új ökoiskola kritériumrendszer Varga Attila
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Forrásfeltárás, pályázatfigyelés a kistérségben Őriszentpéter, április 21. Gerölyné Kölkedi Éva NymE RPSZKK.
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei Varga Attila varga.attila@ofi.hu

Az ökoiskola a jövő iskolája Iskolafejlesztési forgatókönyvek (OECD): Válság – a rendszer elolvadása Bürokratikus modell – a status quo megőrzése Iskolátlanítás Piac Hálózat Újfajta iskoláztatás – az egyik útja az ökoiskola Tanuló szervezet Társadalmi központ

Nemzetközi kötelezettségek ENSZ Fenntarthatóságra nevelés évtized UNECE – Stratégia az évtized céljainak megvalósítására EU Fenntartható Fejlődés Stratégia EU ajánlások a kulcskompetenciákról (két szó szerinti utalás a fenntarthatóságra) EU fejlesztési pénzek: horizontális prioritás a fenntartható fejlődés

Hazai kötelezettségek Közoktatási törvény 48§(3): Az iskoláknak nevelési programjuk részeként el KELL készíteniük az egészségnevelési és környezeti nevelési programot. NAT 2003 a környezeti nevelés kiemelt fejlesztési terület EU fejlesztési pénzek horizontális prioritás a fenntartható fejlődés,

Ökoiskolák A cím azoknak a nevelési-oktatási intézményeknek az elismerését szolgálja, melyek átgondoltan, intézményesítetten, rendszerszerűen foglalkoznak a környezettudatosság, a fenntartható fogyasztás és fejlődés pedagógiájának gyakorlati megvalósításával, a környezeti neveléssel.

Az ökoiskola hálózat fejlődése számokban 2000 piótaprojekt 40 iskolával 2005 144 iskola nyeri el hivatalosan az ökoiskola címet 2010 540 iskola rendelkezik ökoiskola címmel

A ökoiskolák önértékelése (2010)

Mi van biztosan az ökoiskolák jövőképében? Erkölcsi elismerés Pályázati előnyök Hálózati tagság

Mire jó az erkölcsi elismerés? Versenyelőny A környezeti nevelés intézményen belüli és intézményen túli presztízsét növeli Segít újabb kollégákat, partnereket bevonni a munkába A környezeti ügyek iránti nagyobb érdeklődést eredményez mind az intézményen belül, mind a partnerek körében

Milyen pályázati előnyök? EU-s pályázatok TIOP TÁMOP KEOP ROP Csak ökoiskoláknak szóló pályázatok: Ciprusi konferencia részvétel -KvVM Karton-Art Design - újrapapír bútor E.ON – fotópályázat, továbbképzések NaturZone – környezetkímélő takarítószerek

Mire jó a hálózati tagság? Szakmai kapcsolatok Emberi kapcsolatok Gyakorlati ötletek Együttműködési lehetőségek Érdekérvényesítés

www.okoiskola.hu Hírlevél Segédanyagok Háttéranyagok Események

Országos Találkozók Évente Tapasztalatcsere Aktualitások

Továbbképzés Vezetőképzés Regionális továbbképzések Ökoiskola Hálózat bemutatása BEMUTATÓ FOGLALKOZÁSOK

Kutatások Alapkutatások Környezeti nevelés helyzetét feltáró kutatások Akciókutatás Iskolákban Helyi igényeknek megfelelően

Az ökoiskola hálózat tervei Regionalizáció Forrásközpontok Referenciaintézmények Monitoring Az ökoiskolák munkájának nyomonkövetése A pályázati rendszer folyamatos fejlesztése

Az ökoiskola hálózat tervei Nemzetközi kapcsolatfejlesztés EU - Élethosszig tartó tanulás programja Kétoldalú együttműködések Együttműködés a gazdasággal Oktatási együttműködések Társadalmi felelősségvallási programok

Köszönöm figyelmüket! Varga Attila varga.attila@ofi.hu