A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

Egyéni teljesítményértékelés, minősítés
Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.
Szervezetfejlesztési Program
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Projektciklus- menedzsment (PCM)
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A tervezés mint menedzsment funkció
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Minőségmenedzsment alapelvek
Fontosabb fogalmak Képesség :
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
előadás A teljesítményértékelés
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Teljesítmény-menedzsment
Emberierőforrás-ellátás
Teljesítménymenedzsment
Emberi erőforrás menedzsment
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Pepper Rendszerház Zrt.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Könyvtári teljesítménymérés
Egyéni döntések a szervezetben
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
MOTIVÁCIÓ.
A HEM kialakulása és fejlődése
HR-klub február 16. Előadó: Hegedűs Márta Értékteremtő szolgáltatói kultúra HR eszközökkel.
Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében 3. előadás.
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Kiválasztás - Alkalmazás
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
előadás A teljesítményértékelés
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Az üzletek operatív működtetése
Toborzás elvi és módszertani kérdései
Barlai Róbertné augusztus.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Stratégiai szemléletű munkakörlemezés és kompetencia-modellezés
Belső jelöltek értékelése
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
SEEM alapok.
Belső jelöltek értékelése
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)
Belső jelöltek értékelése
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Belső jelöltek értékelése
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései

Teljesítmény-menedzsment az EEM-ben javadalmazás kiválasztás teljesítmény értékelés munkakör-tervezés fejlesztés

Két tendencia Elmozdulás a személyiségjegyeken és a kötetlen esszéken (interjúkon) alapuló értékeléstől a magatartási és végeredmény alapú értékelés felé. A felhasználási célok száma növekszik.

A teljesítmény Egyéni tulajdonságok, képességek Magatartások, tevékenységek a munkakörben Munkakörhöz kapcsolódó eredmények (outputok)

A teljesítmény meghatározása Először a szervezet szintjén fogalmazzuk meg: szervezeti siker definiálása Ebből lebontjuk a szervezeti egységekre, üzletágakra vonatkozó teljesítménymutatókat Ebből pedig az egyénieket

A szervezeti sikerkritériumok sokfélesége Termelékenység Hatékonyság Minőség Növekedés Munkamorál Kohézió Rugalmasság Tervezés és célkitűzés Készenlét Erőforrásokhoz való hozzáférés Külső támogatottság Stabilitás Emberi erőforrások Képzési és fejlesztési hangsúly Ellenőrzés

A szervezeti kontroll irányultsága Személyes, központosított: magatartás, központosított, szóbeli utasítás Bürokratikus: magatartás, szabályozottság Eredménykontroll: végeredmény és kimenetek, decentralizált döntéshozatal Kulturális kontroll: értékrendi és szakmai kiválasztás, magatartás, autonómia

Teljesítményértékelés és a szervezet alkalmazkodása Elsődlegesen az ösztönzési rendszerrel integrált, ezen keresztül van hatása a többi rendszerre. Minden alrendszerrel integrált, az ösztönzés csak utólagosan megerősíti. Kell hozzá a kulturális kontroll.

Milyen célokra használható a teljesítményértékelés? Egyének közötti összehasonlítást szolgáló célok Az egyénnek szóló információk Rendszerkarbantartás Dokumentáció

Általános elvárások Munkaköri követelményeken alapuljanak Munkakör specifikus dimenzióira vonatkozzanak (ne általános legyen) A teljesítménydimenziókat magatartási terminusokban határozzák meg Egyértelműen kommunikálják ezeket az alkalmazottak felé Az értékelés minőségét minden lehetséges eszközzel segítsék elő

Az értékelés mint kognitív probléma Az teljesítményszintek inflációja és deflációja Az értékelői magatartás függ: Motiváció a pontos mérésre Pontos értékelés jutalmai A jutalmazás valószínűsége Motiváció az értékelés torzítására A torzított értékelés negatív következményei A következmények valószínűsége

Az értékelés szereplőinek céljai Az értékelő céljai Az értékelt céljai Nyilvános és magáncélok

Az értékelési rendszer felépítése A rendszer céljainak kialakítása: fokozatos, iteratív A mérés és értékelés tárgya Időtáv Pénz vs. naturáliák Arány vagy mennyiség Stock vagy flow Meglévő jellemzők vagy potenciálok Kritikus, minimális és kívánatos jellemzők A mérés szintje A mérés/megfigyelés módja A megfigyelést végzők Értékelés módja: abszolút vagy relatív Kapcsolat más rendszerekkel

Kommunikáció Szereplők: értékelt, értékelt felettese, többi szervezeti tag Befolyásolja az értékelést Elismerési politikák a kiemelkedőknek Informális normák figyelembe vétele

Az értékelésbe bevonhatóak Többoldalú értékelés Az értékelésbe bevonhatóak Közvetlen felettesi ~ Ön~ Külső vevők általi ~ Munkatársi ~ Átfogó értékelés Belső vevők Közvetlen felettes felettese általi ~ Beosztotti ~ Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Ki melyik magatartás-elemet értékelje? Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall

Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Nine Box Mátrix Nine box matrix: kombinált értékelési módszer, mely egyszerre veszi számításba a munkavállaló teljesítményét és pontenciálját. Szemléltető és nem döntési eszköz Használhatósága függ az előzetes értékelési módszertől Fő előnye az átláthatóság és a jelen és jövőorientáció egyidejű megjelenítése Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Nine Box Mátrix Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

Köszönöm a figyelmet!