Amikor a Developer Operál

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Virtualizált Biztonságos BOINC Németh Dénes Deák Szabolcs Szeberényi Imre.
SZOFTVER MINT SZOLGÁLTATÁS: ÜZLETI HATÉKONYSÁG A FELHŐBEN Nagy Levente Üzletágvezető Microsoft Office.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
IP vagy Analóg Videó Megfigyelő rendszer
Hatékonyságnövelés Office System alapon az E.ON csoportnál
Felhasználói felületek és üzleti logika Bollobás Dávid ASP.NET
Backend: Gyors és olcsó(?) ÁRVAI ZOLTÁN KITCHEN BUDAPEST.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Openstack Matics Zoltán
Tectia MobileID Express – Kétfaktoros erős autentikáció – 5 percen belül üzemkészen! január 16.
H-M Szakért ő i Akadémia Tematikus fejlesztésére Pécs – 9. szeminárium.
Levelező program beállítása webmail-hez
Kabai József AZ SQL-LEDGER SZABAD ÜGYVITELI RENDSZER
Windows Azure Infrastruktúra és platform a felhőben
Közös kinézet Mester oldal, témák, skin-ek, css Webalkalkalmazás fejlesztése ASP.NET-ben Krizsán Zoltán.
Megoldás Felhő szolgáltatások és Windows 7.
Exchange kiszolgálók védelme Data Protection Manager 2007-tel – 1. rész Leltár - Újdonságok az Exchange 2007 SP1-ben Exchange kiszolgálók védelme Data.
Google earth és a térinformatika kapcsolata
Miről fogok beszélni? 4, MARKETING ,TÁJÉKOZTATÁS Tízperces Open 5, UTÁNKÖVETÉS 7, CSAPATJÁTÉK.
Bevezetés az ebXML-be Forrás: An Introduction to ebXML ebXML and Web Services Practical Considerations In Implementing Web Services Romin IraniRomin Irani.
Hibrid felhő Privát-, publikus és hoster felhők összekapcsolása
Windows Server 2012 Kiadások, licencelés, lehetőségek
Levelezésről általában Hatékonyabb, egyszerűbb adminisztrációs felület Üzenetek osztályozása Kézbesítési szabályok Menedzselt mappák További apróságok.
Exchange Server 2007 Client Access Role
Magas Rendelkezésreállás I.
Ők kerestek meg minket Tentálen – Könyvelő iroda, 15 felhasználó SBS 2003, Outlook levelezés Nincs saját fix ip cím, exchange POP3-al töltötte le a leveleket,
Web Application for Resource Planning
LOGO Webszolgáltatások Készítette: Kovács Zoltán IV. PTM.
1 Add az APK-t! Add az APK-t! Automatizált apptesztelés 2013/10/13.
Support.ebsco.com Saját EBSCOhost oktatóprogram Oktatóprogram.
Eu-háló Partnerszervezeti Kommunikációs Center január 17.
Web Architecture. Development of Computing Architectures Monolithic mainframe programming Client Server Real Client Server Web Programming.
Football Club webes arculata, azaz egy hivatalos klub honlapjának felépítése Készítette: Kiss László Balázs.
Nagy teherbírású rendszerüzemeltetés a felhőben. Miről lesz szó? Cloud áttekintő Terheléstípusok és kezelésük CDN Loadbalancing Nézzük a gyakorlatban.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék Alkalmazás és megjelenítés virtualizáció Micskei Zoltán.
Magas rendelkezésre állású Hyper-V rendszer építése
A StoreWizard webáruház bemutatása
Müller László vezető fejlesztő EQL Soft Informatikai és Tanácsadó Kft.
Exchange Rendszerkövetelmények Windows Server 2003 (Windows 2000 SP3) CPU 500 MHz RAM 512 MB 200 MB a rendszermeghajtón 500 MB a telepítés helyén.
Miért jó nekünk kutatóknak a felhő?
IT-DEV-CON – Orchard CMS technológiai áttekintése Turóczy Attila Livesoft Kft.
Continuous delivery: cél a működő szoftver
DR+HA+B/R+Azure Gál Tamás Datacenter Technical Specialist
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
Egy MobileIron rendszer bevezetése Kerékfy Miklós Biztonságos BYOD az NN Biztosítónál.
Windows 10 áttekintés és bevezetés Windows 10 áttekintés rendszergazdáknak Mi változott a Windows 7 óta?
Composable Infrastructure Hogyan váltsunk szemléletet software alapú adatközponti irányba Zeisel Tamás Vezető Presales architect 2016.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
9/24/2016 Milyen is a Linux asztali környezet? Bemutató a SUSE Linux Enterprise Desktop-on Milyen is a Linux asztali környezet? Hargitai Zsolt Novell Kft.
GANZINV ALKATRÉSZ NYILVÁNTARTÓ RENDSZER Kovács Magda-díj 2015/16. Kimmel Gábor Mérnökinformatikus szak MI2013N.
Könyvtárstruktúra, felhasználói és rendszerkönyvtárak Fájlkiterjesztések, attribútumok és engedélyek Takács Béla 2016.
? ÜGYFÉL - BANK INTERAKCIÓ TRANZAKCIÓK TEVÉKENYSÉGEK CSATORNÁK
Problémák, küzdelem és sikerek
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Tapasztalatok Openstack környezet éles üzemeltetésével
Istvan Simon, CEO & Founder
Axigen Mail server Ember László 2009.
Adatkötés Sablonokkal
Új kapukat nyit az IoT a parkolóházak digitalizálásánál
A beszélgetés mint platform
Kubernetes + HELM avagy könnyítsük meg az életünket
Microsoft SQL licenselés a gyakorlatban
Önnek egy új üzenete érkezett – Tárgy: adatigénylés
Online szabadságtervező, jóváhagyó, nyilvántartó rendszer
DevSecOps Ha gyors a deploy, a security folyamatoknak is skálázódni kell Ottucsák József
Azure Resource Manager programozása C#-al
Kotlin Multiplatform: Ilyen minek van?
Spring Cloud a gyakorlatban
Előadás másolata:

Amikor a Developer Operál avagy egy kalandos War Story © RisingStack, Inc. 2019 | RisingStack® is a registered trademark of RisingStack

$ who --all Hódi Tamás Senior Software Engineer Iváncza Kristóf Full-Stack Software Engineer Node.js, Kubernetes, Distributed systems, Cloud things... Tomi Kristof: Implementacios feladatok es a munka oroszlan resze ME: Magasabb szintu kapcsolat tartas az ugyfellel, infrastruktura megtervezese

Miről lesz szó? Tomi Online marketing tool Link tracking & Email kuldes Szemelyre szabott ajanlatok (AI)

Kiindulási állapot 15-20 microservice Microsoft Azure Virtual machine + PM2 Node.js, Python PostgreSQL, MongoDB, Redis, RabbitMQ, NATS Tomi alkalmazása túl törékeny, varatlan kimaradasokkal kuzdenek Nehezen skalazhato Tech stack rendbe tetele es modernizalasa Magyarazat: Adat tarolas: PostgreSQL, MongoDB Caching: Redis Kommunikacio servicek kozott (uzenet kuldes): RabbitMQ, NATS -> melyekre kesobb visszaterunk

Álmok és feladataink Bitbucket Pipelines Docker, Kubernetes Istio, Prometheus Multi-cloud stratégia Tomi Deployment startegia kidolgozasa es automatizalasa

Hogyan is kezdtünk neki? Kristof

Tomi Felmertuk az aktualis allapotokat Jelentos atalakitasokra volt szukseg Lefaragjuk a felesleges reszeket s ujra mukodo kepesse varazsoljuk az alkalmazast

Microservice-ek refaktorálása Különböző Node.js verziók használata A service-ek egyetlen process-en belül kezeltek mindent NATS nem megfelelő használata Egyedi és elavult library-k használata Service-ek dockerizálása Kristof Node.js verziok: node 6-ot, node 8-at hasznaltak, ezert jelentos kulonbseg volt az elerheto nyelvi feature-ok kozott Egyetlen process API (HTTP interface), cron jobok, kulonbozo worker folyamatok skalazasi problema Tomi NATS Gyors, Cloud fuggetlen, open-source uzenetkuldo rendszer Az alkalmazas logikat attekintve nem ez a megfelelo eszkoz At-most-once (NATS) -> egy valaki vagy megkapja, vagy senki At-least-once (NATS Streaming) -> kezbesitesi garancia van, de tobb service is megkaphatja ugyan azt az uzenetet Email kuldos pelda MEGOLDAS: sajat retry logic implementalasa PACKAGES: kerek ujra feltalalasa Regi fejleszto altal irt belso library a nativ kore TLS-t nem tamogatta Uj release HTML kodbol kepek renderelese Electron app nem volt dockerizalhato Puppeteer-re cserelodott

Első deployment AWS EKS-en Első naptól kezdve használtuk Istio kezdetben korlátozott funkcionalitással működött Half-managed szolgáltatás, amit AWS kitalált Kubernetes-re Speciális networking CloudFormation template-el Nagyon pozitív első tapasztalat Tomi CI/CD -> testek, build Kristof Istio webhook-ok hianya miatt korlatozottan mukodott, de stabilan AWS ugyan adja a managed szolgaltatast a master node-okra, de minden mast (VPC, firewall rules, etc) nekunk kell letrehozni A sok hianyossag es a half-managed szolgaltatas ellenere, jo tapasztalatunk volt vele

Tomi Kliens uj ugyfelet szerzett on-premise verzio beuzemelese ugyfel szamara, mert competitorkent tekintett Amazon-ra Mar meglevo infrastruktura Azure-on

Első deployment Azure AKS-en Preview állapotból épp csak kilépett a szolgáltatás A deploy váratott magára korlátozott jogosultságok miatt RBAC problémák, Service Account jogosultság hiányosságok miatt Egyszerűbb cluster létrehozás, átláthatóbb UI Kristof Nehezkes indulas, kliens miatt, aki mivel egy nagy szervezet korlatozotott jogosultsagokat adtak Legalabb 20 nekiindulas cluster letrehozasra, mert mindig hianyzott valami De amikor letre is jott, ott is volt problema RBAC miatt Ami pozitivum volt a szep, atlathato felhasznaloi felulet (bar ez kevesebbet segitett, mert command line-bol dolgozunk)

A parancssorban ezt a hosszu command-ot kellett nekunk hasznalni akkoriban

Azure-on való munkálkodás Skálázási problémák Ismeretlen bug felfedezése cluster upgrade során Megfelelő számú Internal IP szükséges, mikor Kubernetes verziót frissítünk Skalazasnal eltorott cluster, mert nem tudott uj node-okat elinditani Ha az elso worker node-al tortent valami nem tudtuk eltuntetni leskalazassal, mert nem engedte 0-ara venni A problemak miatt vartuk az uj Kubernetes verziokat De ez volt hogy nem megoldotta a problemankat, mint inkabb ujat eredmenyezett

Apro pici piros ertesites tajekoztatott rola, hogy valami nincs rendben, NAGYON nincs redben Supportal valo hosszas levelezes utan azt a tanacsot kaptuk, hogy toroljuk, majd hozzuk letre ismet a clustert. Ismert hibara futottunk ra, mely miatt a cluster egy visszafordithatatlan es rossz allapotban ragadt, mikor is minden tovabbi modositas remenytelen volt Megoldasa a het folyaman a szolgaltatas updatelesevel volt varhato es erkezett

Azure-on való munkálkodás Skálázási problémák Ismeretlen bug felfedezése cluster upgrade során Megfelelő számú Internal IP szükséges, mikor Kubernetes verziót frissítünk Viszont mi is hibaztunk mikor letrehoztuk a cluster-t, mert elkalkulaltuk az IP-k szamat az egyik update soran Megfelalo szamu worker node (+ Internal IP) De legalabb a delete gomb mindig mukodott

Tomi Kristof ugyan mar hataron mozgott, de szerencsere az asztal borigatas elmaradt.

Azure-os statisztikák 6 különböző probléma 193 váltott e-mail a support-al Legalább 5 óra telefonos beszélgetés a support-al 8x újra létrehozott cluster Igen elmaradt, mert sikerult kapcsolatba lepnunk a supporttal ismet, kik mindden esetben nagyon segitokeszen alltak hozza a problemainkhoz. Ossze is gyujtottunk par erdekes szamot.

Hova jutottunk? Tomi Cluster letrehozas automatizaltan 1 oran belul

Eredmények & Tapasztalatok 2 szolgáltató / 4 Kubernetes cluster / 35 deployment Cloud native technológia is működhet másként szolgáltató függvényében Szoftvereket emberek készítik (néha) embereknek ...tartalmazhatnak hibakat, fontos ezeknek a detektalasa es kezelese

https://keepcalms.com