Gondolatok a gépjármű- felújításokról

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Befektetett eszközök, tárgyi eszközök, forgóeszközök
Advertisements

M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Épületek életciklusra vetített környezetterhelés számítása
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
AGMI Anyagvizsgáló és Minőségellenőrző Rt. Anyagvizsgálati Üzletág
Tárgyi eszközök Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
Seminar on Lyophilization Seminar on Lyophilization Budapest, Hungary
Lenkeyné Dr. Biró Gyöngyvér Dr. Szávai Szabolcs Forrai Gergely
Dr. Dömötör Tamás Magyar Tájépítészek Szövetsége.
Műszaki ellenőrképzés
Nyíregyháza, szeptember 09.
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment 6. előadás
Fenntartás, karbantartás
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Célja:az adott járműpark üzemképes állapotának biztosítása. A karbantartás folyamatait gyakran az üzemeltetést is kiszolgáló.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Járműfenntartás I. I. előadás
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Jármű meghibásodások elemzése
Mérnöki készségek 1. ELŐADÁS.
A CAD/CAM modellezés alapjai
Karbantartás szervezése
Műszaki hiba megjelenési formái.Kopás.Korrózió.Törés ,repedés
Gépjavítás és felújítás szervezése
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
NATO minőségbiztosítási követelmények a tervezésre, fejlesztésre és gyártásra Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Csomagolás,
Minőségbiztosítás a szerelésben
Kérdések a második zh-hoz
Települési vízgazdálkodás I. 13.előadás
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 1. előadás Bevezető a számítógépen.
Nyomástartó elemek meghibásodási rátája hőcserélők 30% csővezetékek 20% nyomástartó edények 15% tárolótartályok, kolonnák 14% egyéb berendezések 21%
1 Az EMC témaköre, EMC Irányelv Zavarok frekvencia tartomány szerinti elhelyezkedése Az EMC megvalósításának módszere.
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Nagy rendszerek biztonsága
Ipari Katasztrófák3. előadás1 A technika. Ipari Katasztrófák3. előadás2 A technológia kialakulása 1.Alapkutatás: a természettudományos össze- függések.
A gyártói felelősség kérdése, avagy miért nem működik a roncsautók visszavétele (Szubjektív vélemény) Kelemen József Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Déri Miksa Tagintézmény
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Mérnökök szerepe a gazdaság fejlődésében AGTEDU tudományos konferencia Kecskemét Rónay István Elnök Bács-Kiskun Megyei Mérnöki Kamara.
MMK. Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozat szakmai továbbképzés 2014 szeptember 16 Csatornák élettartama és a felújítási eljárások Csatornaépítés korszerű.
Vállalati Gazdaságtan. Vállalati gazdaságtan Kötelező és ajánlott irodalom Kötelező irodalom: 1.Chikán Attila: Vállalatgazdaságtan, Aula,
Megbízhatóság és biztonság tervezése
Közúti és Vasúti Járművek Tanszék. A ciklusidők meghatározása az elhasználódás folyamata alapján Az elhasználódás folyamata alapján kialakított ciklusrendhez.
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
Rekonstrukció Alapfogalmak. A felújítást - rekonstrukciót kiváltó okok Elhasználódás Meghibásodások Szállított közeg minősége Elavulás Költség csökkentés.
Technológiai folyamatok tervezése I. 5. előadás
Közigazgatás-Műszaki közigazgatás
Autózás Gázüzemmel Falk Zsigmond ECO-JET Kft. Budapest AOE Autógáz-szerelő szakmai tagozat Összeállította: Hársch Szabolcs.
Autó-jármű klíma szerelés az autószerelő szakma szemszögéből! Előadó: Spindler Tibor AOE elnök.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Járműfenntartás I. I. előadás
Gumiipari technikus.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Csuklós munkadarab-befogó készülék koncepcionális tervezése
Kapacitástervezés.
GÉPKIVÁLASZTÁS.
Előadás másolata:

Gondolatok a gépjármű- felújításokról Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék

A gépjármű folyamatos üzemeltetése során bekövetkezik az elhasználódás olyan szakasza, amikor karbantartással és javítással már nem lehet a gazdaságos üzemeltetéshez szükséges műszaki állapotot biztosítani. Az alkatrészek elhasználódási módjai: Kopás Kifáradás Ridegtörés Deformációk

Az alkatrészek elhasználódásának következménye: Megnövekedett illesztési hézagok => üzemeltetési zavar => gazdaságtalan üzem Megoldás: A gépjármű (fődarab) teljes szétszerelése. Minden egyes alkatrész ellenőrzése. A meghibásodott alkatrészek felújítása v. cseréje Az ép, megfelelő méretű alkatrészek visszaszerelése.

Az alkatrész javítás, felújítás elemzése 1, Funkció, 2, Formai kialakítás, 3, Terhelés analízis, Tervezés 4, Igénybevétel, 5, Anyagválasztás, 6, Gyártás technológia kidolgozása, 7, Gyártás, 8, Beépítés, Járműfenntartás 9, Üzemeltetés, Ezek a tényezők összességében határozzák meg az alkatrész élettartamát és javítás technológiáját. A javítástechnológia kidolgozásánál még egy nagyon fontos tényező van, melyet figyelembe kell venni és ez a GAZDASÁGOSSÁG!!!

A gépjárművek felújításához ismerni kell - a gépjármű szerkezetét és működési elvét, - az igénybevételeket és azok hatását, - az adott gépjármű típus jellemzőit, - a gépjármű alkatrészek gyártástechnológiáját - a korszerű alkatrész felújítási technológiákat.

Közgazdasági selejt: Az a jármű, melynek nettó értéke „0” (20 %/év) Műszaki selejt: A funkcióját betölteni nem képes gépjármű A két fogalom között nagy a különbség!!! A felújítás fogalma: a fenntartó tevékenységnek azt a módját, amikor az összes alkatrészre kiterjedően az eredetit megközelítő (~90%) műszaki állapotra újítjuk fel az elhasználódott gépjárművet.

A gép-járműfelújítás módszerei: - Egyedi felújítás. - Személytelenített és folyamatos rendszerű felújítás. - Cserefődarabos felújítás. - Cseregépkocsis felújítás. - Szükségszerinti felújítási rendszer. - Korszerűsített fődarab felújítási módszer.