Hogyan indítsuk el agrárvállalkozásunkat?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ákos FÜZI Energetika 2011.
Advertisements

A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
A stratégiai tervezés módszertana
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Projekt tervezése-, elemzése Ellenőrző kérdések
A vállalkozások környezete
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A kommunikációs mix elemei
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing piac tartalma
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
8. Az eladásösztönzés.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Vállalkozásmenedzsment
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Operatív menedzsment és versenyképesség
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Varga Péter, közszolgálati CMC
HOGYAN INDÍTSUNK AGRÁR-ÉLELMISZERIPARI VÁLLALKOZÁST?
Előadás másolata:

Hogyan indítsuk el agrárvállalkozásunkat? Gyakorlati tanácsok

Amit várhatsz… Képzés Vállalkozásfejlesztés az agrár-élelmiszeriparban Projekt kezelési képesség fejlesztés Termékfejlesztés, termékminőség Pénzügyi vonatkozások Nemzetköziesedés Esettanulmányok Videójáték

A képzés

A képzés Főbb célok: VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIÁK Vállalati és vállalkozói változások A vállakozásfejlesztés a következőkre terjed ki: - Értékesítés és forgalmazás - A vállalat menedzsmentje - Termékfejlesztés és a termék minőségének kérdése - A fejlesztések pénzügyi vonatkozásai - Nemzetköziesedés

A képzés Célok: Esettanulmányok Videójáték

A képzés Esettanulmányok Az esettanulmányok az agrárélelmiszeripar mindennapi tapasztalatain alapulnak Az esettanulmányok a menedzsment minden területét lefedik Gyakorlati megközelítés Az esettanulmányok feldolgozhatók egyénileg vagy csoportban is A csoportok feldolgozás ajánlott

A képzés MÓDSZERTAN KÉRDÉSEK VISSZAJELZÉSEK VISSZATEKINTÉS A kérdésfeltevés nagyon hasznos lehet, hogy bevonjuk a hallgatót a beszélgetésbe. Kerüljük a zárt kérdésket (igen/nem választ) VISSZAJELZÉSEK Hol állunk jelenleg és hogyan tegyük meg a következő lépést, hogy pozitív visszajelzést kapjunk? A visszajelzés nem a személytől függ, hanem a viselkedéstől VISSZATEKINTÉS Tárgyszerűen elemezzük a történteket Kövessük nyomon a folyamatokat

Vállalkozásfejlesztés az agrár-élelmiszeriparban KONFRONTÁCIÓ Környezeti kérdésekben A lehető leghatékonyabban használjuk a forrásokat Társadalmi kérdésekben A teljes társadalmi lánc nyertes kell legyen Fogyasztói kérdésekben A kezdeményezéseknek a piac igény oldaláról (fogyasztói oldal) kell jönniük Globalizáció Egyre inkább az egész világ egyetlen piaccá válik

Vállalkozásfejlesztés az agrár-élelmiszeriparban EREDMÉNYKIMUTATÁS Hatékonyság Marketing Társadalmi és környezeti elvárások

Értékesítés & forgalmazás A STRATÉGIÁNK Az élelmiszer piacon igen nagy a verseny A fogyasztók ismerete kritikus tényező Hosszú távú projekt – ezáltal a kockázatok ellenőrizhetőbbek Rövid távú stratégia – válasz a lehetőségekre

Értékesítés & forgalmazás A STRATÉGIA LEHET: KÖLTSÉG IRÁNYÍTOTT Méretgazdaságosság Tömegtermelés Költségcsökkentés Automatizálás

Értékesítés & forgalmazás A STRATÉGIA LEHET: MEGKÜLÖNBÖZTETÉS Találd meg a saját EEP-det (=egyéni eladási pozíció) méretgazdaságosság Hozzá adott érték azonosítása Nyitottnak lenni a piaci változásokra

Értékesítés & forgalmazás STRATÉGIA Ez nem csak arról szól, hogy mit fogsz csinálni, hanem arról is, hogy mit nem Ne változtasd meg a stratégiádat naponta!

Értékesítés & forgalmazás AZ AGRÁRPIAC FONTOS VÁLTOZÁSOKON MENT ÁT… A szabályozástól a liberalizációig A támogatástól a szabad árazásig A forgalmazótól a hangsúly a fogyasztóra tevődött át

Értékesítés & forgalmazás MI AZ ÉRTÉKESÍTÉS? Elemzés: A piac szerkezete Versenyhelyzet Árszintek Forgalmazási csatornák Tervezés: Termékskála Kommunikáció Értékesítés

Értékesítés & forgalmazás MI AZ ÉRTÉKESÍTÉS? Folyamatos ellenőrzés és értékelés

Értékesítés & forgalmazás A Marketing Mix az alábbiakon alapul Termék/szolgáltatás Ár Az értékesítés helye Promóció (kommunikáció)

Értékesítés & forgalmazás A PIAC TÍPUSAI: Ahol tökéletes verseny alakul ki Sok szereplő ajánl hasonló terméket hasonló áron Monopol piac Egy szereplő határozza meg, hogy mi történjen a piacion Oligopol piac Néhány szereplő határozza meg az irányokat, a többiek követik őket Monopol verseny Találd meg, hogy miben leszel más, mint a versenytársak

Értékesítés & forgalmazás SWOT-ANALÍZIS Külső Belső Erősségek Gyengeségek Veszélyek Lehetőségek

Értékesítés & forgalmazás A SWOT-ANALÍZIS: Megmutatja a piaci helyzetedet egy adott pillanatban Ez egy jó módszer, hogy ne csak a saját üzletünket elemezzük, hanem a versenytársakat is

Értékesítés & forgalmazás SZEGMENTÁLÁS A fogyasztók homogén csoportjának keresése, azonos szükségletekkel Szükség van a célcsoport meghatározására, mivel nem tudunk megfelelni mindenkinek A szegmensnek elég nagynak kell lennie A szegmensnek könnyen elérhetőnek kell lennie A szegmens választásakor nézhetjük az alábbi kritériumokat: kor, képzettség, foglalkozás, szociális helyzet, értékek, pénzügyi helyzet, vallás stb.

Értékesítés & forgalmazás CÉLCSOPORT MEGHATÁROZÁS B2B vagy B2C? Rangsorold a kiválasztott szegmenst aszerint, hogy mennyire fontos a cég számára (a célok megvalósíthatósága) Határozd meg a prioritásokat! Kezd el terveket készíteni a prioritáshoz, mely a cég céljaival összhangban van Az alábbi kritériumokat vedd számításba: földrajzi helyzet, alkalmazottak, társadalmi-gazdasági helyzet, a piac vásárlási motivációja

Értékesítés & forgalmazás MARKETING MIX TERMÉK/SZOLGÁLTATÁS Milyen termékkel/szolgáltatással jelenünk meg a piacon? ÁR Milyen bevétel az elvárásunk? HELY Hol jelenünk meg a piacon? PROMOTION -> UTOLJÁRA KELLENE TERVEZNI Mit és hogyan csináljunk, hogy a piac tudjon rólunk és megvegye a termékünket?

Értékesítés & forgalmazás TERMÉK Választék dimeziói Szélesség – az ajánlott termék(csoport) száma Mélység – a termék száma csoportonként Hossz – Készlet Magasság – Átlag árak

Értékesítés & forgalmazás Mennyit hajlandó fizetni a fogyasztó a termékünkért/szolgáltatásunkért? Mi a kapcsolat az ár és a mennyiség között? Árképzés Az alap lehet– előállítási költség+ minden más költésg+ hozzáadott érték Az alap lehet– A hasonló termékek piaci ára

Értékesítés & forgalmazás Árképzési módszerek Versenyen alapuló árképzés Az árat az egyik versenytárshoz mérten képezzük Költségen alapuló árképzés Anyagköltség+ munkadíj + rezsi + felár % Hozzáadott értéken alapuló árképzés (érzelmi tényező) Mennyit ér meg a termék/szolgáltatás a fogyasztónak?

Értékesítés & forgalmazás NÉHÁNY TANÁCS AZ ÁRKÉPZÉSHEZ Az ár a marketing mixnek csak az egyik eleme A mennyiség befolyásolja az árat Az árat befolyásolja az is, hogy hogyan érzékelik a terméket a piacion A fogyasztónak szubjektív érzése van az árral kapcsolatban Ha az árra fókuszálsz, akkor a fogyasztó is arra fog Az alacsony ár nem feltétlen jelent előnyt a versenytársakkal szemben Az árat sokféle módon lehet értékelni Az ár és a cég imázsa együtt jár Az ár, amit fizetsz, az érték, amit kapsz!

Értékesítés & forgalmazás HELYSZÍN Milyen értékesítési csatornát használunk? Fizikai helyszín vagy online? Forgalmazás különböző lépések a termelőtől a fogyasztóig minden lépés pénzbe kerül és kockázattal jár Minden értékesítési modellnek megvan a maga ára és kommunikációs csatornája

Értékesítés & forgalmazás PROMÓCIÓ Minden, amit felhasználsz, az valamint mond a termékről A cég és a termék imázsa Információk, melyeket a piacion használsz fel Információk, melyek a piacról jönnek Promóciók A digitális kommunikáció fontossága

Értékesítés & forgalmazás PROMÓCIÓ A promóció a marketing mix utolsó eleme, amit el kell végezni. Először a termékskálát kell tudni, utána az árat és végül, hogy a fogyasztó hogyan juthat hozzá a termékhez.

Értékesítés & forgalmazás A BRAND KIALAKÍTÁSA A-BRAND Jól ismert Nemzeti/nemzetközi Jól reklámozott Gyakran jó minőségű imázs és magas ár jellemzi

Értékesítés & forgalmazás A BRAND KIALAKÍTÁSA B-BRAND Az A-Brand egy vagy két jellemzője hiányzik Gyakran alacsonyabb minőségű, mint az „A”, és és olcsóbb C-BRAND Alacsony ár Nem reklámozott (gyakorlati dolog) Nincs pozitív imázs

Értékesítés & forgalmazás A VÁLLALT BRANDJÉNEK FELÉPÍTÉSE (ELNEVEZÉS ÉS AZ ALAP IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA) Mindez kifejezi a vállalat küldetését és jövőképét Küldetés Mi a végső cél? Jövőkép Hogyan fog megvalósulni a cél? Stratégia Terv, hogy a jövőkép hogyan fog gyakorlatilag megvalósulni

Értékesítés & forgalmazás A VÁLLALT BRANDJÉNEK FELÉPÍTÉSE (ELNEVEZÉS ÉS AZ ALAP IRÁNYOK MEGHATÁROZÁSA) A vállalati brand elemei lehetnek: Bizalom és őszinteség Elkötelezettség Jelenlét Tradíció Autenticitás Innováció …

Értékesítés & forgalmazás A MARKETING HATÉKONYSÁGA A fogyasztók megtalálásának és megtartásának egy jó keveréke, mely a jó kommunikációnak és a piac megfelelő elérésének köszönhető A fogyasztónak fel kell ismernie magát a marketing mix-ben A fogyasztó elvárásainak megvalósítása A piacot a fogyasztó szemén keresztül lássuk Fókuszáljunk arra, hogy milyen előnye származik a fogyasztónak Kapcsolatot kell kiépíteni a fogyasztóval Próbáljuk meglepni a fogyasztót (a kielégülés gyönyörré válik) A vállalat imázsának mindenben tükröződnie kell

Értékesítés & forgalmazás A KERESKEDŐK SZEREPE Drasztikusan megváltozott PUSH SALES -> PULL SALES MEGGYŐZÉS -> MEGGYŐZÉS A MEGHALLGATÁS UTÁN

Értékesítés & forgalmazás A KERESKEDŐK SZEREPE Az eladónak az alábbi képességekkel kell rendelkeznie: Együtt gondolkodni a vásárlóval Előnyös a fogyasztónak Professzionizmus Gyorsaság Információ átadás Problémamegoldás és elkerülés Tisztelet Kedvesség Proaktivitás Azonosulás a vállalattal és a fogyasztóval is

Értékesítés & forgalmazás A KERESKEDŐK SZEREPE NE Úgy bánj a fogyasztókkal, mint ha magaddal bánnál Hanem Bánj úgy a fogyasztókkal, hogy a fogyasztó akarná, hogy bánjanak vele

Értékesítés & forgalmazás VERSENY Vállalatok közötti verseny Ugyanaz a termékválaszték Termékek közötti verseny Különböző típusú termékek Általános verseny Különböző termékcsoportok ugyanazt az igényt elégítik ki Szükséges verseny Különböző igények kielégítése