„TUDÁSIGÉNYES SZOLGÁLTATÁSOK – TUDÁSIGÉNYES VÁLLALKOZÁSOK”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Advertisements

MTA Regionális Kutatások Központja Együttműködési irányok és kapcsolathálózati struktúrák a hazai kis és közepes méretű vállalkozások körében GENERÁCIÓK.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február 15.,
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
A fejlesztés hatása a szervezetre
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Tudásmenedzsment nemzetközi vállalatok helyi leányvállalatainál Magyarországon egy 2010-es empirikus vizsgálat tükrében Dobrai Katalin – Farkas Ferenc.
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA Gazdálkodástudományi Bizottság Tudásmenedzsment Munkabizottsága konferenciája „Kihívások és új paradigmák a tudásmenedzsment,
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
Az emberi tőke vizsgálatának lehetőségei társas vállalkozások körében Kutatási terv Pótó Zsuzsanna.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Foglalkoztatás-politika
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Kis- és középvállalkozások válaszúton: versenyképesség, innováció, nemzetköziesedés EGY SIKERES MAGYAR IPARÁG: AZ ORVOSIMŰSZER-GYÁRTÁS Sass Magdolna Pécs,
A hajdúnánási szociális rendszer és modellprogramok továbbfejlesztésének és összehangolásának lehetősége (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés.
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
Antenna Hungária Rt. Átalakítási Bizottság, Külső Szakértői Munkacsoport Előadás 02:52:15, június június június 26.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Hazai pályázati lehetőségek a vállalkozások innovációs törekvéseinek segítése érdekében Jámbor Anita, pályázatkezelési koordinátor Szekszárd,
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
A magyarországi K+F politika
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Országos nagykereskedelmi menedzser
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
„TUDÁSIGÉNYES SZOLGÁLTATÁSOK – TUDÁSIGÉNYES VÁLLALKOZÁSOK”
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

„TUDÁSIGÉNYES SZOLGÁLTATÁSOK – TUDÁSIGÉNYES VÁLLALKOZÁSOK” A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA Gazdálkodástudományi Bizottság Tudásmenedzsment Munkabizottsága konferenciája Pécs, 2014. április 03. „TUDÁSIGÉNYES SZOLGÁLTATÁSOK – TUDÁSIGÉNYES VÁLLALKOZÁSOK” Fejlődjünk/fejlesszünk, de hogyan? – egy nagymintás kutatás a nonprofit szektorról Dobrai Katalin – Farkas Ferenc Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar A 101886 ny. sz. OTKA támogatásával

MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F. Az előadás témakörei A tudásintenzív szervezetek, különösképpen a tudásintenzív üzleti szolgáltatások (KIBS) A tudásintenzitás növekedése más szektorokban A szervezetfejlesztés szerepe a szervezeti professzionalizációban Egy empirikus kutatás tapasztalatai: Tudásalapú szolgáltatások – nonprofit szervezetek professzionalizálódása c. 101886 ny. sz. OTKA-kutatás Projektvezető: Farkas Ferenc Résztvevők: Dobrai Katalin, Kurucz Zsuzsanna Statisztikai feldolgozás: Stier Dalma Vezetés-szervezés mesterszakos hallgató közreműködésével 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

A kutatás elméleti alapjai és háttere

A tudásintenzív üzleti szolgáltatások fogalma Olyan szervezetek, amelyek „tudásintenzív inputokat biztosítanak más szervezetek üzleti folyamataihoz” (Miles, 2005: 39): Számítógépes/informatikai szolgáltatások, K+F szolgáltatások, jogi, számviteli és menedzsment szolgáltatások, építészeti, mérnöki és műszaki szolgáltatások, hirdetés és piackutatás , szervezeti és személyes tanácsadás 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F. A tudásintenzív szolgáltatásokat nyújtó szektor fejlődésére ható tényezők Más szektorok növekedése Növekvő igény speciális tudásfajták iránt A technológiai fejlődés Szabályozások Növekvő nemzetköziesedés, globalizáció Munkapiaci trendek Növekvő verseny az üzleti szektorban, konkurencia az állami és a nonprofit szektor részéről Növekvő koncentráció a tudásintenzív üzleti szektorban Növekvő kereslet komplex és jobb minőségű szolgáltatások iránt 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

A tudásintenzív üzleti szolgáltatások jellemzői Intenzív tudásfelhasználás Különlegesen magas növekedési ráták Sajátos piaci kapcsolatok Magas fokú szakértelem és professzionalitás Önszabályozás Az értékteremtés sajátosságai Innovációs tevékenység Tudásteremtés az ügyféllel közösen 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

Tudásintenzitás más szektorokban Fogalmi tisztázás Közszolgáltatási szféra Költségvetési szektor Közüzemi szektor Nonprofit szektor Másképpen: közintézmények + közüzemek + civil szervezetek Miben térnek el a business szektortól? Az előállított javak A kielégített igények A fogyasztás finanszírozója A tevékenység célja A szférához sorolás A tulajdonforma A működési forma alapján ( Dinya-Farkas-Hetesi-Veres, 2004: 36. ) 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

Kérdések a non-business szektorról és menedzsmentről Elfelejtett, vagy félreértelmezett szektor-e Magyarországon? Melyek a szektor megkülönböztető jegyei és ezek nemzetközileg pontosan definiálhatóak-e? Őrizni kell-e ezeket a differenciáló jegyeket (divergencia), avagy a szektorok egységességére kell-e törekedni (konvergencia)? Mi a nemzetközi mainstream: Non-business menedzsment, vagy menedzsment a non-business szektorban és azok szervezeteinél? 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

Tények-adatok a szektorról SZEKTOR TÍPUS SZERVEZETEK SZÁMA (DB) FOGL. SZÁMA (FŐ) Költségvetési 14.600 751.000 Közüzemi 620* 96.000** Nonprofit 65.500 131.000 Összesen 80.720 978.000 Közel 1 millió foglalkoztatott menedzselése a tét *Korábbi adat **Számított adat KIHÍVÁSOK: Besorolási bizonytalanságok – kommunikációs hibák. Politikai és törvényalkotási közvetlen érintettség hatásai. Az állami befolyás erősödése veszélyeket hordoz. Nonprofit fogalom előtérbe kerülése definíciós gondokat jelent. 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

A professzionalizáció elemei a nonprofit szektorban A szektor szervezeteiben a menedzsmentmódszerek intenzívebb alkalmazása Törekvés a hatékonyabb struktúrák megteremtésére Szervezetközi együttműködések: ernyőszervezetek, hálózatok A hibrid szervezetek terjedése Törekvés a hatékonyabb működésre eredményorientáció, feed back Reagálás a szervezet működési környezetének változásaira szabványosítás, javuló szervezeten belüli és szervezetközi tudáscsere A szervezeteken belüli szaktudás növekedése szakmai kompetencia fejlődése , szervezeti készségek, emberi erőforrás Változó vezetési felfogás térhódítása vezetési struktúra, vezetők képzettségének változása Menedzsment és szakmai professzionalizáció 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

A kutatás

MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F. Kutatási hipotézisek H1. A tudásintenzív jelleget kifejező professzionalizáció alapján a nonprofit szektor szereplői és szervezetei erős differenciáltságot mutatnak. H2. A professzionalizáció fokában jelentős eltérés mutatkozik azon szervezetek között, akik részt vettek bármilyen célzott szervezetfejlesztési programban, és azon szervezetek között, akik nem vettek részt. H3. A szervezetfejlesztési programmal való elégedettség függ attól, hogy hazai vagy külföldi szervezet biztosította-e a szervezetfejlesztést. H4. Egy fejlesztési folyamat befejezése egy új fejlesztési folyamatot indít el. H5. A professzionalizáció egyéni és szervezeti szintjében mutatkozó különbségek szoros korrelációt mutatnak. 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

A kutatási hipotézisek bizonyítása Az elemzésben felhasznált adatok és alkalmazott módszerek: leíró statisztikai adatok Kereszttábla+átlagok vizsgálata különböző kérdéspárok között oszlopszázalékos kimutatások kétmintás T-próba asszociációs kapcsolatok a nyitott kérdésekre adott válaszok feldolgozása az interjúk tapasztalatai Nem lesz szó az előadásban a főkomponens analízisről klaszteranalízisről 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

A kutatás lépései és a vizsgált témakörök 1. szakasz: pilot projekt: online kérdőív segítségével: 58 szervezetfejlesztésben részt vett szervezet megkérdezése 2. szakasz: interjúk Somogy és Baranya megyei szervezeteknél , túlnyomórészt azonosak a kérdőíves megkérdezés résztvevőivel 3. szakasz: országos megkérdezés a Központi Statisztikai Hivatal által rendelkezésünkre bocsátott lista alapján 4. szakasz: az országos mintából interjúk készítése 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

A válaszadó szervezetek Baranya+ Somogy (Pilotprojekt) országos megkérdezés Kiküldött kérdőívek száma 58 18000 Beérkezett/értékelhető kérdőívek száma 33 841 Interjúk száma 38 35 (folyamatban) Fő állású alkalmazottak (fő) 4564 Önkéntesek (fő) 90 628 Részt vett szervezetfejlesztésben 100% 26% A szektorban töltött átlagos idő 15 év 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

A nagymintás kutatásnál használt kérdőív tartalma a válaszadó személyére és a képviselt nonprofit szervezetre vonatkozó általános jellemzők a szervezetfejlesztési programra vonatkozó kérdések a fejlesztési programra/programokra vonatkozó általános információk a szervezetfejlesztési program módszerek a szervezetfejlesztő szakemberek által a szervezeteknél tett helyzetfeltárás alapján az adott szervezeténél megvalósult, vagy folyamatban lévő fejlesztési feladatok a tanulás és fejlődés kérdésköre 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

A válaszadó szervezetek típusai   Gyakoriság Százalék Országos Kutatás Társas nonprofit szervezet 42 325 615 64,56% 73,1 Alapítvány 23 236 226 35,44% 26,9 Összesen 65 561 841 100% 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

Reprezentativitás a megyéket tekintve 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

Részvétel bármilyen, célzott szervezetfejlesztési programban 73,6% 16,3% 6,8 % 3,2% 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F. ) Általános elvárások és teljesülésük megítélése (7- fokozatú Likert skála) 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

Mit nyújtott a szervezetfejlesztési program? A program egésze három szempont szerint Minta átlag Külföldi Hazai Témakörök, beavatkozási területek 5,14 5,16 5,13 Módszertani keretek/módszerek 5,27 5,24 Időbeli keretek 4,80 4,73 4,79 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F. Tartalmi elvárások és teljesülésük megítélése (7- fokozatú Likert skála segítségével) ) Elvárások Minta átlag Külföldi Hazai Hazai és regionális együttműködésben való aktív részvétel képessége 5,06 5,51 4,99 Működési és menedzsment alapelvek ismerete 5,12 5,23 Forrásteremtés és pénzügyi menedzsment módszerek ismerete 4,83 5,21 4,75 Minőségi projektek megvalósításának ismerete 5,09 5,31 4,98 Folyamatos működéshez szükséges (erő)források működtetésének képessége 4,25 4,24 4,15 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

Az egyéni és szervezeti a professzionalizációs szint megítélése ) Minden válaszadó átlaga Személyes professzionalizáció szintje A szervezeti professzionalizáció szintje Átlag 3,93 3,75 Szórás 1,584 1,598 Érvényes választ adók száma 776 774 Hiányzó adatok 65 67 (Összes válaszadó átlaga) 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F. A képviselt szervezet professzionalizációs szintje tevékenységi terület szerint 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F. A résztvevők egyéni professzionalizációs szintje a szervezet tevékenységi területe szerint 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

Kapcsolat a szervezetfejlesztési programban való részvétel, professzionalizáció és a programot biztosító szervezet között Részvétel szervezetfejlesztési programban A szervezetfejlesztést biztosító szervezet Hazai EU-beli/nemzetközi az egyéni professzionali-záció szintje a szervezeti professzionali-záció szintje A jelenlegi szervezetben 4,59 4,68 4,97 4,74 Korábban más szervezetnél 4,46 3,90 5,00 5,14 A jelenlegi és korábbi szervezetnél is 5,55 4,95 5,83 5,67 Részt vett össz. Egyén Szervezet 4,78 4,62 Nem vett részt 3,60 3,41 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

A főkomponensek hatása a professzionalizációra 1 2 3 4 5 6 7 1. Általános működési feltételek 2. Szervezetfejlesztési keretfeltételek 0,000 3. Elméleti tudás 4. HR 5. Személyes professzionalizáció 0,291** 0,364** 0,348** 0,123 6. A szervezetfejlesztési program hatása 0,462** 0,240* 0,427** 0,244* 0,535** 7. A szervezet professzionalizációja 0,137 0,419** 0,143 -0,033 0,753** 0,517** **. Correlation is significant at the 0.01 level (2-tailed). *. Correlation is significant at the 0.05 level (2-tailed). 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F. Következtetések/1 A kutatás hipotéziseinek végleges, tudományos megbízhatóságú igazolása a kutatás befejezése (2014. júl.) után várható. Az eddig látható eredmények azt mutatják, hogy a nonprofit szervezetekben a professzionalizáció erősödik, de még mindig végletes jellemzőket mutat: egyszerre vannak jelen a jó szándékú önkéntes (amatőr jellegű) szervezeti kezdeményezések és a tudás, a professzionalizáció magas fokát felmutató szervezetek (és az ezekben tevékenykedő személyek). Akik már részt vettek szervezetfejlesztésben, jobbnak ítélik a saját és a képviselt szervezet professzionalizációjának fokát, mint azok, akik nem vettek részt benne. 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F. Következtetések/2 Az EU-s szervezetfejlesztési programokon részt vevők ill. a hazaiakban részt vevők elégedettségi foka között szignifikáns eltérés van. A szervezetfejlesztési szakma a nonprofitok körében eredményesen használható: alkalmazása révén a célelérés hatásfoka javul: a szervezetek tudásintenzív szolgáltatásainak minősége emelkedik. A szervezetfejlesztési programokon való részvétel új, magasabb szintű igényt indukál: ráébredünk, mennyi minden hiányzik még… 2019.04.27. MTA Tudásmenedzsment konferencia Pécs, 2014.04.03. Dobrai K.-Farkas F.

Köszönjük megtisztelő figyelmüket! dobrai@ktk.pte.hu farkas@ktk.pte.hu