Magyarország infrastruktúrája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
Advertisements

Nyílt Pályán - Nemzeti Vasúti Kerekasztal - Eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről (Budapest, szeptember 15. Vasúttörténeti Park) VASUTAS TELEPÜLÉSEK.
Tercier szektor / szolgáltatás
Együtt egész Európát elérjük!. Együttműködés Az NV Zeekanaal en Watergebonden Grondbeheer Vlaanderen együttműködési szerződést írt alá a magyar Győr-Gönyű.
A fuvarozási ágak díjazása
Légi fuvarozáshoz kapcsolódó okmányok
A tercier és a kvaterner szektor
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Kombinált fuvarozások
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Megy a gőzös, megy a gőzös….
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Magyarország vasúthálózata a kezdetektől 1914-ig
A városi tömegközlekedés III.
M&T 4 esettanulmányok 1 Vasút - 1 Közlekedéstörténet – XIX.század Széchenyi hálózata, gabona, Adria Magánvasutak, telekpanamák, Baross, tarifarendszer.
Az új Magyarország Fejlesztési Terv ( ) Dr. Aubert Antal.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
EU KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS A CSATLAKOZÁS MAGYAR VONATKOZÁSAI Dr. Fogarassy Csaba
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Budapest turisztikai marketingje
ÁRUSZÁLLÍTÁSI ALAPFOGALMAK
AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola Felnőttképzési Központ Nemzetközi szállítmányozás.
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Az USA Közlekedése.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Európai Unió és Magyarország közlekedéspolitikájának fő elemei
Logisztikai hálózat és folyosók
Zsibrita Mátyás – Fuvarozási módok Zsibrita Mátyás – március 20.
Magyarország fő közúti, vasúti, vízi, légi szállítási vonalai
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
Vízi és vasúti szállítás
A Duna-régió fejlesztése Dávid János. Vízlépcsők a Dunán.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
A Balaton Régió környezeti állapotának értékelése
Az Európai Unió Közlekedési politikája
Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
A központi régió közlekedési helyzete Andrási Zsolt Geográfus, III. évf
 A világ 20 legnagyobb légikikötője közül 14 itt található (Chicago,New York, Dallas, Los Angeles, Atlanta, STB....).
Közlekedés Gőzmozdony és tutaj.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
Hajózási útvonalak műszaki biztosítása
Veszélyes áruk vízi szállítása
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Hollandia, a vizek ura Készítették: Kovács Péter, Ferke Dominik, Gál Zsombor, Tőrös András (6.A)
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
SZÁRAZFÖLDI KÖZLEKEDÉS
A vízkincs hasznosítása, ár-, és belvízvédelem
Előadás másolata:

Magyarország infrastruktúrája https://tudasbazis.sulinet.hu/hu/termeszettudomanyok/foldrajz/tarsad alomfoldrajz

Infrastruktúra: A gazdaság működéséhez szükséges műszaki feltételek Magyarország lemaradása e téren jelentős volt a rendszerváltáskor. Felzárkózás EU és hazai forrásokból zajlik Közművek Közlekedés Infokommunikáció

A villany és vezetékes vízhálózatba mára csaknem minden lakás be van kötve Uniós támogatással ma a csatornázottság 90%-os és a szennyvizek 97%-át kezelik Ugyanakkor pl.: az agglomerációban sok helyen hiányoznak a szilárd burkolatú utak

A közlekedés ágai Szárazföldi, légi és vízi közlekedés Áru-, és személyszállítás Jelentőségük függ az ország fekvésétől, nagyságától, településhálózatától.... Tükrözi a gazdaság fejlettségét Magyarország A központi fekvés, a medence jelleg kedvezett a tranzit helyzet kialakulásának, a közúthálózat és vasúthálózat centrális, sugaras szerkezetű kiépítésének. Nagy tranzitforgalom  óriási terhelés.

Légi közlekedés Ez a közlekedési forma a leggyorsabb és a legkényelmesebb, ugyanakkor a legdrágább is. Jelentős a környezeti terhelése. a személyszállításban óriási jelentőségre tett szert. Az áruszállításban csak a kis tömegű, nagy értékű, romlandó vagy élőáru szállítása gazdaságos repülővel. Magyarországon csak nemzetiközi forgalomban van szerepe 2012 Malév csőd Liszt Nemzetközi Repülőtéren fapados légitársaságok bonyolítják a forgalom felét Kisebb repülőtér: Debrecen, Sármellék (Balaton mellett) szerződéses turistajáratokat fogad

Szárazföldi közlekedés – vasút (személy és áruszállítás) Előnye: olcsóbb, a környezetet kevésbé szennyezi, nagy kapacitás Hátránya : lassúbb (teherszállítás!) , kötött pálya Színvonalát jelzi: - kettős vágányú és villamosított vonalak hossza - kocsik műszaki állapota - menetsebesség - állomások áteresztőképessége - menetrend pontossága

Vasúthálózat hossza 8 049 km

Tömegközlekedésre és nagytömegű áruk szállítására a legalkalmasabb. Energiafelhasználása kisebb  kisebb környezeti terhelés. Vasúthálózatunk sűrűsége az európai átlag fölötti. Műszakilag viszont elavult. Korszerűsítés  InterCity, villamosítás. Magyarországon az államvasúton (MÁV) kívül még egy osztrák-magyar tulajdonú kisebb vasúttársaság (GYSEV) is üzemel a nyugati határon

Környezetbarát, gazdaságos Gépkocsivezetők számára jobb Kombinált fuvarozás Ro-la forgalom – gördülő országútak (Olyan speciális vasúti teherkocsik, amelyek kamionokat szállítanak.) Környezetbarát, gazdaságos Gépkocsivezetők számára jobb Ferencváros

Közúti közlekedés Előnye: nincs pályához kötve háztól házig szállíthatják az árukat, a menetrend sem köti Hátránya: drága (autópálya, benzin), környezetszennyező, kis kapacitású Magyarországon Centrális, sugaras szerkezet. Kicsi és közepes távolságon gazdaságos. A személygépkocsik száma gyorsan nő  közúthálózatunk túlterhelt  környezetszennyezés fokozódik. Az áruszállításban gazdaságtalanabb, mint a vasút.  

Autópályák és gyorsforgalmi utak Közúthálózat hossza 203 601 km

Budapest „körgyűrű” 270 fokban Az ÉNY-i szektor megépítése elleni érvek: -lakóhelyek közelsége - természetvédelmi területen át - szélirány miatt a szennyeződés Bp.-re jutna (tervezett alagutak drágítják)

Belvízi (folyami, tavi) hajózás Előnye: Energiatakarékos, olcsó és környezetkímélő, nagy kapacitás Hátránya: lassú, folyóhoz kötött, át kell rakodni A személyszállítás – különösen az állóvizek esetében – helyenként fontos A folyami áruszállítás csak ott jelentős, ahol - összefüggő természetes víz- vagy mesterséges csatornarsz. - hosszú távú, átrakodásmentes szállítást biztosít - vízmélység megvan - és kevés a hordalék Rajna

Európában jelentős víziút a Duna-Majna-Rajna vízrendszer (1992), amelyen a kontinens belvízi teherforgalmának meghatározó hányada bonyolódik

Magyarországon nem számottevő közlekedési ág. Helyileg: Balatonon idegenforgalmi jelentőség a személyszállításban Lemaradásunk okai: Elavult eszközpark. Kis vízmélység. Kevés a közforgalmú kikötő Nincs összeköttetés a Duna és a Tisza között

Vízi utak hossza 1 622 km Fontosabb kikötők: Baja, Csepel (Budapest), Dunaújváros, Győr-Gönyü, Mohács (Duna)

Ro-ro forgalom (roll-on-roll-off) Vízi úton kamionok, vasúti kocsik szállítása Növeli a vízi közlekedés jelentőségét is Bajai Ro-ro kikötő

Csővezetékes szállítás Cseppfolyós és légnemű anyagok szállítása. Hátránya: Megépítése drága, csak bizonyos anyagokat szállít Előnyei: Nem kell átrakodni. Hosszú ideig üzemképes. Kevés a munkaerőigénye. Biztonságos. Folyamatos szállítás esetén gazdaságos, olcsó Nagy kapacitású

Kommunikációs infrastruktúra A magyar lakosság 90%-a használ mobiltelefont A mobilszolgáltatók 2015 végére 80%-os lefedettséget építettek ki Internetet kb. 75% használt, 1/3-a valamilyen szolgáltatást is igénybe vett ezen keresztül Terjed a 4G hálózat (5G)