Felsőoktatás-módszertan és minőség a KJF és az FHNW PH együttműködésében Kovács László PhD - klaszlo@kodolanyi.hu Fachchochschule Nordwestschweiz Pädagogische.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dunaújváros, A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGÜGYE Hová tart a külföld? Áttekintés a külföldön megvalósult felsőoktatási minőségről Dr. Veress Gábor.
Advertisements

A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A koragyermekkori nevelésről
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert.
ÁTALAKULÓ FELSŐOKTATÁS Bevezetés a szociológiába WJLF ÁSZM I. évf. nappali tagozat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Uni-LO - Promoting the EQF learning outcomes approach within European universities Az Európai Képesítése Keretrendszer és a tanulási eredmények Projekt.
Az e-learning a felnőttképzésben projekt Papp Lajos Műegyetemi Távoktatási és Felnőttképzési Központ.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
A fejlesztés hatása a szervezetre
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Műszaki Tanárképző Tanszék
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
e-Learning a tanárképzésben
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
„20 éves a HSZOSZ Országos HR szakmai klubhálózata, avagy az új gondolatok vonzzák az új nemzedéket – Szegedi Klub” Készült a ICF Magyar Tagozata, a Humán.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Felsőoktatás-módszertani kihívások.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
1 A Calderoni Program és a FEMIP kapcsolódási pontjai - felsőoktatási és minőségfejlesztői szemmel Zellei László főiskolai docens Eötvös József Főiskola.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Szervezetfejlesztési, költséghatékonysági,
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Pädagogische Hochschule Heidelberg. Tárgyak- Tanító Einführung in die Musikdidaktik (Ének tp) Einführung in die Mathematikdidaktik (Matematika tp) +
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Közösségszervezés BA.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE
A KJF stratégiai fejlesztési irányai
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Felsőoktatás-módszertan és minőség a KJF és az FHNW PH együttműködésében Kovács László PhD - klaszlo@kodolanyi.hu Fachchochschule Nordwestschweiz Pädagogische Hochschule Kodolányi jános főiskola – 2012.04.01.-2013.06.30

Megvalósult célok Felsőoktatás-módszertani kultúra fejlődése Magyarországon Kutatások Képzések Tapasztalatcsere Jó gyakorlatok Hospitálás Minőségfejlesztés tanára MA szak tartalmainak svájci adaptációja: Einführung in die Theorie gesellschaftlicher Qualität Komparative Aspekte der Qualität Leistungsmanagement Zusammenhängendes und begleitetes Praktikum

Kiemelkedő momentumok Felmérés a magyarországi felsőoktatási intézményekben tanítók felsőoktatás-módszertani kompetenciáiról: attitűdvizsgálat Felsőoktatás-módszertani anyagok és az online oktatói továbbképzés Konferenciák Kölcsönös hospitálások eredményei

Hosszú távú hatások: pár példa a befejezés utáni időszakból Felsőoktatás-módszertani Központ: első ilyen Magyarországon PIQ & LeadTM felsőoktatási képzési modell: Magyar Terméknagydíj, Európai Minőség-Innováció Díj Konferenciák: Felsőoktatásmenedzsment Műhely (ELTE), (2015) SZIE Győr: A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája –a felsőoktatás kihívásai a XXI. században (2014) Projektek: Promoting Accreditation of Learning (2014-2016: ír, lengyel, magyar, litván EU-projekt) Publikációk: Majorosi Anna – Sántha Kálmán: A felsőoktatásban oktatók nézeteinek, módszertani kultúrájának metaforahálóval történő elemzése, avagy egy kutatás eredményei és a módszerek reflexiója (HÉRA Évkönyv 2014) Fokozatváltás 2016 (felsőoktatási kormánystratégia): „a felsőoktatásban használt oktatásmódszertant gyakorlat- és hallgatói munkavégzés központúvá kell tenni”

DANKE - KÖSZÖNÖM Monika Tschopp, Pia Hirt Monico, Wolfgang Beywl, Arnold Wyrsch, Beatrice Aregger, Majorosi Anna