1849-1867 „A nemzet ébren tartása” AZ ABSZOLUTIZMUS KORA 1849-1867 „A nemzet ébren tartása”
AZ EÖTVÖS-TÜRR-IRÁNYI KONCEPCIÓ SZAKASZA (1867-1874) „A kor szava: népművelődés”
Eötvös József és a felnőttképzés Az 1868-as népoktatási törvény A Néptanítók Lapja A tanítóegyesületek és az analfabéták oktatása
Törekvések a szervezett felnőttoktatás megvalósítására Türr István felhívása a népnevelési körök létrehozására (1868) Irányi Dániel törvényjavaslata (1869) Pauler Tivadar törvényjavaslata a felnőttek oktatásáról (1871) Trefort nézetei a felnőttképzésről Türr István Irányi Dániel Trefort Ágoston
Népoktatási körök és tevékenységük Központi Népoktatási Kör Budapesti Népoktatási Kör (1870- 1895) Célja, tevékenysége Tantervek, módszerek, tankönyvek Üzleti tanfolyamok Vasárnapi tanfolyamok Háziipar oktatása Honvédek, rabok oktatása Háztartási tanfolyamok Népkönyvtárak, művelődési csarnokok Eredmények
A munkásság művelődési törekvései Az Általános Munkásegylet és szakegyletei A munkássajtó A Társadalomtudományi Társaság és a munkásművelődés A Galilei-kör szerepe Könyv és könyvtár a munkásművelődésben A művészeti tevékenység