Válságmenedzsment / Polányi Sándor Budapest, 2013 március 21 Válságmenedzsment a menedzsment esszenciája Polányi Sándor VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013. március 21. ISBN száma: 978-963-89734-0-5 VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Válságmenedzsment / Polányi Sándor Budapest, 2013 március 21 Tartalom A válság jelei és okai a felszínen és a mélyben A válság tudatosítása A megoldás kulcsa – gyökérkezelés A válságmenedzsment a menedzsment esszenciája VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013 március 21. Válságmenedzsment / Polányi Sándor VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Válságmenedzsment / Polányi Sándor Budapest, 2013 március 21 A válság jelei Felszíni jelek Számok Grafikonok, Romló előre jelzések Mélyebb jelzések Rossz hangulat, csökkenő lelkesedés Néhány kulcsember távozása Idegesebb vezetői ülések VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013 március 21. Válságmenedzsment / Polányi Sándor VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Válságmenedzsment / Polányi Sándor Budapest, 2013 március 21 A válság okai Felszínes okok Külső válság, piac szűkülés Árfolyam változás hatása Rossz csapat A probléma gyökere az igazi ok Megbomlott egyensúly a stakeholderek között Tisztességtelen szereplők Súlyos motivációhiány Komoly ismeret és tudáshiány VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013 március 21. Válságmenedzsment / Polányi Sándor VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
A felszín és a bajok gyökere Válságmenedzsment / Polányi Sándor Budapest, 2013 március 21 A felszín és a bajok gyökere Válság!!! Árfolyam hatás Árbevétel Áremelés hatása Termelés VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013 március 21. Válságmenedzsment / Polányi Sándor VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Válságtudat nélkül nincs megoldás Sajnos meg kell ijedni Ki kell kerülni a komfortzónából Minden résztvevőnek tudnia kell, hogy mit veszíthet, de mit nyerhet Ha nincs válságtudat, nem fogadják el a szükséges változtatásokat VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013 március 21. Válságmenedzsment / Polányi Sándor
A megoldás kulcsa a gyökérkezelés A válságmenedzser egy mentőorvos Egy cél van az életmentés Küzdés az idővel Nem szabad mindennel foglalkozni A rossz és a még rosszabb megoldás között kell a legkevésbé rosszat megtalálni Nincs olyan megoldás ahol mindenki jól jár VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013 március 21. Válságmenedzsment / Polányi Sándor
A válságmenedzser tisztessége A tisztességtelen megoldás sajnos gyakori Egy résztvevő nyer (pl.: a tulajdonos), a többi veszít (dolgozó beszállító, stb.) Tisztességes válságmenedzsment Ha mindenki veszít, de csak a lehető legkisebbet Ekkor van esély a szervezet túlélésére A válságmenedzser középen áll, az Ő dolga a konszenzus megtalálása a szereplők között VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013 március 21. Válságmenedzsment / Polányi Sándor
A menedzsment esszenciája Időbeosztás Semmire nincs elég idő, a kezdéskor már mindenki a végét követeli Döntések Ugyanúgy, csak gyorsabban, több intuícióval Felelősségvállalás A nagyobb hatalom miatt sokkal nagyobb a felelősség Tisztesség Minden megingás katasztrófát okozhat VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013 március 21. Válságmenedzsment / Polányi Sándor
A menedzsment esszenciája Humánmenedzsment Sokkal humánusabban, mert mindenki sérülékenyebb Pénzügyi menedzsment Kevesebb számítás, több intuíció és kockázatvállalás Kommunikáció Sokkal fontosabb, mert mindenkit jobban érdekel Belső kommunikáció Csakis az igazat, mert minden hamar kiderül VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013 március 21. Válságmenedzsment / Polányi Sándor
Válságmenedzsment / Polányi Sándor Köszönöm a figyelmet! VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013 március 21. Válságmenedzsment / Polányi Sándor