Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Módszertan Concordia Discors kutatás keretében •2011 nyarán részt nem vevő megfigyelések •Interjúk Egyetemi terepmunka keretében •Részt vevő megfigyelések.
Advertisements

Republikon Tolerancia-kutatások
Marketingkommunikáció és PR
Körös Volán Zrt évi utas elégedettség mérési eredményei Utas Elégedettség Mérés 2012.
A pszichológiai segítségnyújtás szerepe a szabadulás utáni időszakban
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
A legKISEBBSÉG is számít!
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Primer és szekunder kutatás
Igazoltatás, avagy rendőröké a világ? Kutatási terv diszkriminációtesztelésre Hetyési Krisztina Horváth Gergely Horváth Nóra Huszár András Márton Kajtár.
A piac Szakiskola.
B2B-marketing - Bevezetés
A funkcionális élelmiszerek ismertségének vizsgálata
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Képességszintek.
Követelmények Szoftver- környezet SQL ismétlés ADATBÁZIS ALAPÚ RENDSZEREK.
Civil szervezetek a munka világában
A többszörös összehasonlítás gondolatmenete. Több mint két statisztikai döntés egy vizsgálatban? Mi történik az elsõ fajú hibával, ha két teljesen független.
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Végig a Pozsonyi úton - Újlipótvárostól Angyalföldig
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
Kétnyelvűség és kognitív fejlődés 1. Kétnyelvűség és intelligencia.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Projektindítási, dokumentálási és portfoliószintű költségkövetési feladatok támogatása az EPM.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
Jól nézel ki, vagy jól kinéznek?!
Csoportosan elkészített önálló feladat
Szervezetfejlesztési Program
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Titokzatos vásárlók.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Vizsga feladatok (Minta)
A közforgalmi közlekedés problémái és lehetséges szerepe az agglomeráció területén Rajka Dr. Prileszky István.
A pszichológia mint tudomány
A MEGFIGYELÉS Hosszabb-rövidebb ideig tartó észlelés, mely bizonyos hatások okozta jelenségek, folyamatok megfigyelésére ad lehetőséget.
PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
7.Az elméleti redukció 1.A mechanizmus-vitalizmus vita –Szélesebb értelemben: redukálható-e a biológia a fizikára és a kémiára, vagy beszélhetünk-e autonóm.
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Értékesítési technikák
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék R3-COP és R5-COP projekt: Környezetfüggő viselkedés tesztelése.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
A határ menti vállalati együttműködés kulturális gátjai – egy magyar szempontú elemzés Szőke Júlia Gazdasági tanár, abszolvált PhD hallgató Széchenyi István.
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
Kockázati értékelés kis szervezetekben Tar György Szeged, 2013.október
Az üzletek operatív működtetése
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
A MiFID II szabályozással módosuló tranzakciós jelentések lényeges változásai Gáspár Zoltán, vezető elemző Magyar Nemzeti Bank június 1.
Mintavétel.
A vásárlási döntés folyamata
12. óra Kenőpénz és korrupció.
A részletfizetés tranzakcióról általánosságban
A legKISEBBSÉG is számít!
Tóth Zoltán és Szalay Luca
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
TeamDrink SWENG kurzus TD
Az SZMBK Intézményi Modell
Projekt neve | Cégnév | Előadó neve
Előadás másolata:

Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban Egy cipőben járunk? Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban Hamupipőke csoport: Gazsó István Gosztonyi Márton Herman Dolóresz Havas Kinga Harmati Katalin 2009. december

Kutatási kérdés Tapasztalható-e bármiféle különbség az eladók viselkedésében, ha eltérő társadalmi státuszú vásárlók érkeznek a cipőboltba?

Védett tulajdonság Védett tulajdonság: megjelenített/vélt társadalmi státusz. A védett tulajdonságot a tesztvásárlók öltözéke jelzi. A két megkülönböztetett csoport: kevésbé tehetősek inkább jómódúnak látszók

Helyszín Budapesti Salamander boltok Ezekben az üzletekben egyaránt megtalálhatóak alacsonyabb és magasabb árkategóriájú cipők is. Mivel több Salamander üzlet van Budapesten, így nem csak egy bolt alapján tudnánk következtetni, ami növeli a vizsgálatunk megbízhatóságát. Magyarországon 17 Salamander üzlet működik 12 Budapesten – ezek közül választottuk ki a tesztelés helyszíneit.

Hipotézis Feltételezésünk szerint a vélt társadalmi státusz alapján az eladók inkább készségesebbek a jómódúnak megjelenített tesztvásárlókkal.

Módszertan I. Üzletek kiválasztása: Tesztvásárlók kiválasztása: helyszín forgalom utcai/bevásárlóközpont Tesztvásárlók kiválasztása: hirdetés útján (újság/internet) 38-as lábméretű, nem kirívó külsejű, 30–40 éves nők

Módszertan II. Időpont/időtartam: Teszthelyzet: kevésbé forgalmas kedd délután, csúcsforgalmi szombat délután két hónapon keresztül Teszthelyzet: mindkét megjelenített csoportból egy-egy vásárló, rövid idővel egymás után megy be a boltokba a tesztvásárlók előre meghatározott útvonalat járnak be a boltokban

Kísérleti elrendezés I.

Kísérleti elrendezés II. Az előző táblázat 3. pontjának kifejtése

Adatrögzítés/kontroll Kérdőív kitöltése Főbb kérdések: a szituáció leírása saját szavakkal az események értékelése attitűdskálákkal Véletlenszerűen kiválasztunk néhány tesztvásárlást, ahol ellenőrizzük: a tesztalanyok megfelelően viselkednek-e a kérdőív is kontrollként szolgál azon esetekben, amikor ellenőrzés történik

Mit tekintünk diszkriminációnak? A rögzített kérdőívekből adatelemzéssel lehetséges együttjárási csoport létrehozása, és annak vizsgálata, hogy ezen csoportok milyen mértékben térnek el a védett tulajdonság megoszlásától. Együttjárási csoport: jellemző kategóriák mentén stb.  újracsoportosítani az adatbázist úgy, hogy a védett tulajdonság nincsen figyelembe véve

Etikai problémák 1. Tesztvásárlóink – tudatosan – a tényleges vásárlás szándéka nélkül mennek be az üzletekbe A tesztvásárló olyan időt „vehet el” az eladótól, amelyet egyébként lehetséges vevőkre fordíthatna 2. A tesztvásárlás hatása a tesztelőkre: úgy véljük, hogy a teszthelyzet nem helyez különösebb terhelést a tesztelő személyére lehetséges, hogy a tesztelőt a teszthelyzet alatt ért hatások (az eladó esetleges bántó, sértő viselkedése, kifejezései) kisebb lelki nehézségek elé állítják.

Köszönjük a figyelmet!