Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Advertisements

CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Intranet portál bemutató
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Projektciklus- menedzsment (PCM)
ESR 112 új alapokon Tóth Csaba ESR projektigazgató NISZ Zrt.
Data Explorer Kft. Tóth Nándor Ügyvezető.
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Halászat a globális adatóceánban – de mit tehetünk vele?
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A kontrolling története
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Korszerű eszközök a vállalati információ- és tudásmenedzsmentben
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 3. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
7. Országos Gazdaság- informatikai Konferencia 3rd International Symposium on Business information Systems 2010 nov Pécs.
Üzleti intelligencia Kecskemét 2007 ősz. BI Business Intelligence Üzleti Intelligencia Bevételnövelő és költségcsökkentő lehetőségek feltárása, döntéstámogatás.
Üzleti Intelligencia – koncepciók és megoldások
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Szolgáltatási tevékenység controllingja Az outsourcing, mint értékteremtő folyamat.
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
VIR KK VIR Kompetencia Központ (BICC, Business Intelligence Competency Center) Hodász Attila – BDX Kft.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Önkiszolgáló üzleti intelligencia az SQL Server 2012-ben
A HEM kialakulása és fejlődése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Üzleti intelligencia IT3-BT január 26..
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Jövőkutatás - Tóth Attiláné dr. Jövőkutatás Tóth Attiláné dr.
Az innováció forrásai.
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
A BI mindenkié: önkiszolgáló üzleti intelligencia a gyakorlatban
CIM tevékenységmodellek CIM technikai és technológiai eszközrendszerének rendkívül gyors fejlődése és terjedésének növekvő üteme szükségessé teszi a gépgyártási.
2006.augusztus — Budapest BO stratégia tervezet Előadó:
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft) +36/
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Üzleti igények avagy Mit kellene megbeszélnem az informatikai vezetőmmel? Bőgel György CEU Business School.
Informatika a gyógyszeriparban Informatikai Vállalkozások Szövetsége E-egészség munkacsoport Lukács Lajos Munkacsoport vezető
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
BYTE Projekt FP 7 Gergely László MBA NIIF Intézet Big Data 2016 Európában és a világban – nem csak a szakma, esettanulmányok is.
Az állatorvos szerepe az élelmiszerlánc- biztonság megteremtésében Informatika (számítástudomány, elemzések) Dr. Tirián Attila
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Értékteremtő üzleti megoldások a BI segítségével
Adatvédelem – közérdekűség, átláthatóság, nyilvánosság
Üzleti terv bemutatása
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
Előadás másolata:

Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)

Bevezető Az üzleti intelligenciát (Business Inteligence, a továbbiakban BI) biztosító computer alapú technológiák nemcsak a nagyvállalatoknál segítik elő integrált információ gazdálkodási rendszerek létrejöttét, hanem az adatok egyre változatosabb körét a mainál jóval mélyebben lesznek képesek elemezni, adat bányászni, és kiszolgálni a legkülönbözőbb szervezetek – akár egyének – növekvő igényét pontos, lényegi és érthető információkra. A BI technológiák a múltbeli, jelenlegi és előrejelző (átfogó) áttekintést nyújtanak az üzleti tebékenységről. A főbb funkciói a BI technológiáknak a közlés, az online és hagyomános analízis folyamatok, az üzleti teljesítmény menedzsment, benchmarking, adatbányászat és a prediktív előrejelzések.

Az üzleti intelligencia olyan technológiák és alkalmazások összessége, amelyek az adatok összegyűjtésével, hozzáférhetőségével és elemzésével foglalkoznak egy vállalatban, hogy vezetői jobb üzleti döntéseket hozhassanak.

Tartalom BEVEZETÉS Jelenlegi helyzet A várható fejlődés Vállalati szintű információgazdálkodás felé Terjedés a vállalaton kívülre (BI 2.0) Adat- és szövegbányászat konvergenciája Szükséges technológiai előfeltételek Az IKT más területeire való hatások Társadalmi-gazdasági hatások Magyar vonatkozások Következtetések

1. ábra: Az IT-alkalmazások szerepe a vállalat működésében

2. ábra: Az üzleti intelligencia szerepe a vállalati információellátásban

Jelenlegi helyzet 3. ábra: A közös adatok szerepe a vállalatok irányítási ciklusaiban

Az üzleti intelligencia eszközei 1. táblázat: Az informatikai vezetők által első tíz helyre rangsorolt technológiák 2005-ben

A várható fejlődés 4. ábra: A BI fejlődési irányai

A várható fejlődés 5. ábra: Hajtóerők a BI-technológia fejlődése mögött

6. ábra: Az EIM referenciamodellje

Terjedés a vállalaton kívülre (BI 2.0) 2. táblázat: Mérföldkövek a BI-technológia várható fejlődésében

Szükséges technológiai előfeltételek Adatkezelés, adatbázisháttér Skálázhatóság (scalability) Elkülönült adatbázisok együttes kezelése (Enterprise Information Integration – EII)) Struktúrálatlan adatok kezelése (unstructured data handling) Nyílt forráskódú (Open Source Software - OSS) adatbázismotorok Adatminőség biztosítás felügyeleti (monitoring) rendszerek kialakítása. olyan kultúraváltás megvalósítása, ahol az adatminőség gazdájává az üzleti területek válnak. Szolgáltatás-orientált architektúra

Következtetések Vállalati szint: Az üzleti intelligencia összeköti az eddig külön területekként kezelt operatív rendszerek és döntéstámogató rendszerek világát. Alapvető hatással lesz a vállalatoknál teljeskörű információgazdálkodási rendszerek kialakulására. Társadalom szintje: Az üzleti intelligencia tényekből kiinduló jellege, az adatok átláthatóságának növelésére és mögöttes információk kinyerésére, következtetések levonására való képessége jelentősen növelhetik a társadalom és a gazdaság mainál racionálisabb működésének esélyét. Várhatóan növekszik a valóságismeret és a tényekre alapozott döntések köre.

Egyének szintje: Az adatok eredetitől különböző célú újrafelhasználásának olcsó technológiai lehetőségei adatvédelmi és személyiségjogi kérdéseket fog felvetni. A társadalom és gazdaság minden szereplőjének részvételére szükség lesz az így megjelenő problémák („Big Brother” effek- tus) megnyugtató megoldásához. Ebben meglesz a szerepe az államigazgatás (jogi és egyéb szabályozás) és a vállalatok (önkontroll, visszafogott, körültekintő technológiaalkalmazás) mellett az egyéneknek is (PET- használat növelése, információtudatosság).

Köszönöm a figyelmet