Háromszéki szakoktatás jövője

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Tanulók fejlődésének nyomon követése
Pásztor Tibor főosztályvezető
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
A tanári munka értékelése
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
ÜDVÖZLET SEPSISZENTGYÖRGYÖN 2009 MÁJUS 21. MIÉRT SEPSISZENTGYÖRGY? MSZT-MSZT HÁROMSZÉKI TAGOZATA.
MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG HÁROMSZÉKI TAGOZAT SEPSISZENTGYÖRGY 2009.
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat modernizációja Budapest 2005.szeptember 8.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
A szakképzés helyzete Magyarországon
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Foglalkoztatás-politika
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Takács Erika Zádori Zoltán
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A romániai magyar közoktatás kihivásai Erdély 2015 fejlesztési konferencia, Sepsiszentgyörgy Előadó: Keresztély Irma.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Fejér megye szakképzés-fejlesztési koncepciója Összeállította a Fejér Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság 2013 Összeállította a Fejér Megyei.
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara stratégiai jelentőségű programja a közötti időszakra Miskolc, november 29. Bihall.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Kistérségi fejlesztési mátrix a Kisteleki kistérségben március 31.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Szakiskolai fejlesztési program
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Varga Júlia MTA KRTK KTI
5. Tétel – A Life Long Learning
Előadás másolata:

Háromszéki szakoktatás jövője Oktatáspolitikai és stratégiai megközelitésben 02.01.2019 Keresztély Irma előadó

Háromszéki szakoktatás jövője Jövőkép megrajzolása - Hozzáférhetőség; - Esélyegyenlőség biztositása; - Átjárhatóság; - Anyanyelvi szakoktatás; - Idegen nyelv elsajátítása; - Vállalkozói képzés;

Háromszéki szakoktatás jövője A megye oktatási terve 2004-2015 Lépések: 0. Iskolai hálózat megrajzolása; Prioritások megfogalmazása; Tevékenységi tervek elkészitése; Ütemtervek megállapitása és megvalósitása;

Háromszéki szakoktatás jövője Minőségi mutatók Iskolahálózat megrajzolása: Demográfiai mutatók: a. Népességi helyzet 2002-ben: 222.449 lakós 50,40% városi, 49,60% falusi, 50,90% nő 49,10% férfi

Minőségi mutatók b. Korcsoportonkénti megoszlás 1990- 2002 között: Fejlődési trend Személyszám 0 – 14 év csökkent 19.700 > 60 év növekedett 4. 000 15 – 59 év enyhe növekedés 260

Minőségi mutatók c. Etnikai összetétel: Magyar 73,80 % Román 23,24 % Roma 2,70 % Egyéb 0,23 %

Minőségi mutatók 2. Előrejelzések: korcsoport 2003-2013 % 2003-2025 0-14 év -4.900 12,30 -12.100 30,40 >65 év + 6,30 24,10 összesen - 6.300 2,80 - 22.200 9,90

Minőségi mutatók 3.Iskolaköteles gyerekeknél: 7- 14 év - 15,00 % 2003-2013 - 29,10 % 2003- 2025 15-24 év - 28,10 % - 38,50 %

Minőségi mutatók 4.Szakképzési célcsoport : 14 - 18 év Kovászna megyében: 2002 2015 2025 18.283 11.761 11.166

Minőségi mutatók Fiatalok / idősek : 2015-ig a fiatalok száma meghaladja az idősek számát, 2015 után megfordul az arány, beindul az elöregedés folyamata, Munkaerőhiány jelentkezik a hazai piacon,

Háromszéki szakoktatás jövője Lehetőségek azonosítása A munkaerőképzés minőségének javítása, Magasan kvalifikált szakemberek képzése, Kompetencia alapú képzés általánosítása és ezáltal az EU munkaerőpiacához való igazítása, Mindez történjen alap- illetve felnőttképzésben,

Jövőkép megrajzolása A számok tükrében: 2002-2015 között Kovászna megyében 6522-vel csökken a 14 -18 évesek száma, Ez egyenértékű kilenc középlétszámú ( 200 tanuló ) iskola felszámolásával,

Jövőkép megrajzolása Mi a megoldás ? Erőforrások megfelelő tervezése, Iskolahálózat megerősítése, erős iskolaközpontok létrehozása, Kollégiumi rendszer kiépítése ( szórvány számára alternativa biztosítása), Iskolabuszhálózat kiépítése, Ösztöndíjrendszer bevezetése, Iskolakonzorciumok létrehozása,

Jövőkép megrajzolása Szélesebb alapképzés, Moduláris képzés általánositása, Alapfoglalkozási területek bővítése, Átjárhatóság biztosítása, Párhuzamosság kiiktatása településszinten, Oktatási központok létrehozása a felnőttképzésre, Az élethosszig tartó képzés intézményesítése,

Jövőkép megrajzolása A jelenlegi helyzet a kötelező oktatás után: 6o %- elméleti oktatás- akadémiai vonal, 4o %- szakoktatás/ szakmai képzés, A jövőben ez az arány meg kell változzon: 4o %- elméleti oktatás- akadémiai vonal, 6o %- szakoktatás/ szakmai képzés

Jövőkép megrajzolása Stratégiai lépések: I.lépés: Iskolahálózat igazitása A.Sepsiszentgyörgy: Egy modern/ korszerű, az EU normákat teljesitő szakiskola létrehozása Illyefalván a mezőgazdaság és állattenyésztés terén,

Jövőkép megrajzolása Stratégiai lépések: II. lépés: Iskolák egyesitése Sepsiszentgyörgy: A „Gámán János” Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakközépiskola és az Illyefalvi Mezőgazdasági Szakiskola egyesitése,

Jövőkép megrajzolása Stratégiai lépések: III. lépés: Iskolák képzési/foglalkozási területeinek pontos meghatározása Sepsiszentgyörgy: „Puskás Tivadar” Szakközépiskola, „ Kós Károly” Szakközépiskola B. Kézdivásárhely: „ Gábor Áron” Szakközépiskola, „Apor Péter” Szakközépiskola

Jövőkép megrajzolása Stratégiai lépések: IV. lépés: Iskolák egyesitése A.Sepsiszentgyörgy: A „Berde Áron” Gazdasági, Kereskedelmi Szakközépiskola és a „Constantin Brâncuşi” Szakközépiskola egyesitése ( ezt megoldja a decentralizáció)

Jövőkép megrajzolása Stratégiai lépések: Minőségbiztositási belső rendszer kiépitése Alapképzés minőségi szintentartása, A X. osztály több mint 9o %-ban történő továbbtanulása, Az érettségi vizsga biztositása a kötelező oktatás 12 évre történő kibővitése által, Kompetencia alapú oktatás bevezetése,

Jövőkép megrajzolása Stratégiai lépések: Felnöttképzési rendszer kiépítése, az élethosszig tartó tanulás/nevelés gyakorlati megvalósitása Képzési programok akreditálása alapképzésben illetve felnőttképzésben ( továbbképzések, átképzések munkanélküliek foglalkoztatására, ismeretek felfrissitése, elmélyitése, korszerűsitése)

MIT HOZHAT A DECENTRALIZÁCIÓ ? Közigazgatási téren: Mikrorégiók/kistérségi társulások, Makrorégiók, Stratégiák ilyen szinten történő kidolgozása, A döntéshozatalt közel hozza a közösséghez, Közoktatási téren: Iskolaközpontok a közoktatásban, Régiós érdekeltségü szakközépiskolák,

MIT HOZHAT A DECENTRALIZÁCIÓ ? Több pilléres ISKOLAKONZORCIUMOT Sepsiszentgyörgy, Kézdivásárhely, Kovászna, Barót…