Reengineering Nagy Zsolt (30)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztika alapvetések.
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Kvantitatív módszerek
MINŐSÉGMENEDZSMENT 2. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
BPR – Business Process Reengeneering
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Tevékenységmenedzsment 1. szeminárium
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A tervezés mint menedzsment funkció
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Minőségmenedzsment alapelvek
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Értékesítési csatornák
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Logisztika 6.előadás.
11. hét: A Teljes körű Minőségmenedzsment (TQM)
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Minőségirányítás a felsőoktatásban
2005. A vállalati információs rendszerek a vállalati tevékenységekben Dr. Sziray József, Erdős Ferenc, Gaul Géza 1.hét Üzleti folyamatok újjászervezése.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Teljesítménymérés és értékelés
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Ellenőrzés, visszacsatolás
Az értékesítési rendszer
Termelésmenedzsment Production Management
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Rendszeresítés, üzembehelyezás Elosztás, tárolás Leselejtezés, kivonás, megsemmisítés.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
BPR – Business Process Reengeneering
A piac és a piacgazdaság
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály.
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
valamint korábbi befejeződés/csúszás/ átfedés és kombinációik
Előadás másolata:

Reengineering Nagy Zsolt nagy.zsolt@ttmk.nyme.hu (30) 9577 383 Folyamatmenedzsment Ajánlott tankönyv: A. R. Tenner, I. J. DeToro: BPR, vállalati folyamatok újraformálása, Műszaki Könyvkiadó Bp. 1998. Nagy Zsolt nagy.zsolt@ttmk.nyme.hu (30) 9577 383 2019.01.01. NyME KtK V/I

Folyamatszemlélet: A vállalatot jellemezhetjük, mint folyamatok hálózatát, amelyek meghatározhatók, ellenőrizhetők, fejleszthetők. „A folyamatszempontú megközelítés magában foglalja a vevői szemléletet is, mivel a folyamatok azon eszközök, amelyek segítségével a szervezet megpróbál a vevő szempontjából értéket termelni.” (Davenport, 1993.) 2019.01.01.

A folyamat meghatározása: A folyamat: egy vagy több tevékenység, amely értéket növel úgy, hogy egy bemenetkészletet átalakít a kimenetek készletévé (javakká vagy szolgáltatásokká) egy más személy (a vevő, ill. felhasználó) számára, emberek, módszerek és eszközök felhasználásával (Wesner, Hiatt, Trimble 1994. és E. H. Melan 1993.) 2019.01.01.

A folyamatok típusai: Tervezés és fejlesztés Marketing és értékesítés Beszerzés Termelés/szolgáltatás Szerviz Elosztás (disztribúció) Irányítás Támogatás (G. Watson 1992. Benchmarking Workbook) 2019.01.01.

Az alapvető folyamatok jellemzői: Stratégiai szerep, stratégiailag jelentősek kell, hogy legyenek a küldetést és a célokat tekintve A vevő befolyásolása, közvetlenül befolyásolják a vevőket Keresztfunkcionális jelleg, keresztezik a szervezetet több funkcionális szervezeti egységen keresztül 2019.01.01.

A teljesítmény mérése: A folyamat: A hatékonyságot a folyamaton belül mérjük. Tehát a hatékonyságot nem vizsgálhatjuk a már elkészült terméken, sem a fogyasztók megkérdezésével. Segíteni fog a végtermék tulajdonságainak a megjósolásában, még mielőtt az a fogyasztókhoz kerülne. A kimenet (output): A folyamat hatásossága a folyamat által ténylegesen előállított kimenetet hasonlítja össze a vevő által elvárt tulajdonságokkal. 2019.01.01.

A teljesítmény mérése: A végeredmény: Az előállító közvetlen hatókörén túl van, a fogyasztó várakozásaira és cselekedeteire támaszkodik. Csak a termék eladása vagy a szolgáltatás megtörténte után mérhető. Két úton lehet mérni: Termék/szolgáltatás hatásossága. Mennyire illik bele a termék a fogyasztó termelési folyamatába. Mivel ennek közvetlen megállapítása zavarhatja a fogyasztót, a fogyasztói elégedettség mérését alkalmazzák helyette. Fogyasztói elégedettség. Mennyire elégíti ki az adott termék a fogyasztó igényeit és várakozásait. 2019.01.01.

A vevő igényének megismerése: Mit vár a vevő? A vevő akkor elégedett, ha úgy érzi értéket kapott. A vevők az értéket általában nem abszolút, hanem relatív kifejezésekkel határozzák meg (a várakozásukhoz viszonyítanak). A vevő meghatározása vásárló felhasználó A vásárló rendszerint az árat nézi, a felhasználó a teljesítményt. 2019.01.01.

A vevő igényének megismerése: Milyen termék/szolgáltatás jellemzőket vár a vevő? Milyen teljesítményszint felel meg az elvárásainak? Mi a tulajdonságok fontossági sorrendje? A vevő által elvárt teljesítményszint: háromszintű rangsorolás: alapszintű, implicit várakozások - mindig meg kell felelni középső szint, explicit - megbeszélés, megállapodás tárgyát képezik legfelső, latens szint - a vevő számára gyakran nem is ismert, a legnagyobb örömet okozza 2019.01.01.

A folyamatok dokumentálása: Kulcsfontosságú szempontok: A cél meghatározása A határok meghúzása A munkatársak megválasztása A részletek mértéke A pontosság ellenőrzése 2019.01.01.

A magfolyamat grafikus ábrázolása: Lehetővé teszi, hogy az emberek átlássák az események sorozatát, körülhatárolják a folyamatot, a körülhatárolt folyamatokban azonosítsák a kulcsfontosságú szereplőket és funkcionális csoportokat, meghatározzák az alfolyamatok közötti határvonalakat és megállapítsák a szállító és a vevő közötti érintkezési területek. 2019.01.01.

Az alfolyamatok folyamatábrája: A folyamatábrák általános típusai: Folyamattérkép - funkcionális - időosztásos Felülről lefelé haladó Munkafolyamat Blokkdiagram 2019.01.01.

Folyamatvizsgálat A folyamat helyszíneinek bejárása, a dolgozókkal való beszélgetés során három alaplépés: Határozzuk meg, milyen információra van szükségünk. Figyeljük meg, és kérdezzük ki a dolgozókat. Kérjük meg őket, hogy részletesen írják le, pontosan mit is csinálnak. Jegyzeteljünk. 2019.01.01.

A folyamat felmérése 1. lépés: Minőségi felmérés - két skála segítségével: a folyamat teljesítménye (hatékonyság) - a folyamat belső értékelése a termék teljesítménye (hatásosság) - a vevői elégedettség elérése 2019.01.01.

A folyamat felmérése 2. lépés: Mennyiségi felmérés analóg az 1. lépéssel megvizsgáljuk a hatásosság és a hatékonyság minden egyes jellemzőjét 2019.01.01.

A folyamat felmérése 3. lépés: Az irány meghatározása Reengineering A folyamat felmérése 3. lépés: Az irány meghatározása Végeredmények - Javítsuk a termékek és szolgáltatások kivitelét, hogy megemeljük értéküket a vevők számára! Kimenetek - Javítsuk a folyamatok képességeit, hogy olyan kimeneteket produkáljunk, amit terveztünk! Folyamatok - Csökkentsük az erőforrások fogyasztását, az ingadozást, a ciklusidőt! 2019.01.01. NyME KtK V/I

Köszönöm a figyelmüket! Reengineering Köszönöm a figyelmüket! 2019.01.01. NyME KtK V/I