A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
DPR adatok AVIR-ban való megjeleníthetőségének lehetőségei július 4. Nyüsti Szilvia Educatio Nonprofit Kft. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
DPR kommunikáció alapelvei
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
TÁMOP /A
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs KözpontKözponti Diplomás Pályakövető Rendszer Kerekes Gábor április 16.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Információigények a kliens oldaláról  Specifikus ellátás? Többletszolgáltatás: miért? -Ki észlel, ki jelez? -Ki tájékoztat?  Milyen típusú ellátásra.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
főosztályvezető-helyettes
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása Dr. Girasek Edmond senior kutató Oktatási Hivatal Felsőoktatási Elemzési Főosztály EFOP-3.4.5-VEKOP-17-2017-00001 Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban

Szervezeti háttér Pillérvezető: Veres Edit 8 fős szakértői testület: Bartus Tamás, Hrubos Ildikó, Fodor Szabolcs, Kabai Imre, Őrsi Gábor, Róbert Péter, Szemerszki Marianna, Veroszta Zsuzsanna Kutató: Girasek Edmond Kutató Kutató Adminisztrációt segítő munkatárs: Kozák Dávid Adminisztrációt segítő munkatárs: Iglódi Anna Adminisztrációt segítő munkatárs: Székács-Román Ildikó

A Diplomás Pályakövető Rendszer felépítése A Diplomás Pályakövető Rendszer (DPR) feladata: a frissdiplomások nyomon követése a korai munkaerőpiaci életút jellemzőinek vizsgálata a felsőoktatási életút és munkaerőpiaci beválás kapcsolatának vizsgálata a folyamatban levő tanulmányok és munkavállalás interakcióinak vizsgálata Felsőoktatási tanulmányi életút Munkavállalási életút

A frissdiplomások nyomon követése Fogalmi tisztázás A frissdiplomások nyomon követése Kérdőíves felmérés, melynek célja a frissdiplomások végzés utáni elhelyezkedésével, képzésük beválásával, munkaerőpiaci tapasztalataikkal kapcsolatos attitűdjeinek feltárása (abszolutórium után 1, 3 és 5 évvel) A korai munkaerőpiaci életút jellemzőinek vizsgálata A munkaerőpiaci életút adminisztratív adatok összekapcsolásával történő vizsgálata

Felsőoktatási életút felvétel Szociális háttér végzés Frissdiplomások nyomon követése Korai munkaerőpiaci életút jellemzőinek vizsgálata Szociális háttér – Tanulmányi előrehaladás – Munkatapasztalat szerzés – Sikeresség és lemorzsolódás felvétel végzés +1 év +3 év +5 év Kimeneti kompetencia- mérés Bemeneti kompetencia- mérés A felsőoktatási életút és a munkaerőpiaci beválás kapcsolatának vizsgálata A folyamatban levő tanulmányok és a munkavállalás interakcióinak vizsgálata

A Diplomás Pályakövető Rendszer (DPR) megújítása A projekt keretében kötelezően végrehajtandó feladatok A feladat tervezett szakmai megvalósítása A DPR kutatási koncepciójának továbbfejlesztése FIR- alapú kutatással a felsőoktatási pályakövetési adatintegrációs eljárás keretein belül Tematikus vizsgálatok lebonyolítása Új módszertani eljárások kidolgozása Új tematikus fókuszok és célcsoportok kijelölése A DPR-ben alkalmazott kérdőíves és adatintegrációs tevékenységek rendszerének felülvizsgálata A DPR keretében megvalósuló mérési eredmények intézményi szintű felhasználásnak támogatása Intézményi szakértők és implementációs szakemberek képzése A tudásmegosztás elősegítése Hálózatos és partneri együttműködések kialakítása A DPR keretében megvalósuló mérési eredmények disszeminálása Interaktív, online lekérdezőfelület létrehozása Részvétel hazai és nemzetközi konferenciákon Részvétel hazai és nemzetközi szervezetek tevékenységében Részvétel hazai és nemzetközi kutatási együttműködésekben Kutatói utánpótlás biztosítása a diplomás pályakövetés területén Hallgatók bevonása a diplomás pályakövetés kutatói utánpótlásába, tréningek, szakmai fejlesztő programok megvalósítása

A DPR módszertanának továbbfejlesztése – Az ágazati szintű adatbázisban (FIR) tárolt adatok kutatási célú felhasználásának továbbfejlesztése – Mélyebb elemzések (például lemorzsolódás és munkavállalás kapcsolatának vizsgálata, tematikus, mintavételes kutatások FIR-bázison) – FIR-ből származó, adminisztratív adatok beemelése a survey kutatási modulokba – A Felsőoktatási pályakövetés kutatási modul módszertanának kidolgozása

„Frissdiplomások nyomon követése” kutatás megújítása Új, tematikus vizsgálatok tervezése és lebonyolítása Új tematikus fókuszok: szakértő testület javaslatai alapján Új célcsoportok: például doktori képzésben részt vevők / végzettek, külföldi hallgatók A kutatási modul tartalmi fejlesztése: a végzést 1, 3 és 5 évvel követő kérdőívek differenciálása A kérdőív strukturális fejlesztése: adminisztratív adatok beemelése az online survey kutatásba Interaktív, online lekérdezőfelületen megjeleníthető adatbázis összeállítása A disszeminációs anyagok módszertanának rögzítése

A korai munkaerőpiaci életút jellemzőinek vizsgálata Az Adminisztratív Adatbázisok Egyesítése (AAE) kutatási modul megújítása Az adatintegrációs tevékenység rendszerének felülvizsgálata Az adatintegrációba bevont változókör felülvizsgálata Szakértő testület által validált fogalomtár, módszertani eljárás és kézikönyv kidolgozása Interaktív, online lekérdezőfelületen megjeleníthető adatbázis összeállítása A disszeminációs anyagok módszertanának rögzítése

Új módszertani eljárás kidolgozása Célja a felsőoktatási életút és a munkaerőpiaci elhelyezkedés kapcsolatainak, mintázatainak feltárása Elméleti megalapozás: a felsőoktatási pályakövetés nemzetközi szakirodalmának áttekintése, feldolgozása Az adatintegrációba bevont változókör kialakítása Szakértő testület által validált fogalomtár, módszertani eljárás és kézikönyv kidolgozása Interaktív, online lekérdezőfelületen megjeleníthető adatbázis összeállítása A disszeminációs anyagok módszertanának rögzítése Informatikai képzési területre specifikált tematikus kutatás elvégzése

A DPR-eredmények disszeminálása, intézményi szintű felhasználásának támogatása A kutatási adminisztráció csökkentése a felsőoktatási intézményekben A hálózatosodás és a tudásmegosztás támogatása Intézményi módszertani és implementációs szakemberek képzése A disszeminációs anyagok megújítása, tájékoztatási felület kialakítása, adatbázisok lekérhetőségének biztosítása Eredménykommunikáció

Kutatói utánpótlás biztosítása Hallgatók, kutatók bevonását támogató programelem megvalósítása Intézményi tájékoztató napok és workshopok Kutatói táborok szervezése A kutatói utánpótlás nevelésének szakmai támogatása (pl. külső témavezetés)

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Dr. Girasek Edmond senior kutató girasek.edmond@oh.gov.hu EFOP-3.4.5-VEKOP-17-2017-00001 Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban