Befolyásolás a tömegkommunikációban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kondicionális Eddig: Boole-konnektívumok ( , ,  ) Ezek igazságkonnektívumok (truth-functional connectives) A megfelelő köznyelvi konnektívumok: nem.
Advertisements

A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
Marketing a kozmetikában
K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.
A reklámeszközök jellemzöi
Etikett és protokoll 3 – Tóth Attiláné dr.
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
Árpolitika a turizmusban
Nemzetközi tárgyalási technikák
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 2. nap.
GNSS elmélete és felhasználása Fázismérések lineáris kombinációi. A ciklustöbbértelműség feloldása.
A szemléltetés fontossága a geometria tanításában
Kognitív megközelítések
TUDÁSALAPÚ RENDSZEREK Tudnivalók ILCV441 Előadó: Kovács Zita 2013/2014. I. félév.
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
Hernyák Zoltán XML validálás.
Műszaki okú kockázatok kezelése a közlekedésben
Alapvető varrattípusok és speciális varrattechnikák
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing piac tartalma
Az e-portfólió használati köre
Ki is az elemző közgazdász?
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Természetes és formális nyelvek Jellemzők, szintaxis definiálása, Montague, extenzió - intenzió, kategóriákon alapuló gramatika, alkalmazások.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Méréstechnika.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
Hogyan választ egy könyvkiadó nyomdát? (Hogyan választanak a magyar könyvkiadók nyomdát?) Kiss Gábor TINTA Könyvkiadó

Online értékesítési modellek
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Az innováció-átvételi döntési folyamat
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Az idézés.
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
A folytonosság Digitális tananyag.
Fórum használata A fórum főoldala alapállapotban.
Közösségépítés a könyvtár fizikai és virtuális tereiben Tóth Máté OSZK-Könyvtári Intézet
Miért kell jól viselkedni a földön? Hogy a paradicsomba kapjunk jegyet. Másképp a pokol vár!!! De a valóságban a paradicsom és a pokol ugyanaz csak kis.
A diplomata folyosótól a diplomata pudingig avagy, Te jó Ég, személyes márka lettem… Mautner Zsófia, Budapest, április 29., Nagy Kreatív Nap.
Előadó: Horváth Attila alezredes szeptember 15.
Adatbázisok 1. SQL (alkérdések). Az IN használata Emlékezzünk vissza: Az IN után szereplő multihalmaz elemei lekérdezéssel is megadhatók SELECT nev FROM.
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
HOGYAN SPÓROLJUNK A VILÁGÍTÁSSAL? A fűtés után a villamos áram a legnagyobb költség és egyben lehetőség a megtakarításra Nagy István vezető tervező, ELI.
Az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések szabályozása Magyarországon és az EU-ban Osgyáni Anikó.
Visszavett eszközök kezelése a finanszírozóknál - portfoliókezelési dilemmák, másodlagos piac, értékesítési csatornák Báti Balázs CIB Bank Budapest, 2011.
POSZTER SABLON Felhívás A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Doktorandusz Önkormányzata, a Biztonságpolitikai Szakkollégiummal, a Doktoranduszok Országos Szövetségének.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Tárgyalás és kommunikáció a tanácsadó és az ügyfél kapcsolatában Szociálpszichológiai szempontok Dr. Dévényi Márta Egyetemi adjunktus Pécsi Tudományegyetem.
Analitikus fa készítése Ruzsa programmal
Logika szeminárium Barwise-Etchemendy: Language, Proof and Logic
Az árképzés pszichológiája
Bérköltség - csökkenés - jogszerűen?
A Versenyjogi szabályozás rendszere Dr. Pázmándi Kinga
Ókori Róma Technikatörténet
Az online marketing legújabb generációja
Könyvtármenedzsment III. Szolgáltatások szervezése
JELENÉRTÉKSZÁMÍTÁS-TECHNIKA
……………………………… „Szigorúan titkos!” MINISZTÉRIUM ig
Tudásalapú rendszerek
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Az oldalak tartalma Tartalomjegyzék TV-műsor Hirdetés Helyi hírek
Az oldalak tartalma 001 Tartalomjegyzék 002 TV-műsor 003 Hirdetés
Lázi Márta, Tóth János október 18.
Hatványozás azonosságai
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Előadás másolata:

Befolyásolás a tömegkommunikációban 2018.12.31. Befolyásolás a tömegkommunikációban 2018.12.31.

Ebben a vitrinben minden: az eddigi ára x ½ 2018.12.31. Ebben a vitrinben minden: az eddigi ára x ½ 2018.12.31.

Rögzített viselkedésminták (etológus M.W. Fox 1974) Viselkedési elemeiket az állat minden alkalommal pontosan ugyanúgy és ugyanolyan sorrendben hajtja végre, szinte gombnyomásként működik. Filmre rögzítve, szinte mindig ugyanaz a jelenet => KATT és BERR 2018.12.31.

Befolyásolás Az ékszer értékesítésénél a „magas ár=jó minőség” elv működhet Kérdés: milyen más elvek vagy szabályok működhetnek még a befolyásolásban? 2018.12.31.

Ökölszabályok vs. Szakértőre való hivatkozás (Zentai) „amit a szakértő mond, az biztosan úgy van” Szakértő, népszerű ember, fogkrémnél fogorvos, mosópornál szerelők… „Kapitányitisz” (Foushee, 1984) Szövetségi Légi Közlekedési Hivatal vizsgálta a balesetek körülményeit ⇓ Sok esetben akkor sem szóltak a kapitánynak, ha észrevették a hibát 2018.12.31.

Spekulánsok Az ékszerésznél: amit nem tud eladni, duplájára emeli az árát Kontraszt elve: a lényeg, hogy milyennek érzékeljük a különbséget két egymás után elénk kerülő dolog között Másképpen: Percepciós kontraszt 2018.12.31.

Forrás: Robert B. Cialdini: A hatás, hvg könyvek, Budapest, 2009. Zentai István – Tóth Orsolya: A meggyőzés csapdái: Informális hibák és visszaélések a mindennapi meggyőzésben, Typotex Kiadó, 2002. 2018.12.31.

Kérdések, hozzászólások? 2018.12.31.

Feladat Alkalmazzon befolyásolási technikákat, praktikákat az alábbi esetben: Az utolsó két helyet kell értékesítenie egy angol nyelvtanfolyamnál. Az utolsó két helyet kell értesítenie egy „last minute” utazásnál. Az utolsó néhány lakást kell értékesítenie egy lakóparkban. 2018.12.31.

Szabályok Nem költhet irreálisan magas összeget reklámra, hirdetésre (ne a reklám legyen az egyedüli ötlet!) Önmagában a reklámon túl több befolyásolási technikát mutassanak be! Valósághoz közeli példákkal, jellemzőkkel egészítsék ki a feladatot! 2018.12.31.