Közlekedéspolitikáért felelős államtitkár

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar vállalkozások versenyképessége Pongorné dr. Csákvári Marianna helyettes államtitkár Budapest, november 30.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Budapest Airport, a T1 bezárása Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója május 24.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSIG VASÚTI PÁLYÁS MÉRNÖKTOVÁBBKÉPZŐ Magyar Mérnöki Kamara Budapest, EU támogatású projektek.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
A év értékelése és a év újdonságai
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
MÁV-START Zrt. Budapest, december
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Összeállította: Horváth Józsefné
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Kiegészítő melléklet és üzleti jelentés
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Az „Út a munkához” program évi változásai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZÁMVITEL.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
„Út a munkához”program
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Tatosné Takács Andrea december 18.
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Borbélyné dr. Szabó Ágnes Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Járműtelepi rendszermodell 2.
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Baranya Megyei Önkormányzat
Az „Út a munkához” program évi változásai
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Energiahatékonysági és Megújuló Finanszírozási Program Erste Bank Hungary Budapest,
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

Közlekedéspolitikáért felelős államtitkár A hazai közlekedéspolitika aktualitásai, a közlekedésfejlesztéssel összefüggő kormányzati tervek és intézkedések Dr. Homolya Róbert Közlekedéspolitikáért felelős államtitkár 2018. április 25.

Közúti fejlesztések (2016 – 2022 – 2030) Magyarország állami közúthálózata: 32 ezer km 2016-2022 közötti fejlesztés: 1 720 km (1100 km gyorsforgalmi út, 450 km főút, 150 km egyéb út és burkolaterősítés), melyből 920 km már átadott és kivitelezés alatt lévő út, mintegy 70 projekt keretében tervezés alatt áll: 800 km határmenti fejlesztések: 23 db projekt. Az útprogramban 2022-ig előirányzott mintegy 100 projekt közül 67,7 milliárd Ft összegben 33 projekt tervezése folyamatban van, egy részük megvalósítása várhatóan csak 2022 után esedékes.

Vasúti fejlesztések Vasúti pályahálózat hossza: 7484 km  3079 km villamosított A hálózat állapota ellentmondásos: egyszerre utasbarát és kiábrándító, modern és lepusztult: vasúti műtárgyak zöme 40-50 éves, lassújelek = az országos hálózat 46%  jelentősen növeli az utazási időt + energiafogyasztást biztosítóberendezések egy része 50-70 éves, de több helyen 100 éven túli szerkezetek is fellelhetők   SZEMLÉLETVÁLTÁS: a forgalmi igények és műszaki feltételek összehangolása

Közösségi közlekedés - Nemzetközi trendek

Közösségi közlekedés - Hazai trendek

Közösségi közlekedés - Hazai trendek A helyi és helyközi személyszállítás főbb éves teljesítmény és pénzügyi adatai utasszám (millió fő) helyi 2178 Budapest 1590 egyéb város 343 Volán 245 helyközi 558 vasút 144 közút 414 összesen 2736 összes bevétel (költség) (millió Ft) helyi 207 540 Budapest 166 457 egyéb város 21 223 Volán 19 860 helyközi 353 923 vasút 212 274 közút 141 649 összesen 561 463 utas által fizetett bevétel (millió Ft) helyi 86 128 Budapest 65 196 egyéb város 10 321 Volán 10 611 helyközi 96 543 vasút 38 381 közút 58 162 összesen 182 671   utasszám (millió fő) teljesítmény (millió ukm) Utas által fizetett bevétel (millió Ft) Összes támogatás (millió Ft) *** Összes bevétel (költség) (millió Ft) utas által fedezett hányad (%) Összes bevétel (költség) /teljesítmény (Ft/ukm) helyi 2 178 8 184 86 128 121 412 207 540 41% 25 Budapest 1 590 6 360 65 196 101 261 166 457 39% 26 egyéb város 343 1 201 10 321 10 902 21 223 49% 18 Volán 245 623 10 611 9 249 19 860 53% 32 helyközi 558 15 338 96 543 257 380 353 923 27% 23 vasút* 144 7 653 38 381 173 893 212 274 18% 28 közút 414 7 685 58 162 83 487 141 649 összesen 2 736 23 522 182 671 378 792 561 463 33% 24

Vasúti és autóbusz utazási igények (2015) Közösségi közlekedés - Hazai trendek Vasúti és autóbusz utazási igények (2015) (adatok forrása: KSH, 2011-es népszámlálás, értékesítési adatok)

Helyközi autóbuszos közszolgáltatási szerződések meghosszabbítása A helyközi autóbuszos személyszállítási közszolgáltatási tevékenységet folytatótársaságok - 6 Közlekedési Központ, valamint a változatlanul megmaradt Volánbusz Zrt. és 4 magánvállalkozás (továbbiakban Volán társaságok) - közszolgáltatási szerződései 2016. december 31-én lejártak volna. A Kormány a szerződések 2019. december 31-éig történő meghosszabbítása mellett döntött: a hazai iparpolitikai stratégia megvalósítása, a hazai autóbuszgyártók számára középtávon is kiszámítható, stabil rendelésállomány biztosítása, a szükséges járműmodernizáció keretében a közlekedési szolgáltatók jó minőségű autóbuszokkal történő ellátása érdekében.

Helyközi közösségi közlekedési információs rendszer (HKIR) EU forrásból, 17,8 Mrd Ft-ból megvalósuló komplex projekt Megvalósító partnerek: KTI Közlekedéstudományi Intézet (konzorciumvezető), Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Fontosabb szakmai együttműködők: MÁV-START Zrt., BKK, Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (regionális Közlekedési Központok), NFM (megrendelő), Belügyminisztérium (eSZIG) Várható eredmények: hatékonyabb, pontosabb és naprakész adatok biztosítása, gyorsabban és egyszerűbben megtervezhető utazás, EGYJEGY 2018.07.24. Pilot üzem éles teszt 2019.03.31. Közszolgáltatási szerződések megkötése 2019.06.30. Projekt megvalósítás befejezése

Helyközi közösségi közlekedési információs rendszer (HKIR) projektelem: HKIR Központ, (NM Zrt.) („NEJP Központ”) Utazási Kártya (kártyaközpont) Kedvezményelszámolási rendszer Utazástervező és utastájékoztatás Elszámoló rendszer Adattárház Pilot rendszerek

Helyközi közösségi közlekedési információs rendszer (HKIR) 2. projektelem: HKIR Kiszolgáló Rendszerek és Fedélzeti Eszközök, KTI Egységes jegyértékesítési rendszer (EGYJEGY) Fődiszpécseri rendszer Kontakt center Jegykiadó automaták (terv: 25+25db) Autóbusz OBU-k, jegyértékesítő funkcióval (terv: 5300+500 db) Validátorok (terv: 5300+500 db) Ellenőri készülékek (terv: 30+30 db)

Helyközi közösségi közlekedési információs rendszer (HKIR) 3. projektelem: HKIR Megrendelői Rendszerek, KTI Közszolgáltatás működési eljárásrend Közhiteles adatok feltöltése és karbantartása Menetrend és hálózat tervezés Közszolgáltatás kontrolling

Elektronikus jegyrendszer szükségessége Szolgáltatókkal kapcsolatos feladatok: Több szereplős szolgáltatói piac rendszerszerű lekövetése A szolgáltatási színvonal mérését végző szervezet működésének megerősítése Az adatszolgáltatások tartalmának pontosítása Technológiai problémakör: A szolgáltatók rendszerei közötti átjárhatóság javítása A szolgáltatási, és informatikai rendszerek egységesítése A valós utazási igények felmérésének pontosítása A szolgáltatók személyszállítási tevékenysége összehangolásának fejlesztése

Elektronikus jegyrendszer működési modell

Eredmények a kormányzat és az utazóközönség számára Rögzített, pontos és valós idejű adatok megléte Reális adatokon alapuló finanszírozási rendszer Átláthatóbb költséggazdálkodás Bevételek egyszerűbb nyomonkövethetősége Hatékonyabb megrendelői folyamatszervezés Valós utazási igényeken alapuló, összehangolt menetrendek Harmonikusabb összekapcsolás a szolgáltatások vonatkozásában Utazási jogosultságok hitelesebb érvényesítése Megszűnő készpénzforgalmi visszaélések

A Közlekedési Központok 2017-2019. között tervezett járműbeszerzései A VOLÁN Buszpark Kft. NABB által jóváhagyott 3 éves beszerzési terve új járművek beszerzésére Típus Helyi Helyközi Mind-összesen 2017 2018 2019 összesen Midi Alacsonypadlós /AP 2T (Dízel /Di) 2 - Midi Alacsony-belépésű /AB 2T (Dízel /Di) 3 Midi Normálpadlós /NP 2T (Dízel /Di) 1 4 Szóló Alacsonypadlós /AP 2T (Dízel /Di) 46 55 101 67 190 257 358 Szóló Alacsony-belépésű /AB 2T (Dízel /Di) 161 226 377 764 Szóló Alacsony-belépésű /AB 2T (Gáz /Ga) 5 70 75 Szóló Normálpadlós /NP 2T (Dízel /Di) 45 64 72 181 Szóló Emelt padlós /EP 2T (Dízel /Di) 14 10 16 40 Szóló Alacsony-belépésű /AB 3T (Dízel /Di) Szóló Normálpadlós /NP 3T (Dízel /Di) Szóló Emelt padlós /EP 3T (Dízel /Di) 15 Szóló Alacsonypadlós /AP 2T (Gáz /Ga) 25 Csuklós Alacsonypadlós /AP 3T (Dízel /Di) 68 30 32 130 112 87 63 262 392 Csuklós Alacsony-belépésű /AB 3T (Dízel /Di) Végösszeg 86 102 258 353 467 791 1 611 1 869

A Közlekedési Központok 2017-2019. között tervezett járműbeszerzései Helyi és helyközi tervezett új beszerzések: 2017. 2018. 2019. Összesen Új 423 553 893 1869 Használt Helyi 70 86 102 258 Helyközi 353 467 791 1611 Tervezett beszerzési darabszám összesen

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!