Szeretetmárka építése elkötelezett fogyasztókkal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A felkereső ifjúsági munka gyűjtőfogalom, amely mindazon megközelítéseket magában foglalja, amelyek során az ifjúságsegítők, a fiatalokkal foglalkozók.
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
A könyvtár mint közösségi tér
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Hogyan írj remek webes értékesítési szöveget? Langmár Zsuzsanna A hatékony sales oldalak titka.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
A dunakeszi Kölcsey Ferenc Városi Könyvtár szolgáltatás fejlesztése, képzési szerepének erősítése TÁMOP /1/KMR.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat A és a szolgáltatásai Budapest, február.
Informatikai alkalmazások a Széchenyi István Egyetemen – DPR Szakmai Klub I. – Közösségi weboldalak és alumni szervezetek.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Központi és közösségi szolgáltatások olvasóknak, könyvtáraknak.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
3 millió közös ismerős A kormányzati kommunikáció első éve a közösségi médiában Böszörményi Nagy Gergely Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság.
KÖZKÉZEN Felelősen a közösségért! Felelősen Fehérvárért! Farkas Tamás tanácsadó.
Erzsébet királyné a 21. században Blogok, interaktív oldalak, filmek. Gödöll ő i tapasztalatok egy olvasóvetélked ő tükrében.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
A jövő könyvtára, a könyvtárak jövője MA Könyvtári szolgáltatások menedzselése II.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Digitális világ – interaktív táblán
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Adatbázis: szempontok szerint rendszerezett adatok összessége. Pl. telefonkönyv, bankban ügyfelek adatbázisa. Online szó szerinti jelentése: közvetlen.
Többet engedhetsz meg magadnak!. Az integrált közösségi marketing.
Az MKE 15. országos konferenciája
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII. Országos Tanácskozása Gödöllő, július Helyismereti fejlesztés - online elérés a dunakeszi.
CSALÁDBARÁT KÖNYVTÁR XVIII. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Könyvtáros Klub április
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
1 Tájékoztató a tantárgyakról és a jegyzetekről Digitális oktatási gyűjtemény az ALEPH könyvtári rendszerben.
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
„ A NAGY KÖNYV ” Programtervezet. Mi is ez? év legjelentősebb kulturális eseménye Játék, amelynek lényege, hogy mindenki szavazhat kedvenc magyar.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
A könyvtár internetes katalógusa ALEPH - WebOpac.
Nemzeti Technológiai Platform a
Gersekaráti IKSZT – esély és lehetőség a közösség szolgálatára IKSZT Szakmai nap, Bak,
„Csellengő fiatalok” az ifjúságpolitika komplexitása Pécs, március 23.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Life of Budapest …Budapest Krémje Mi a LOBU? A Life of Budapest (LOBU.hu) egy olyan gasztronómiával, Budapest programjaival és látnivalóival foglalkozó.
Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok projekt címszavas bemutatása Dr. Kállai Mária kormánymegbízott, Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok integráló/kohéziós.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Reklámeszköz tervezés? Modern (eladáshelyi) marketingeszközök a gyógyszeripari kommunikációban.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
ZÁKÁNYSZÉK – Fordulat a könyvtár életében Pozitív változások:  Nagyobb alapterület (+ 23 m 2 )  Komplex információs központ (TELEHÁZ + KÖNYVTÁR)
Közösen Hatvan kulturális fejlődéséért A TOP CLLD Program
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
AZ OLVASÓSAROK MŰKÖDÉSÉNEK ELŐNYEI
A határtérség.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
TÁMOP az OSZK-ban A nemzeti könyvtár az élethosszig tartó tanulásért országos és intézményi fejlesztések a tanulás szolgálatában az állományok hozzáférhetőségének.
A BIIRSZ tegnap, ma és holnap;
OLVASÓI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS EREDMÉNYEI, 2014
Előadás másolata:

Szeretetmárka építése elkötelezett fogyasztókkal Istók Anna Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ Marketing a könyvtárakban, avagy a szerelmes olvasó Konferencia, 2018. április 18.

Könyvtári marketing nehézségei: Hogyan vegyük rá az embereket olyan tevékenységekre, melyekre nem hajlandók maguktól? Hogyan adjunk el szolgáltatást olyan célközönségnek, amiről semmit sem tudunk? Hogyan mérjük a teljesítményünket, ha az eredményeink sokszor máshol csapódnak le? Hogyan hitessük el az emberekkel, hogy könyvtárba járni nagyszerű? Ez itt a célközönség

1. Lépés: Ismerjük meg az amőbánkat! Csak akkor tudjuk a marketing eszközöket hatékonyan használni: az árképzést, a termékfejlesztést, a termékkapcsolást a reklámtevékenységet, az elérhetőséget (4P-4C), ha tudjuk azt, KINEK szolgáltatunk! 1. Lépés: Ismerjük meg az amőbánkat! Célcsoportok felállítása: családok, tinik, fiatal felnőttek, pedagógusok, nyugdíjasok, stb. Felelősök kinevezése minden célcsoporthoz. Célcsoport kutatás: elsőként a saját olvasókon keresztül Kérdőívezés az olvasási, könyvtárba járási, szabadidő eltöltési szokásokról, igényekről Fórum és ötletbörze, irányított interjú velük Az adott célcsoport általános vizsgálata, a fellelhető tanulmányok, statisztikák, felmérések.

Olvasói igényfelmérés …és eredménye

2. Lépés: Tervezzünk számukra szolgáltatásokat! Csak akkor tudjuk a marketing eszközöket hatékonyan használni: az árképzést, a termékfejlesztést, a termékkapcsolást a reklámtevékenységet, az elérhetőséget (4P-4C), ha tudjuk azt, KINEK szolgáltatunk! 2. Lépés: Tervezzünk számukra szolgáltatásokat! Ismerjük meg a trendeket! Legyünk innovatívak, tanuljunk másoktól: turisztikai szolgáltatások, piaci marketingeszközök, múzeumpedagógia, stb. Ismerjük meg a külföldi könyvtárak gyakorlatait. Használjuk a termékkapcsolás lehetőségét: alaptermékek, extra termékek, missziós termékek vagy szolgáltatások. Vonjuk be a használókat a tervezésbe, ha van rá lehetőség. Merjünk kilépni a nagyvilágba!

Hogyan legyünk innovatívak?

Termékkapcsolás – legjobb választás a gasztronómia No és a trendiség…

3. Lépés: Építsünk közösséget! Építsünk szeretetmárkát! Csak akkor tudjuk a marketing eszközöket hatékonyan használni: az árképzést, a termékfejlesztést, a termékkapcsolást a reklámtevékenységet, az elérhetőséget (4P-4C), ha tudjuk azt, KINEK szolgáltatunk! 3. Lépés: Építsünk közösséget! Építsünk szeretetmárkát! Hozzunk létre minden célcsoport számára kisközösséget, klubot, alakítsunk ki néhány olvasóval szoros kapcsolatot. Díjazzuk a hűséget, keressünk önkénteseket, építsünk közösséget. Elköteleződés erősítése bennük: ők a VIP olvasók, különlegesek, fontosak, számítunk rájuk, ők is számíthatnak ránk. Kétoldalú kommunikáció. Hagyjuk, hogy az olvasó reklámozzon minket. Adjunk neki feladatot, teret, felületet. Figyeljük a visszajelzéseket, fejlesszük tovább a szolgáltatást. Kérjünk fel hiteles embereket, akik támogatnak minket. Jelenleg működő klubjaink: Őszikék, Irka, Olvasókör, Biblioterápiás csoport, Értelmiségi Találkozó, Wargame, Baba-mama Kuckó, Sakk szakkör, Rejtvényfejtők, Íróka, Papírolvasók, Anime klub, Angol társalgási klub

Reklámarcok

4. lépés: Adjuk el a szolgáltatásunkat! Csak akkor tudjuk a marketing eszközöket hatékonyan használni: az árképzést, a termékfejlesztést, a termékkapcsolást a reklámtevékenységet, az elérhetőséget (4P-4C), ha tudjuk azt, KINEK szolgáltatunk! 4. lépés: Adjuk el a szolgáltatásunkat! Évente egy dologra, egy szolgáltatásra, egy célcsoportra fókuszálunk. Marketing Munkacsoport foglalkozik vele. PDCA ciklus. A marketing tevékenységnél számunkra a legfontosabb irányadó elvek: Szeretetmárka: az olvasó a legfontosabb számunkra M&M&M - Mindig Mindenben Minőség Hatékony nyelvhasználat – olvasóközpontúság és nem könyvtári szakszavak Grafika – a képek üzenete, egységesség, minőség, játékosság Innovativitás Nem csak a könyvtárat reklámozzuk, hanem az olvasást, a könyveket, az irodalmat (Több mint könyvtár szlogen) Helyhez kötöttség megszüntetése: a könyvtár nyitott, átjárható, és jelen van mindenhol (könyvtár kommandó) Online kommunikáció: Olvasói ötletek Fb, #beolvasó – #kiolvasó rovatok, blogok: írkávé, epadlás

Nyelvi innováció

Grafika, design és arculat

Kamasz célcsoport

Előzmények 2015 – Gikszer, Olvasók Diadala digitális olvasásfejlesztési vetélkedő az Éhezők viadala könyv mintájára 2016 – Könyvsú-go interaktív könyvválasztó adatbázis 2016 – Kamasz klubok beindulása: Papírolvasók, diák írókör 2016 – A Nagy Könyves Beavatás az Olvasók Diadala mintájára – további kamaszcsoportok: Anime klub, haladó írókák, angol csoport 2017 – tini könyvespolcok kialakítása a Könyvsú-go rendszer alapján 2017 – könyvtári órák kínálatának kibővítése a kamasz csoportok számára 2018 – Az Ifjúság Éve Gödöllőn tematikus év: Költészet napja, Ünnepi Könyvhét, Országos Könyvtári Napok

Kamasz könyvtár kialakítása Két költségvetési forrás: beruházás (1,2m Ft) az infrastrukturális fejlesztésekre, és tematikus költségvetés (620e Ft) a programokra. Funkcióját vesztett részleg átalakítása (Infohíd) Tervezőpályázat kiírása: te hogyan rendeznéd be? Programok szervezése: Szívlapát, Böszörményi Gyula, Irodalmi pályázat Tinikönyvtáros: nincs, klubvezetők vannak. Önkéntesek bevonása. Kamaszok elérése – kisközösségek, klubok, szájhagyomány útján Utókövetés: YA programok, szolgáltatások

Interaktív könyvválasztó oldal az OD feldolgozott könyveiből Megtartotta a 12+1 körzet felosztását Fiataloknak szóló műfajok, tematikák Azóta is folyamatosan frissül: a Nagy Könyves Beavatás könyveivel Közösségi szolgálat diákjai töltik fel az adatbázist A 12+1 Könyvsú-go felosztással alakítottuk ki a tinipolcot

Programok

K Ö Z S É G

Ha jól dolgozunk, elvégzik helyettünk a munkát az olvasók…

Több mint könyvtár Köszönöm a figyelmet!