A Minősített Tehetséggondozó Műhelyekről

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Tanulók fejlődésének nyomon követése
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Iskolánkról.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Tehetségpont létrehozása
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetségsegítő hálózat kialakítása a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégiumban TÁMOP-3.4.4/B/08/1.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A kerettantervek fejlesztése
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
A kerekasztal résztvevői
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
(Gerhardinger Mária Terézia alapító anya)
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
KGYTK Országos tehetségsegítő módszertani konferencia
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
TÁMOP F-14/1/KONV b. Pályaorientációs szolgáltatások alprogram Projektzáró rendezvény, Görög Márta.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
Pályaválasztási szülői értekezlet
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
A versenyek!. Megyei verseny nyertes csapatai: GYŐR helyszínen, Mosonmagyaróvári Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági.
Természettudományos nevelés Réti Mónika kutató Kutatási, Elemzési és Értékelési Igazgatóság Iskola- és Módszertanfejlesztő Központ V.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
2016/17-es tanév. Iskolatípus változások 2016/17-es tanévtől.
Sportszakmai konferencia Kaposvár
XII. Küldöttgyűlés Budapest május 13..
Felvételi a középfokú iskolákba
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Rettegi Attila február 14.
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
A versenyek!.
Középfokú oktatási intézmények
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Tokaji II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
Előadás másolata:

A Minősített Tehetséggondozó Műhelyekről

Az Az MTM cím Az MTM cím előzménye … előzménye … MTM cím előzménye … M A Minősített Tehetséggondozó Műhelyek (MTM-ek) Előzményei? Jellemzői? Feladatai? Lehetőségei? Az Az MTM cím Az MTM cím előzménye … előzménye … MTM cím előzménye … M

MTM krónika 2014. Nemzeti Tehetség Program 2015–2016. évi cselekvési programja 2015. december 31. A Minősített Tehetséggondozó Műhe- lyek minősítési eljárásának kézikönyve 2016. április–május minősítő szakemberek kiválasztása 2016. május–június minősítő szakemberek 30 órás felkészítése 2016. október pályázati felhívás 2016. decemberig előminősítési szakasz 2016. februárig dokumentációs szakasz 2017. áprilisig helyszíni minősítő ülések 2017. május Döntéshozó Testület ülései, kiértesítés

Pályázatok száma

Területi eloszlás - régiók

Területi eloszlás - KMR

Megoszlás iskolatípusok szerint

Megoszlás fenntartók szerint

Más tehetséggondozó hálózatok tagjaként

Tehetségsegítő hálózatok jellemzői Folyamatos támogatás / finanszírozás Időbeli lehatárolás Egyenletes lefedettség Intézmény típusok AJTP igen nem releváns gimnázium és kollégium Szakszolgálatok szakszolgálati tagintézmény MTM 5 év általános iskola gimnázium szakgimnázium szakközépiskola Tehetségpontok nem 3 év bármely Referencia intézmények

MTM-ek feladatai Alapfeladatok: Kiegészítő feladatok: tehetségszűrés, -azonosítás publikációs tevékenység komplex tehetséggondozó programok megvalósítása diákmentori tevékenység életvezetési, pályaorientációs tanácsadás kontroll/nyomon követés tehetség-tanácsadás, szakmai konzultáció biztosítása önkéntesek bevonása szponzoráció megteremtése civil szervezetek bevonása egyéni jó gyakorlatok kifejlesztése bemutatkozási lehetőség tehetségek számára hálózati együttműködés

Jó gyakorlatok KMR INTÉZMÉNY NEVE JÓ GYAKORLATA Budapest IX. Kerületi Kosztolányi Dezső Általános Iskola Tehetséggondozó sakkoktatás. Kompetenciafejlesztés adaptációval. Budapest XVII. Kerületi Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium "Ismersz olyat, aki szereti?" – A tanulás rejtett dimenziói ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium Laboratóriumi vizsgálatok, mérések a korszerű természettudományos tehetséggondozásban Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium és Kollégium Összművészeti műhely a tehetségek támogatásában Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium BÉKA Matematika Premontrei Szent Norbert Gimnázium, Egyházzenei Szakgimnázium és Kollégium Iskolai tanösvény létesítése a Premontrei Gimnázium udvarán Szentendrei Református Gimnázium (SZRG) Lucius és barátai – múzeumi témanap a rómaiak mindennapi életéről Váci SZC Boronkay György Műszaki Szakgimnáziuma és Gimnáziuma Sikeres diákmentorok közreműködésével megvalósuló versenyfelkészítő

Jó gyakorlatok Dél-Alföld, Dél-Dunántúl INTÉZMÉNY NEVE JÓ GYAKORLATA Jankay Tibor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola Tízezer lépés Kecskeméti Bolyai János Gimnázium A német nyelvi kreativitás komplex fejlesztése Kecskeméti Szakképzési Centrum Gáspár András Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Kreator Színházpedagógiai Műhely Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola Tanulj sportosan! Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola Tehetséggondozás robotikával SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola Játékos LEGO tehetséggondozó program Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Kollégium, EGYMI Mindenki tehetséges valamiben Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziuma Tehetséggondozás kémiából PTE Gyakorló Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium és Óvoda Sebők Gábor Emlékverseny Szekszárdi Garay János Gimnázium Kutakodók szakkör

Jó gyakorlatok Észak-Alföld, Észak-Magyarország INTÉZMÉNY NEVE JÓ GYAKORLATA Baptista Szeretetszolgálat EJSZ Kölcsey Ferenc Általános Iskolája "Erdeink ezer arca" – négy kirándulás a környező erdőkbe DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Fizika a színpadon Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium Robotika Tehetséggondozó Műhely Kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium Varázsvár Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Lőrincz-féle komplex tantermi játékok Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola Fiumei Nagy Könyv a kisiskolások olvasóvá neveléséért Szolnoki Műszaki SZC Pálfy-Vízügyi Szakgimnáziuma Robotolunk Földes Ferenc Gimnázium Tehetséggondozó szakkör a Zrínyi Versenyen eredményes 4. évfolyamos tanulók számára Gyöngyösi Berze Nagy János Gimnázium Minden művészet egyazon forrásból ered Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon Tehetséggondozó Mentor-program Neumann János Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium Pénzügyi-gazdasági ismeretek oktatása és Vállalkozói Verseny szervezése Salgótarjáni SZC Táncsics Mihály Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Informatikát szerető diákok tehetségfejlesztése a Táncsicsban

Jó gyakorlatok Közép-Dunántúl, Nyugat-Dunántúl INTÉZMÉNY NEVE JÓ GYAKORLATA Eötvös József Gimnázium és Kollégium Természettudományi tehetséggondozás Móri Radnóti Miklós Általános Iskola Szabaduló szoba Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola "Kodály útján" emelt szintű ének-zene oktatás szervezése Türr István Gimnázium és Kollégium Tanulásmódszertan ötödikeseknek Batthyány Lajos Gimnázium Informatika feladatok megközelítése több szinten ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Tehetséggondozás terepen – természettudományos tábor Győri Műszaki Szakképzési Centrum Hild József Építőipari Szakgimnáziuma Re-bútorok készítése újrahasznosított anyagokból Zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium Komplex természettudományi képességek fejlesztése gazdagító programpárok segítségével

Új Nemzedék Központ támogatások Az Új Nemzedék Központ által az MTM-eknek nyújtott komplex támogatási csomag elemei: akkreditált pedagógus-továbbképzések tehetséges tanulókat támogató mentorprogramok képesség- és tehetségfejlesztő eszközök szülőket és szakembereket bevonó szakmai rendezvények az MTM-eknek nyújtott szakmai konzultáció és tanácsadás a szakmai együttműködések támogatása utazás, táborok publikációs lehetőség biztosítása

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Elter András, szakmai vezető „Tehetségek Magyarországa” program mtm@unp.hu