Felhasználóképzés a kórházban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sport és határterületei szakirodalmának keresése könyvtári katalógusokban Pándi Dóra TE könyvtáros.
Advertisements

MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár szeptember 7. Könyvtárosok Teadélutánja / „Next Generation” Önképzőkör Beke Gabriella Semmelweis Egyetem Központi.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Informatio Medicata szeptember TÁMOP Tudásdepó Expressz - célok és eredmények A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Tanulószerződés-kötés
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A magyar LLG Tanács ülése
Esélyek a munkaerőpiacon
HUNTÉKA Integrált Könyvtári (Közgyűjteményi) Rendszer
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Könyvtári munkafolyamatok
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
szakmai referens, országos versenyszervező
Pályakezdők helyzete a munkaerő-piacon
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
HHR.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Könyvtárhasználati alapismeretek II. Olvasószolgálat
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Kórházi könyvtárak az információs társadalomban
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Előadás másolata:

Felhasználóképzés a kórházban Kührner Éva (Jósa András Megyei Kórház orvosi szakkönyvtára, Nyíregyháza) Felhasználóképzés a kórházban Informatio Medicata Budapest, 2005. november 9-10. 2018.09.20.

A felhasználóképzés kialakulása 1945 előtt: „könyvmoly” olvasók 1945 után: tömegképzés 1960-as évek: orvosi szakkönyvtárak - könyvtárosok ▼ könyvtárhasználati ismeretek oktatása 1990 után: – megújuló használóképzés Új technika megjelenése Felsőfokú képzésben önálló stúdium 2018.09.20.

Elvárás a használóképzéssel szemben Iskolai könyvtár – olvasóvá nevelés Közművelődési könyvtár – ízlésformálás Szakkönyvtár – készségek kialakítása a szükséges információk kiválasztása az információkat tartalmazó szövegek elérése információk feldolgozása kritikus értékelése 2018.09.20.

A könyvtárhasználók köre Orvos Medikus Egészségügyi főiskolai hallgató Egészségügyi szakdolgozó Ügyviteli dolgozó Laikus 2018.09.20.

Az orvosi könyvtár használóinak jellemzői Eltérő előképzettség készség motiváció igény Közös kötődés az egészségügyhöz, egészségügyi információ iránti igény 2018.09.20.

A könyvtárhasználók előképzettsége Felsőoktatásban tanulták az információszerzés fortélyait, alkalmazzák nem alkalmazzák készség szinten Nincsenek előzetesen szerzett ismereteik 2018.09.20.

A könyvtárhasználók készségei Önállóan boldogul a valós és virtuális könyvtárakban Segítséget kér, de törekszik az önálló munkára Alapkészségei hiányoznak, teljesen tájékozatlan 2018.09.20.

A könyvtárhasználók motivációi Képzés, továbbképzés, önképzés Munka Tájékozott szeretne lenni Kényszerítő körülmény – kötelező 2018.09.20.

Könyvtárhasználók igényei Alapkészségek kialakítása Helyi sajátosságok megismerése könyvtárhasználati szokások szolgáltatások állomány elérhető külső információszerzési lehetőségek saját adatbázisok, katalógusok Speciális igények: szellemi munka technikája, bemutatók készítése, kiadványszerkesztés stb. 2018.09.20.

Figyeljünk valamennyi könyvtárhasználóra, és valamennyi igényre! 2018.09.20.

A használóképzés módszerei Foglalkozási forma – egyéni, csoportos Helyszín – könyvtár, egyéb helyszín Idő – alkalmak száma, óra időtartama Tematika – differenciálás 2018.09.20.

A használóképzés feltételei Tárgyi feltételek: megfelelő helyiség eszközök Idő Személyi feltétel pedagógiai vénával megáldott könyvtáros megfelelő ismeretei legyenek legyen rá ideje 2018.09.20.

Használóképzés a Jósa András kórház könyvtárban Új dolgozók tájékoztatása Könyvtári Tájékoztató, Intranet Könyvtárhasználati képzés, a szakdolgozói oktatások keretében Felhasználói igényekhez igazodó tanfolyamok Internetes orvosi információszerzés Adatbázisok használata Egyéb speciális témák 2018.09.20.

2018.09.20.

Kiscsoportos használóképzés 2018.09.20.