Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Educatio Kht. Országos Felsőoktatási Információs Központ Felsőoktatási Felvételi 2008.
Advertisements

Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2008 Dr. Manherz Károly felsőoktatási és tudományos szakállamtitkár Oktatási és Kulturális Minisztérium július.
PhD fokozatok nyomában adatok és javaslatok
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
. Az általános felsőoktatási felvételi eljárás 2012-ben Stéger Csilla főosztályvezető Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Pécs, december 5.
MTA Távközlő Rendszerek Bizottság tevékenysége Sallai Gyula, elnök Imre Sándor, titkár.
Az MTA Közlekedéstudományi Bizottság Logisztikai Albizottság tevékenysége Dr. Kulcsár Béla tanszékvezető egyetemi tanár BME Közlekedésmérnöki Kar Építőgépek,
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 18. Tanulmányi és Információs Központ: Kongresszusi terem.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
Hallgatói kiválóság és intézményválasztási motivációk a hazai felsőoktatási felvételiknél Budapest, Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem október 28.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Motiváció – együttműködési modellek Sima Dezső BMF NIK 2001.
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Technical University of Budapest
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Az ELTE Informatikai Kar és a FÖMI Távérzékelési Központ kapcsolata : Műhold-felvétel kiértékelő rendszer komponenseinek kifejlesztése (tervezés.
Előadó: Németh Péter igazgató
Országos Felsőoktatási Információs Központ Kerekes Gábor.
Dr. Husvéth Ferenc Tudományos ügyekért felelős rektorhelyettes június 22.
Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eredményekről Felvételi 2009 (A évi szeptemberben induló képzések felvételi eredményei ) Educatio Társadalmi.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
A továbbtanulást érintő jogszabályi változások Kalóné Szűcs Erzsébet igazgató.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
2011.december 9. Országos Doktori Tanács A felsőoktatási intézmények doktori tanácsai elnökeiből álló testület, amely állást foglal a doktori képzéssel,
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
Gépészmérnöki és Informatikai Kar rt itt a helye! Korszerű és innovatív mérnökképzés! „Hallgatóvá fogadom”
Savaria Egyetemi Központ
Továbbtanulási kisokos Keresztféléves felvételi lépésről lépésre
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Lejtmenetből lendület
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei
BME Mérnök informatikus alapszak
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Készítette: Szabó Tamás
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Kártyás Gyula Oktatási Igazgató Budapest, január 11.
Pécsi Tudományegyetem Matematikai és Informatikai Intézet
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények Selényi Endre 20 éves a műszaki informatikus képzés BME VIK 2006. november 16.

20 éves a műszaki informatikus képzés A húsz év mérlege Felvettek és végzettek az alapképzésben OTDK eredmények Doktori képzés Habilitáció 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

Felvettek és végzettek – 2007-ig 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

20 éves a műszaki informatikus képzés Részvétel az OTDK-n Az OTDK Informatikai Tudományok szekciójában kb. 40%-os a BME-VIK hallgatóinak részvétele A szekcióban 1989 óta kiosztott 27 Pro Scientia aranyérem közül 18-at a Kar hallgatói nyertek el. 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

20 éves a műszaki informatikus képzés Doktori képzés A karon két doktori iskola működik, a Villamosmérnöki és az Informatikai tudományok doktori iskola Az informatikai iskolába eddig kb. 450 hallgatót vettünk fel és közülük 62 szerezte meg a doktori fokozatot Promotio sub auspiciis praesidentis Rei Publicae doktori címet szerzett: György András, 2003 Takács Orsolya, 2006 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

20 éves a műszaki informatikus képzés Habilitáció Név Év Dr. Lantos Béla 1994 Dr. Benyó Zoltán Dr. Schanda János Dr. Vajda Ferenc 1995 Dr. Rudas Imre 1997 Dr. Kóczy T- László 1998 Dr. Jávor András Dr. Vajda István 1999 Dr. Szirmay-Kalos László 2001 Dr. Jereb László 2003 Dr. Levendovszky János Dr. Telek Miklós Dr. Olaszy Gábor 2004 Dr. Sima Dezső Dr. Pataricza András 2006 A karon eddig 44-en habilitáltak, közülük 15-en az Informatikai tudományokból 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

2006-os felvételi adatok az informatika területén Létszámok Pontszámok

20 éves a műszaki informatikus képzés Létszámok (ANA) - 2007 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

20 éves a műszaki informatikus képzés Ponthatárok (ANA) 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

20 éves a műszaki informatikus képzés Ponthatárok (ANA) - 2007 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

Államilag finanszírozottak megoszlása 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

Államilag finanszírozottak megoszlása 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

Részvételünk az info képzésben 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

Felsőoktatási rangsorok az informatikai képzési területen Felsőoktatás felsőfokon Diploma 2006 Felvi rangsor 2006 Diploma 2007 Felvi rangsor 2007 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

A szak értékelése HVG, Diploma 2006 „Az informatikai képzés az utóbbi évek egyik felsőoktatási sikerágazata, e terület szakemberei egyre keresettebbek” „A Műegyetemről kikerült pályakezdők bruttó átlagkeresete például 2004-ben a 310 ezer forintot is meghaladta” 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

Kereseti lehetőségek HVG, Diploma 2006 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

Diploma 2006 – informatika szakok HVG, 2006. január Nyolc szempont szerint értékeltek 160 felsőoktatási kart és a rangsorok átlagát vették Összesítésben: 1. NYME-FMK (4. BME-VIK) Tud. Címek: 1. ME-GÉK (8. BME-VIK Publikációk: 1. DE-IK (12. BME-VIK) Okt. nyelvtudás: 1. ELTE-IK (10. BME-VIK) Okt./hallg. arány: 1. NYME-FMK (9. BME-VIK) Hallg. kedveltség: 1. BCE-GTK (8. BME-VIK) Hallg. tud. tev.: 1. PTE-TTK (6. BME-VIK) 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

Csak az informatikát nézve és árnyaltabban súlyozva – egy példa Súlyok Oktatók súlya 2 Akadémiai fokozat   Tudományos minősítés 1 Rangsor Idegen nyelvű publikációk SZTE-TTK Magyar nyelvű publikációk PTE-TTK Oktatók egy nyelvvizsgával BME-VIK Oktatók több nyelvvizsgával PTE-KTK Hallgatók súlya 1. helyen jelent./összes felvett 3 NYME-FMK Ebből nyelvvizsgás BMF-NIK Doktorandusz/össz. hallg. Szgép/össz.hallgató 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

20 éves a műszaki informatikus képzés Felvi rangsor Országos Felsőoktatási Információs Központ, 2006. Nem ad rangsort, de már nézi a hallgatói kiválóságot és az elhelyezkedési lehetőségeket A weben hangolható 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

Mire használhatók ezek a rangsorok? Oktatási intézmény Mit kell javítani, hogy jobb legyek? – ehhez jó mértékek kellenek! Milyen súlyok mellett lobbizzak? Leendő hallgató Hova jó a felvételi pontszámom egy szűkebb szakmai spektrumban? 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

Miért kell figyelni a rangsorra? Oktatási intézmény számára fontos a rangsor, mert a finanszírozást meg fogja határozni A leendő hallgató számára a rangsor legfeljebb szűkebb szakmai szeletben érdekes, számára a részletes és hiteles információk, valamint a súlytényezők hangolhatósága fontos 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

20 éves a műszaki informatikus képzés Milyen a jó rangsor? A jó rangsor szakterületekre koncentrál, a mögötte lévő adatok alkalmasak a kutató célú és az alaptudást adó képzések megkülönböztetésére, képes bemutatni az adott intézményben várható „hozzáadott” értéket, a jelentkező igényeihez hangolható. 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

Egy jó rangsor, mert hangolható: www.felvi.hu 2006 tavasza 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

Várjuk az új rangsorokat Megjelent a Diploma 2007 Szép, színes, részletes és nem hiteles Felvi Rangsor 2007 Decemberre ígérik, még reménykedünk A rangsoroktól függetlenül mi tesszük a dolgunkat: „oktatás – kutatás – alkalmazás” 2006. 11. 16. 20 éves a műszaki informatikus képzés

Köszönöm a figyelmet!