TÁMOP 2.2.2 - A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető Regionális szakmai workshop – pályatanácsadóknak.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” c. kiemelt projekt Általános.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors – programvezető (FSZH)
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Pályaválasztási tanácsadás
A magyar LLG Tanács ülése
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Tatosné Takács Andrea december 18.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Jogszabályi háttér 30/2000. (IX.15.) GM rendelet
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
főigazgatóhelyettes, NSzFI
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
A gyermeki jogok érvényesítése
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – eszközfejlesztések a FIT-ek számára – NPK szakmai nap ( ) Borbély-Pecze.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
A TÁMOP (NSZFI) és TÁMOP (FSZH); TÁMOP
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors – programvezető (FSZH)
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Előadás másolata:

TÁMOP 2.2.2 - A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett

A projekt célja A Life Long Guidance (LLG) rendszerének megalapozása hazánkban. Európában már jól működő „minták” átvétele. Egységes szakmai alapon működő pályaorientációs rendszer. Minden európai uniós állampolgár számára elérhető ingyenes szolgáltatás. Nemzeti szintű szakmai koordináció az oktatásügy, a foglalkoztatáspolitika és a szakképzés között.

Projekttevékenységek Nemzeti Pályaorientációs Portál (NPP) Kétcsatornás: A munka világa A tanulás világa 3. szakemberek számára Képzés: 2 000 pályaorientációs szakember részére 2x3 napos képzés 83 fő részére posztgraduális képzés Országos tanácsadói hálózat kiépítése: 50 fős tanácsadói hálózat Szakmai, módszertani fejlesztések 7*10 057 óra intézmények és szakpolitikák közötti koordináció Szakmabemu-tató filmek, mappák 10 módszertani anyag (tananyagok) Tanulmányok, kérdőívek

Életpálya-tanácsadás A teljes szakmai életutat támogató szolgáltatás. Minden életkorban és élethelyzetben segíti a tanácskérőt. A pályaorientáció különböző területein nyújt támogatást. Elősegíti a tanácskérők önálló döntéshozatalát.

Pályaorientációs tanácsadói feladatok Egyéni tanácsadás Csoportos tanácsadás Csoportos fejlesztés Távtanácsadás Elérő programok Szakmai képzések oktatási, közművelődési, szociális szférában dolgozók részére, melynek célja, hogy a szakemberek tájékozottabbá váljanak az életpálya-tanácsadással kapcsolatos témákban, kérdésekben. (2000 fő 11 témában 2*3 napos)

Egyéni tanácsadás Célja, hogy segítse a tanácskérőt abban, hogy: 3-6 alkalmas, kétszemélyes konzultáció Célja, hogy segítse a tanácskérőt abban, hogy: tudatosítsa saját értékeit, eredményeit, pozitív képességeit reális képzési/elhelyezkedési irányokat találjon képes legyen önálló döntést hozni Eredménye: megoldási terv kidolgozása

Csoportos tanácsadás Célja: direkt információnyújtás 3-6 alkalmas csoportos konzultáció Célja: direkt információnyújtás direkt és konkrét segítségnyújtás meghatározott témákon belül a saját élmények megbeszélése Előnye: olyanok társaságában lehet átbeszélni a problémát, akikkel hasonló helyzetben vannak illetve hasonló kérdések foglalkoztatják

A csoportos tanácsadás témái lehetnek: Pályaorientáció Pályakorrekció (pályaváltás, vagy új szakma elsajátítási lehetőségének kidolgozása) Pályavitel megerősítése (azonosulás a pályával, hivatástudattal végzett munka) Elhelyezkedés segítése Újraorientálás (új munka vagy pályaelképzelés) Kulcsképességek feltárása Egyéni terv: A csoportos foglalkozások végén a résztvevők maguk fogalmazzák meg a továbblépés irányát.

Csoportos fejlesztés Hosszabb időtartamú, minimum 7 alkalmas csoportos foglalkozás- sorozat. Célja a tanácskérők meghatározott kompetenciáinak fejlesztése. Képességek, készségek fejlesztését célozza pl.: kommunikációs készség, döntésképesség.

Távtanácsadás A konzultáció nem személyes találkozás keretein belül történik Alkalmas információ nyújtásra és akár mélyebb tanácsadási folyamat kivitelezésére is Formái: virtuális felületek (telefonon, chat-en, email-ben „Helyszíne”: www.epalya.hu/fórum A hálózat tanácsadói látják el az ügyeletet

Elérő programok Állás-, karrierbörzéken, Osztályfőnöki órákon Pályaválasztási Kiállításokon Állás-, karrierbörzéken, Osztályfőnöki órákon Nyári táborokban Fesztiválokon való megjelenés

Bővebb információk és a TÁMOP 2.2.2. Pályaorientációs tanácsadók elérhetősége: www.epalya.hu

Köszönjük a figyelmet!