Ágazatközi szakmai találkozók

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
RÉV Projektiroda Hálózat Munkacsoport. Mi az a Hálózat munkacsoport? Hol helyezkedik el, melyik szervezethez köthető? Kik a tagjai? Mi a célja, feladata,
Advertisements

A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Készítette: Kiss András – Kerekes Tímea KEMAFI – Szabocs-Szatmár-Bereg megyei Civil Információs Centrum.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
H-M Szakért ő i Akadémia Tematikus fejlesztésére Pécs – 9. szeminárium.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Digitális szolidaritási háló – a szerves megoldás Gáspár Mátyás
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
TÁMOP /A RÉV projekt Gondolatok a SZER teszteléséről…
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
kiemelt projekt bemutatkozása
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Tervezett hatások & Nem várt hatások „Partnerség a foglalkoztatásért 2009” TÁMOP projekt.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Társadalmi Felelősségvállalás Napja szeptember 24.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
Országos Munkaerő-piaci Szolgáltató És Szakmai Támogató Hálózat.
TÁMOP /A RÉV projekt. Az Országos Módszertani Központ létrehozását magas szintű kormányzati – szakpolitikai – döntés alapozza meg.
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
A területi együttműködések fejlesztési lehetőségei Balázs Éva és Puskás Aurél TÁMOP Századi közoktatás – fejlesztés, koordináció.
Az „Életet az éveknek” Országos Szövetség munkája, hatása a hazai időspolitikára: aktív időskor Budapest, április 23. Hegyesiné Orsós Éva Hegyesiné.
A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Tervezési folyamat.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
PAKTUM KONFERENCIA Pécs, december 13.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Ágazatközi szakmai találkozók Téma: átvezetés, átmenet az oktatásból a munka világába Cél: helyzetkép kialakítása, problémák, javaslatok és jó gyakorlatok feltárása, helyi együttműködések generálása Résztvevők: civil szolgáltatók, egyetemek, EGYMI-k, kamarák, kormányhivatalok, szakképző intézmények, szakszolgálatok képviselői

Számok 8 hét 20 helyszín 5875 megtett km 212 kiküldött meghívó 206 szakember Résztvevők száma helyszínenként: 8-30 fő

Jellemzők Aktivitás Elhivatottság Bizonytalanság Érdeklődés Nyitottság Felelősség „Felismerések” Hiányérzet Tenni akarás

Mire figyeltünk? Résztvevő szervezetek aktivitása Ismerik-e egymást a különböző szereplők? Mi az, ami az adott megyében jól működik? Helyi problémák Helyi javaslatok Mennyire érzékelhető a párbeszéd megindulása a szereplők között?

Mi történt a találkozókon? Bemutatkozás 3 szempontú gyűjtés (tények, akadályok/hiányosságok, javaslatok) 4 tényező (információ, ellátórendszer, szereplők, eszközrendszer/módszertan) Választott kép alapján visszacsatolás

Problémák Fiatalok motivációhiánya Fogalmak tisztázatlansága (fogyatékos/SNI/MMK) Információhiány minden szereplőnél Kapcsolat hiánya a potenciális intézményi szereplők között Kevés és/vagy nem kellően képzett szakember Koordináció hiánya a szükséges együttműködésekben „nincs átmenet, átvezetés” Projekt működés Társadalmi előítéletek (befogadás hiánya) Tisztázatlan szerepek (kompetencia határok), ill. hiányzó szereplők

Javaslatok, ötletek Egységes pályaorientációs rendszer megteremtése Esetlegességek kiküszöbölése Feltételek megteremtése (személyi és tárgyi) Gyakornoki programok kiterjesztése Hálózat kiépítése és működtetése, koordináció Központi program kidolgozása Mentorok alkalmazása (folyamatos finanszírozással) Munkaerő-piaci ismeretek és készségek beépítése a képzésbe Munkáltatók motiválása és szakmai támogatása (is) Pályaorientáció hangsúlyossá tétele a szülők bevonásával

Visszajelzések

Szó szerint… „…mindenki eljött a saját területéről, és jól felkavartuk a hullámokat…” „…bezárva ülünk, de most bejön a fény, és nem vagyunk egyedül…” „…senki nem akarta a betegséget, a társadalom feladata, hogy védőháló legyen…” „…a szereplőknek egy madzagra kellene felfűzve lenniük, és jól működne…”

Köszönöm a figyelmet! Kovács Anikó kovacs.aniko@fszk.hu