A nagyváradi villamoshálózat modernizációjáról

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Advertisements

Windows Virtualizáció
Richter Elek Technikai terméktámogatási felelős Microsoft Magyarország.
A Windows Azure egy skálázható számításifelhő-platform, amelyet a Microsoft hosztol a világ több pontján lévő adatközpontjaiban. Az Azure egyszerű,
KEVESEBB FELÜGYELET ÚJ ÜZLETI MODELLEK NAGYOBB TERMELÉKENYSÉG.
... manapság BizSpark WebsiteSpark Empower for ISVs MAPS (Web Solutions Toolkit ) Microsoft Partner Network Regisztrált szintCertified és Gold Certified.
Licencelés Kovács Nóra Ker-Soft Kft.
Nagyvállalati-szintű szervermegoldások - kis- és középvállalatoknak
Windows Vista, 2007 Office Rendszer, Exchange Server 2007 termékbejelentés Vityi Péter Ügyvezető igazgató Microsoft Magyarország kft.
„AZ IT MAGÁN ÉS NYILVÁNOS ÉLETE” Avagy hogyan születik a BI iránt igény az IT üzemeltetésben Benkovics Viktor Vezető tanácsadó Microsoft Magyarország –
Windows Azure Infrastruktúra és platform a felhőben
Essential Business Server 2008 Szentgyörgyi Tibor NetAcademia oktatóközpont A nagytestvér.
Lehetőségek, felhasználható eszközök, eddigi tapasztalatok
Árvai Zoltán Számalk Oktató központ.
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Felhasználói adatok és fiókok migrálása az (USMT) 4.0 segítségével
A Windows 7 automatizált telepítése Windows AIK használatával
Magyarország vasúthálózata a kezdetektől 1914-ig
A CRM bevezetési projektek sajátosságai
A VoIP és a Microsoft Dynamics CRM Kondás János MCSA, MCSE, MCT System Builders Kft.
Nagy Levente Szoftverfejlesztési Szakértő Microsoft Magyarország Munkafolyamatok a 2007-es Office Rendszerben.
Szülői feladatok és eszközök a mai internetes és mobil fenyegetések világában Rakoncza Zsolt Norton lakossági és kisvállalati üzletágvezető.
A felhő az üzleti vezető, a fejlesztő és az üzemeltető szemével A vállalati számító- központ kiterjesztése a felhőbe Biztonság és üzemeltetés a felhőben.
Lync 2010 újdonságok Microsoft Solution Partner Klub 2011 február 17 Szaniszló Tibor Termékmenedzser – Egységes Kommunikáció.
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
Microsoft CRM online Strén András
Taletovics Márk Microsoft Magyarország. Mi van a csomagban?
Kőnig Tibor főmérnök Microsoft Magyarország
Egy GAZDAG HIBAJELENTÉS elég információt tartalmaz ahhoz, hogy AZONNALI LÉPÉSEKET lehessen tenni, a javítás érdekében.
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
Budai Péter Szakmai és biztonsági vezető Microsoft Magyarország.
Rugalmas, moduláris felépítés Rugalmas telepítés Jól tervezhető szerepkörök Folyamatos rendelkezésre állás Egyszerű felügyelet Elérés bárhonnan Postafiók.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
Blog Fülöp Dávid MCT, MCPD Egy blog sémája Use Case-ek – Blog áttekintése – Egy blogpost megtekintése – Blogpost írása – Blogpost.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Egy évtized eredményei - avagy mit adhat nekünk egy új platform?
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Christopher Chapman | MCT Content PM, Microsoft Learning, PDG Planning, Microsoft.
Ismerkedés az Active Directory-val
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
IVSZ Konferencia 2006.december 1. Veres Zsolt KKV Kereskedelmi Igazgató SAP Közép Európa.
The information contained in this document represents the current view of Microsoft Corp on the issues discussed as of the date of publication. Because.
Kiss Tibor System Administrator (MCP) ISA Server 2006.
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
Magyar-román gazdasági kapcsolatok Bogár Ferenc gazdasági tanácsos.
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft.
Az {SQL Server 2008} Integration Services és Analysis Services újdonságai
Európai pénzügyi intézményrendszer
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Projektbemutató - Debrecen
Híd a Windows folyón Balint Farkas Technical Evangelist Microsoft
Skype for Business bevezetés és alközponti összeköttetés kialakítása
Az Ön weboldala már Windows 10-kompatibilis?
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
TechReady 22 6/25/2018 © 2015 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks.
Blockchain…de mi hajtja?
Angular 2: Mi van a csokoládésdobozban?
WS16 TP4 újdonságok Gál Tamás Budapest Sysadmin Meetup
Tömegközlekedés, közszállítás Nagyváradon
A nagyváradi villamoshálózat modernizációjának finanszírozása
Villamosközlekedés Nagyváradon
Microsoft Azure Marketplace & Microsoft Azure Certified program
9/8/2018 9:39 PM Despre modernizarea sistemului de transport public urban cu tractiune electrica Csuzi István director general ORADEA TRANSPORT LOCAL.
A nagyváradi villamosok megbízhatósági modellezése
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
Microsoft eszközpályázat
Build /24/2019 © 2015 Microsoft Corporation. All rights reserved. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION.
Előadás másolata:

A nagyváradi villamoshálózat modernizációjáról 8/24/2018 6:55 PM A nagyváradi villamoshálózat modernizációjáról Csuzi István okleveles villamosmérnök, vezérigazgató Nagyváradi Helyi Közszállítási Vállalat (OTL RA Oradea) dir.gen@otlra.ro © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 1

A nagyváradi közszállítás “hőskorszaka”címszavakban 8/24/2018 6:55 PM A nagyváradi közszállítás “hőskorszaka”címszavakban Lóvasút tervek voltak már 1868-ban Gőzüzemű teherszállítás kezdete– 1882 augusztus Gőzüzemű személyszállítás– 1896 júniusa Villamos vontatású személyszállítás pályázatának nyertese a Nagyváradi Gőzmozdonyú Vaspálya Társaság, felvéve a Nagyváradi Városi Vasút elnevezést (N.V.V.) - 1906 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 2

Az NVV első villamosai a belvárosi forgatagban 3

NVV villamosok Nagyvárad központjában 1906 április 25-én ünnepélyes keretek között megindult az első hivatalos villamosjárat NVV villamosok Nagyvárad központjában 4

Kezdetben három vonalat létesítettek: I-es vonal: Főpályaudvar – Fő utca – Bémer tér – Kishíd – Szent László tér – Kossuth Utca – Nagyvásár tér – Kolozsvári utca – Várad Velencei pályaudvar, (észak és kelet összekötése a központon keresztül) Egy év múlva ezt kettéosztották, úgy, hogy minden viszonylatnak a Szent László téren lett a végállomása, egy fő csomópontot kialakítva II-es vonal: Szent László tér – Teleky utca – Aradi út (központ-nyugat irány) III-as vonal: Szent László tér – Kert utca – Rhédey kert (központ-dél irány)

Útvonalhálózat A személyforgalomra használt vonalhálózat hamar eléri a 19,3 km-t, a teljes vágányhossz az iparvágánnyal együtt pedig 41,2 km-re nőtt Villamosvonalak térképe 1943-ból Villamosvonalak térképe 1957-ből

A nagyváradi közszállítás útvonalai 2010-ben Ma: A hatvanas évektől a gyér forgalmú vonalak felszámolása 1994-ig tartott Ma összesen 38.891 m egyvonalas hosszon van villamosforgalom Nagyváradon, az energiaellátást 5 drb. táptrafós egység oldja meg. A nagyváradi közszállítás útvonalai 2010-ben

A nagyváradi villamosok: Az első világháború előtt már 22 motorkocsi és 10 pótkocsi közlekedett A huszas évektől kezdve az NVV saját műhelyében is épített villamosokat, emellett elkészített még egy villamos meghajtású áruszállításra alkalmas mozdonyt is Az NVV - SSW meghajtású villamosai

A nagyváradi villamosok: Az ’50-es években a craiovai Electroputere gyártól új, nagy befogadóképességű négytengelyes motorkocsikat rendeltek A craiovai Electroputere –„ pullmanos” motorkocsija

A nagyváradi villamosok: A ’60-as években a bukaresti I.T.B. gyártól pedig kis méretű kéttengelyes villamosokat hoztak, amelyek csak egy vezetőállással rendelkeztek I.T.B. villamos a Kolozsvári út elején

A nagyváradi villamosok: 1975-től megérkeztek Temesvárról az új Timiş típusú villamosok Timiş szerelvény a Szent László téren

A nagyváradi villamosok: A ’90-es évek közepétől Németországból vásárolt használt cseh gyártmányú, már akkor 20-25 éves Tatra villamosokkal bővítettünk Pótkocsis Tatra villamos

A nagyváradi villamosok: 2008- fordulópont: Bécs után, először Nagyváradon! Siemens ULF villamos a Nufarul (Várad-Szőllősi) végállomáson

Nagyváradi tömegközlekedés számokban A villamos járműpark főbb statisztikai adatai 2010-ben: villamosok: 42 drb. TATRA T4D+B4D 22 drb. TATRA KT4D 10 drb. SIEMENS ULF járatszámok: 5 (ebből 2 azonos útvonalon körkörösen ellenkező irányban - azonos számjelzés színkülönbséggel: 1 és 3 mint piros és fekete színben) Átlagutasszám a villamosokon: napi kb. 105.000 , éves szinten mintegy 45.500.000 személy HKV összszemélyzet: 675 ( akikből villamosvezető: 107, buszsofőr: 109, jegyellenőr: 27, vezető beosztásúak: 35 )

A járműpark modernizációjának megvalósítására, a 2007 februári 191-es tanácsi döntés alapján Nagyvárad Polgármesteri Hivatala az Európai Befektetési Banktól 16.141.500 euró és a Dexia Kereskedelmi Banktól 12.948.500 euró kölcsönt vett fel. A kölcsön célja: 10 drb villamos és 20 drb autóbusz beszerzése Egy sikertelen tenderkiírás után (2007 augusztus), az újraindított procedurában (2007 november) nyertest hírdethettünk a SIEMENS ROMÁNIA SRL személyében, miután egy lengyel fellebezést is elutasított a román illetékes hatóság (CNSC) A szerződés értelmében 2.735.000 euró + ÁFA egységáron 10 darab Siemens ULF vadonatúj villamos érkezett Nagyváradra 2008 április 30 és 2009 április 2-a között az ULF technikai jellemzői minden követelménynek eleget tesznek, gazdasságos működése nem kétséges (25m hossz/2,4m széles, 45 ülő és 195 összszemély, 45 tonna maximális súly, max.70km/h sebesség) A garanciális megkötések 4 év/240.000 km teljesíthető vállalások FONTOS KIKÖTÉS: az infrastruktura regenerálása és karbantartása

INFRA és SZUPRA STRUKTURÁLIS FEJLESZTÉSEK: 2003-2006 között: 9.659 m teljes felújítás, 5.600.000 euró értékben 2005: Nagyállomás-Olaszi között 1.670 m javítás, 320.000 euró 2004-2008 között: 6.699 m főjavítás, 1.100.000 euró értékben 2008: villamos és buszmegállók modernizációja, 100.000 euró 2000 és 2008 között összesen mintegy 7.000.000 euró értékben volt külsős cégek által végzett felújítás, főjavítás, amiből a Városi Tanács közel 3.000.000 eurós önrészt vállalt magára A krízis új helyzetet teremtett, csakis belső erőforrásból csupán 150.000 euróból gazdálkodva sikerült közel 1.000 m-et felújítani teljes síncserével, egy végfordulót pedig teljesen átépíteni 2010-ben a nagyvásártéri kereszteződés (Cele 3 Crisuri-Centru Civic), a tender nyertese mintegy 1.900.000 euróért vállalta a komplett felújítást, beleértve 7 váltó teljes automatizálását is. A munka kezdete július 26 - részleges beindítás szeptember 13 -, várható teljes átadás október vége !!!

Fejlődés irányai Villamos járműpark modernizálása (kijelzők, chopperek) Villamospályafelújítások: belvárosi hármaskereszteződés és hídszakasz főjavítása, váltók automatizálása Autóbusz parkunk bővítése: további autóbuszok vásárlása (2010) és a meglévő járművek fejlesztése (kijelzők, klíma) Elektronikus jegyrendszer integrált rendszerű bevezetése Forgalomirányítási rendszer (GPS monitorizálás) bővítése a trolibuszok bevezetési lehetőségének tanulmányozása a Nagyvárad metropolisz övezet felé való nyitás megkezdése a város rövid, közép és hosszútávú tömegközlekedési stratégiájának elfogadtatása a város döntéshozóival

Következtetések Az üzemeltetés, a befektetések, a munkadíjak mind közelítik az európai árszinteket Az összevető statisztikáink mérleghiányt mutatnak más nyugatibb városhoz képest harmada-ötöde a váradi jegyár vagy bérletár NAGYVÁRAD-i Helyi Közlekedési Vállalat (OTL) tarifái: 1 jegy 2 utazásra: kb.0,75 euro (3,5 lej) 1 havi bérlet minden HKV vonalra: kb.11 euro (50 lej) A finanszírozási terheket a Városi Tanács és a HKV általában közösen viseli 40 - 60% közti változó arányban

A villamos vontatású tömegközlekedés tartós fejlődését sajnálatosan rossz (pld. politikai!) döntések is gátolták, ám az életképessége a villamosközlekedésnek mindig erősebb volt és átvészelt mindenféle ellenszelet. A statisztikáink bizonyítják, hogy ma Nagyváradon a tömeg- közlekedés kb.75%-a villamosokon zajlik, ennek megfelelően kell a döntéseket előkészíteni és meghozni, de úgy, hogy az autóbusz közlekedést, mint kiegészítő és kiteljesítő szolgáltatást, szintén fel kell fejleszteni mihamarabb a gazdaságossági szintre. A fejlődéshez szükséges pénzeket nagyon nehéz megszerezni pld. pályázatok közösen Szeged (2009), Miskolc (2010) A 34-es közbeszerzési törvény pontosításokra szorul, nem egyértelműek az előírásai, nem permisszív és nem flexibilis, az életszerű módosítások egyszerűen lehetetlenek és törvénytelenek

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! 8/24/2018 6:55 PM Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Várjuk Önöket Nagyváradon, látogassanak meg bennünket, állunk rendelkezésükre! BÁRHOL, BÁRMIKOR, HKV - OTL © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. 20