Vinczéné Bíró Etelka Élete és munkássága.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
A Hallgatói Mentorprogram működése
TÁMOP nyitó szakmai konferencia A pályázat rövid bemutatása BRAVIA TEREM, NOVEMBER 30. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /1.
Iskolánkról.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A Fővárosi Beszédjavító Intézet szerepe a logopédia történetében
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A gyógypedagógus-képzés a bolognai folyamat tükrében
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
as tanév Záró értekezlet.
A Logopédiai Szakszolgálat működése 2010
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
A fejlesztés hatása a szervezetre
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Iskolai könyvtárak külföldön. Kezdetben közös fejlődés  USA és Európa – sz. közös fejlődés a közművelődési könyvtárakkal Németország, Dánia, Franciaország,
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Egy 20 évvel ezelőtt indult pedagógiai kísérlet eredményességi vizsgálatainak töredéke Visszapillantás az első logopédiai osztály indulására és a rendelkezésre.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
Integráló iskolák a közoktatásban
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Információs nap szeptember 8..
Gyógypedagógiai munkája  váci intézet /Váci Siketnéma Intézet/ tanára  Tanítványai a „kezdő magyar siketnémák”  1808-tól igazgatója  Simon.
Nagyné Horváth Emília.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
A szakirodalom gyűjtése Bibliográfiai adatok pontos rögzítése
Tarnóczy Tamás professzor és a  Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Társaság Hirschberg Jenő.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
differenciált képességfejlesztés az iskolában
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Készítette: Kovács Ferencné
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
Előadás másolata:

Vinczéné Bíró Etelka Élete és munkássága

Élete A magyarországi logopedia igen nagy alakja Született: Lupény, 1936. Augusztus 8.

Pályaválasztás, kezdetek Általanos Gyógypedagógiai kar (Társadalmi indíttatás) Szurdopedagógia Beszédpedagógia Orosz nyelv és irodalom szakos középiskolai tanári szak Hatást gyakoroltak rá: Bárczi Gusztáv, Gordosné Szabó Anna, Bászova Antonina Gavrilovna szurdpedagogus professzorasszony

1959. Diploma Hibásbeszédűek Állami Intézete (Oktatási Minisztérium általi kinevezés) Munkatársai: Jónás László (igazgató), Weszelovszky Lajos (igazgató helyettes), Szabó László és Lászlóné, Győrffy Pálné, Laczik Imréné, Szél Zoltánné Az ország nagy részének ellátása Dadogás, gyermekkori alália/afázia, Beszédtechnika-retorika-közszereplés tanítása

Munkahelyek 1959-1960 : Hibásbeszédűek Intézete Vakok Állami Intézete 1960-1964 : Országos Gyógypedagógiai Intézet Általános Fiúiskola 1964-1978 : Hibásbeszédűek Intézete (Beszédjavító Intézet) Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskola

1974-1978. : Országos Pedagógiai Intézet 1978-1988. : a Gyógypedagógia című szakmai-módszertani folyóirat 1990. : Országos Közoktatási Intézet 1991-’96. : Országos Közoktatási Intézet, Igazgatóhelyettes 1998-tól: Óraadó, ELTE Tanítóképző Főiskola 1999/2000. : Retorika tanár, BTK 2001-től: SINOSZ, ELTE jeltolmács képzés

Munkakörök a médiában: 1978-tól 2002-ig a Magyar Rádió beszédtanára 1993-tól a Magyar Televízió beszédtanára 1997-től a Duna Televízió beszédtanár 2011-től: részvétel az MTVA külhoni továbbképzésein történő beszédoktatásban Jelenleg: Beszédtanár, MTVA

Munkásságának jelentős eredményei, tevékenységei Első magyar bentlakásos logopédiai iskola, 1960. Kőszeg Dadogás intenzív terápiája Logopédiai ritmika PREFER  Beszédtechnika teszt Beszédjavító intézmények nevelési és oktatási tervének, koncepciójának főszerkesztése Logopédiai didaktikus játékok és taneszközök, TANÉRT Mesevilág program Komplex logopédiai és beszédtechnika tanfolyamok, Fővárosi Peadagógiai Intézet

Logopédia és a beszédtechnika “tantervesítése”  NAT Logopédiai továbbképzések, előadások és tanfolyamok vezetése Jelenleg: hangzó beszéd vizuális érzékelése Célja: az általa összeállított ,alapozó szájról olvasási gyakorlatokkal, a hagyományos logopédiai munka segítése

A jelen A logopédia tudományos alapjainak szélesítése Az elért eredmények fokozása Jelenleg: beszédtanári tevékenysége foglalkoztatja most a szakmában Véleménye a szakmáról: Pozitív a szakma megújulása, terápiás és tanári képzés differenciálása Elismeréssel tekint a szakmai egyesületek működésére, a konferenciák, továbbképzések és nemzetközi szakmai kapcsolatok bővülésére A szakma működésének kiterjesztése a felnőtt korú népesség kiterjesztésére, túllépve az oktatásügy kereteit

Publikációk Vincze Tamásné, Montágh Imre, Seper Jenő: A gyakori beszédhibák Tanítók kézikönyvtára 4. /szerk.: Szabó László / Tankönyvkiadó, Bp. 1969 Vincze Tamásné: A dadogás kezelésének egy óraterve In: Tanulmányok a logopédia köréből. Beszédjavító Intézet kiadása, Bp. 1969 Vincze Tamásné: A „nehéz hangok” felnőtt dadogók beszédében In: A beszéd és zavarai /tanulmánygyűjtemény / szerk.: Vassné Kovács Emőke és Subosits István Tankönyvkiadó, Bp. 1971 Vincze Tamásné: Figyelemfejlesztő gyakorlatok a logopédiai terápiában In: Simon Antal emlékünnepély és I. Országos Szakmai Konferencia. MAGYE kiadványai 3. Vác, 1972 Vincze Tamásné: Az írás, olvasás zavarai és a beszédhibák In: Tanulmányok a gyógypedagógiai módszertan köréből /szerk.: Subosits István/ Tankönyvkiadó, Bp., 1973 Vincze Tamásné: A logopédiai szakosztály eddigi tevékenységéről Gyógypedagógiai Szemle 1973 2. sz. Vincze Tamásné: Logopédiai szűrővizsgálatok változatai Gyógypedagógia 1974 6. Sz. Vincze Tamásné: Beszédfejlesztő játékok In: Tanulmányok a beszédkészség fejlesztése köréből. Főv. Tanács VB.Műv. Főoszt. Nevelőotthoni és Kollégiumi Osztálya kiadása, Bp. 1974 10.sz. Vincze Tamásné: Logopédusok klubja Gyógypedagógiai Szemle 1974 2.sz. Vincze Tamásné: Beszédfejlesztő játékok In: Tanulmányok a beszédkészség fejlesztése köréből. Főv. Tanács VB.Műv. Főoszt. Nevelőotthoni és Kollégiumi Osztálya kiadása, Bp. 1974 10.sz. Vincze Tamásné: Logopédusok klubja Gyógypedagógiai Szemle 1974 2.sz. Vincze Tamásné: A logopédiai munkában alkalmazható játékok In: Tanulmányok a logopédia köréből 2. Kiadja a Beszédjavító Intézet Bp., 1975 Vinczéné Bíró Etelka: Gyakorlóanyag a pöszeség javításához. Útmutató OM Budapest, 1975 Vincze Tamásné – Csetneky Lászlóné: Figyelem és beszédteljesítmény dadogóknál In: Magyar Nyelvtudományi Társaság kiadványai 139. Sz. Budapest, 1976 Vinczéné Bíró Etelka: Összefüggő szöveges beszéltetés a logopédiai terápiában In: Előadások a beszédkutatás területéről /Szerk.: Mérei Vera és Vassné Kovács Emőke / 1976 Vinczéné Bíró Etelka: A dadogás intenzív terápiája óvodás korú gyermekeknél I. Gyógypedagógiai 1976 3. sz.

Vinczéné Bíró Etelka: A dadogás intenzív terápiája óvodás korú gyermekeknél II. Gyógyped. 1976 4. sz. Vinczéné Bíró Etelka – Laczik Imréné – Gereben Ferencné: Gyakorlóanyag a pöszeség javításához /szerk.: és az útmutatót írta Vinczéné Bíró Etelka /: Tankönyvkiadó Budapest 1976. Vinczéné Bíró Etelka: A logopédia helyzete és feladatai az 1977-78-as tanévben Gyógypedagógia 1977 3.sz. Vinczéné Bíró Etelka: A logopédia helyzete és feladatai Gyógypedagógia 1978 3.sz. Vinczéné Bíró Etelka: A fonetikai hibák javításának dinamizmusa Magyar Fonetikai Füzetek 1. Kiadja az MTA Nyelvtudományi Intézete Budapest, 1978 Vinczéné Bíró Etelka: Szemelvények a dyslexia köréből (ismertetés) Gyógypedagógiai Szemle 1978 2. Sz. Vinczéné Bíró Etelka: Motoros aláliában szenvedő gyermekek beszédnevelése Gyógypedagógia 1978 3.sz. Vinczéné Bíró Etelka: A hátrányos helyzetű gyermekek védelme In: A gyermek védelme és jogai hazánkban In: Tudósok korunkról 4. Kiadja a Magyar Országos Béketanács Tudományos Bizottsága Budapest 1979 Vinczéné Bíró Etelka – Mérei Vera: Dadogás I. /Etiológia és tünettan/ Főiskolai jegyzet. Tankönyvkiadó, Budapest 1979 Vinczéné Bíró Etelka: A logopédia időszerű kérdései Magyar Fonetikai Füzetek 3. Kiadja az MTA Nyelvtudományi Intézete Budapest 1979 Vinczéné Bíró Etelka – Subosits István: Monotónia a dadogók beszédében Magyar Fonetikai füzetek 3. Kiadja az MTA Nyelvtudományi Intézete Budapest 1978 Vinczéné Bíró Etelka: A dadogás javítása az óvodás korban In: Korai felismerés, diagnosztizálás, a fogyatékosok iskoláskor előtti nevelése a szocialista országokban II. Nemzetközi Gyógypedagógiai Konferencia előadásai MM Budapest 1980 Vinczéné Bíró Etelka: A beszédjavítás és a beszédtanítás módszerbeli törekvései a Szovjetunióban In: A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Évkönyve IX. Budapest 1980 Vinczéné Bíró Etelka – Subosits István: A dadogók beszédének dallamformái BGGYT Főiskola Évkönyve IX. 1980 Vinczéné Bíró Etelka: Segít a logopédus Köznevelés 1981 35.sz.

Vinczéné Bíró Etelka: A beszédhibásokról In: Ismerjük meg, segítsük őket /szerk.: Kovács Csongor/ Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége és a Művelődési Minisztérium Közoktatási Főosztály kiadása a Rokkantak Nemzetközi Évében Budapest, 1981 Vinczéné Bíró Etelka: A logopédus szerepe az óvodában, az óvónő „logopédiai” feladatai Óvodai nevelés 1982 2.sz. Vinczéné Bíró Etelka – Meixner Ildikó: A logopédiai munka korszerűsítésének feladatai a beszédjavító általános /kisegítő/ iskola tantervi irányelvei tükrében Gyógypedagógiai 1982 2.sz. Vinczéné Bíró Etelka: A logopédiai munka tervezése és a felkészülés módszertani kérdései In: A logopédiai munka módszertani kérdései /tanítási tervezetek gyűjteménye, szerk. Gereben Ferencné/ Tankönyvkiadó Budapest 1982 Vinczéné Bíró Etelka: Beszédművelés, beszédjavítás a magyar közoktatási rendszerben In: Tíz éves a Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete Tankönyvkiadó Budapest 1983 Vinczéné Bíró Etelka – Laczik Imréné – Gereben Ferencné: Gyakorlóanyag a pöszeség javításához 4. Átdolgozott kiadás /szerk. és az útmutatót írta Vinczéné Bíró Etelka / Tankönyvkiadó, Budapest, 1983 Vinczéné Bíró Etelka: Logopédiai helyzetkép, további feladatok In.: A kőszegi gyógypedagógiai Intézet 26 éve Kőszeg 1983 Vinczéné Bíró Etelka: Beszédkorrekció a kisegítő iskola alsó tagozatán In.: Korrekciós nevelés – egyéni korrekció a kisegítő iskolában Országos Pedagógiai Intézet Budapest 1983 Vinczéné Bíró Etelka: A beszédjavítás helyzete és további feladatai Pedagógiai Szemle 1983 33.sz. Vinczéné Bíró Etelka: Bepillantás a vajdasági gyógypedagógiába Gyógypedagógia 1984 3.sz. Vinczéné Bíró Etelka: Beszédtechnikai feladatlapok a kisegítő iskola 3. osztálya számára In: Egyéni korrekció a kisegítő iskola 3. osztálya számára Tankönyvkiadó Budapest 1984 Vinczéné Bíró Etelka: Képes beszédlottó Taneszköz és tanszerismertető TANÉRT 1985 Tanszerismertető sorozat 312 A taneszköz kódszáma: 415250029 Vinczéné Bíró Etelka: Logopédiai eszköztár, beszédfejlesztő játékok Gyógypedagógia 1985 1.sz.

Vinczéné Bíró Etelka: Gyakorlóanyag a magánhangzók tanórai és otthoni tanulásához OPI Budapest 1986 Vinczéné Bíró Etelka – Mérei Vera: Dadogás II. /Terápia / Tankönyvkiadó Budapest 1986 Vinczéné Bíró Etelka: Útmutató a magyar nyelv és irodalom feladataiba integrált beszédtechnikai fejlesztéshez In: Tankönyvi útmutató az Egyéni korrekció a kisegítő iskola 3. osztálya számára c. munkalapsorozathoz OPI Budapest 1986 Vinczéné Bíró Etelka: A beszédhibák rögzülésének megelőzése / film szakanyag / 1986 Vinczéné Bíró Etelka: A logopédus pálya és a logopédiai ellátottság néhány kérdése Gyógypedagógia 1986 1. sz. Vinczéné Bíró Etelka: Beszédtechnika oktatás a Magyar Rádióban In: Munkaeszközünk a BESZÉD. A Magyar Rádió beszédtanárainak tapasztalatai. Kiadja a Magyar Rádió Nyelvi Bizottsága és Mikrofonbizottsága 1987 Vinczéné Bíró Etelka: Beszédkorrekció kisegítő iskola felső tagozatán OPI Budapest 1987 Vinczéné Bíró Etelka – Montágh Imre – Montághné Riener Nelli: Gyakori beszédhibák a gyermekkorban Tankönyvkiadó 1990 237 p. Vinczéné Bíró Etelka: Én is tudok beszélni /Munkatankönyv dadogó kisgyermekek számára / Tankönyvkiadó Budapest 1990 12o p. Vinczéné Bíró Etelka: A dadogás terápiája Tankönyvkiadó Budapest 1991 106 p. Vinczéné Bíró Etelka: Egyéni anyanyelvi nevelés 1-10. évfolyam a nagyothalló tanulókat oktató iskolák számára Tanterv 1997 Internet Vinczéné Bíró Etelka: Egyéni anyanyelvi nevelés program a nagyothalló óvodáskorú gyermekek fejlesztésében In: Mondom – hallom óvodai program 1997 Internet Vinczéné Bíró Etelka: Integrációs gyakorlat 1. A nagyothalló tanulókat oktató iskolák számára Tanterv 1997 Internet Vinczéné Bíró Etelka: Magyar nyelv és irodalom /Kommunikáció / 1-4. évfolyam Tanterv a beszédfogyatékos tanulókat oktató iskolák számára 1997. Internet Vinczéné Bíró Etelka – Villányi Györgyné: Keress, kutass, nyomozz! Fejlesztő programcsomag 3-8 éveseknek Világom, világom sorozat 1. Kossuth Kiadó 1997 Vinczéné Biró Etelka: Beszédművelés, beszédtechnika Fogyatékosok Esélye Közalapítvány Budapest, 2003. Vinczéné Biró Etelka. A hangzó beszéd vizuális érzékelése Kézirat, SINOSZ 2014.

T. Vincze – A. Csetneky: Aufmerksamkeit und Sprachfachigkeit bei Stotterern. Separatum. Akadémiai Kiadó Budapest 1976 E. Vincze-Bíró: Die Behandlung stotternder Kleinkinder Der Sprachheilpadagoge, 1977 4. 65 p. Vincze Tamásné: Niekolko metodickych otázok pri pouzivani logopedickych textov In.: Aktuálne problémy deti s poruchami reci a citania /S. Vasek a kolektiv/ Slovenska Pedagogické Nakladatelstvo, Bratislava 1979 (Betoldás oroszul) Etelka Bíró Mrs Vincze: The Speech handicapped Disabled Persons some data about their situation in Haungary 65-80. Published by the National Assotiation of the Blind and the Patially Sighted People and by the Departament of Public Education of the Ministery for Cultural Affairs 1981 Vinczéné Bíró Etelka: Vinowy aspekt vo vychovnych a ucebnych planoch Otázky defektologie 1982-83.3. 87-95.p.   Vinczéné Bíró Etelka: Kierunki zmian w programach nauczania wegierskich szkol specjalnich. In: Wybrane zagadnieniaz badan programow wegierskich is polskich szkol specjalnich Institut Programow Szkolnych MO i wychovania IPS Praca zbiorowa pod redakcija Zenona Jaszczura Warszava 1985 4-15.p. Etelka Bíró-Vincze: Inhaltliche Fragen von Erziehung und Unterricht in der ungarischen Heilpadagogik In: Trends und Perspektiven der ingarischen Heilpadagogik /Bachmann, Walter – Mesterházi Zs. /Hrsg./ Giessener Dokumentationsreiche Heil- und Sonderpadagogik Band 11. Giessen, 1990  

Kitüntetések Oktatásügy Kiváló Dolgozója 1969 logopédusi munkáért Kempelen Farkas Emlékérem 1976 az év legjobb logopédiai előadásáért Bárczi Gusztáv Emlékérem 1979 a MAGYE logopédiai tagozatának vezetéséért Ifjúságért Érdemérem 1980 a retorika tanítás elismerése Munka Érdemrend bronz f. 1983 a gyógypedagógia országos reform- munkálataiért

Török Béla Emlékérem 1996 a nagyothallók beszéd-oktatásának tantervi megújításért Magyar Rádió Nívódíj 1997 a Rádió beszédkultúrája érdekében kifejtett beszédtanári munkáért Palotás Gáborról elnevezett 1998 a logopédia terén felmutatott elméleti “mesterlogopédus” díj és gyakorlati munkásságért Kiss Árpád-díj 2000 a magyar pedagógia terén elért elméleti és gyakorlati eredményekért Sarbó Artúr-díj 2016

"A pedagógus nem lehet elkeseredett, megtorpant ember, mert a pedagógusnak egyetlen karizmája van:a jövőbe vetett hit optimizmusa." /karácsony Sándor/ Köszönjük a figyelmet! /a Bárczi Gusztáv gyógypedagógiai kar másodéves logopédus hallgatói/