MURAVIDÉKI PEDAGÓGUSOK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Határokon Túli Magyarságért Alapítvány 7621 PÉCS, János u. 22. Tel.: / , Fax: / fre .hu
Kárpát-medencei támogatások Gyermekek tanulási támogatása Kalotaszegen Sárvásári iskola és közösségi ház fejlesztése 2008 „Batiz Ágnes emlékére”
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Tehetségpont létrehozása
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
TÁMOP A-11/ Tájékoztató a „Hálózatban a jövőnkért” TÁMOP A-11/ pályázatról.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
A kolozsvári Báthory Líceum
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG HÁROMSZÉKI TAGOZAT SEPSISZENTGYÖRGY 2009.
A Deák Ferenc Megyei és Városi Könyvtár - mint fogadó intézmény -
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
MAGYAR GYERMEKLABDARÚGÓ SZÖVETSÉG
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Szlovénia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
TELEHÁZAK A KÁRPÁT- MEDENCÉBEN Szeged, november 27. KEPE KOCON LILI igazgató Magyar Nemzetiségi Művelődési Intézet (Lendva, Muravidék, Szlovénia)
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon?
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL KOORDINÁLT TANÁRKÉPZÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI Debrecen, február 13. Dr. Szabó Antal Dr. Vallner.
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Napközis beszámoló 2009/2010 II. félév.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
A muraszombati Területi és Tanulmányi Könyvtár és a magyar nemzetiségi könyvtári tevékenység Csongrád, május 27.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
A Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Kállay Attiláné mb. főosztályvezető Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
EGYÜTT NEKÉZSENYÉRT EGYESÜLET Éves beszámoló.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
DARUS a gyermekekért.
Muravidék TÉMANAP.
Dr. Németh Lajos Oktatási Jogok Biztosának Hivatala
KÁRPÁT-MEDENCEI REFORMÁTUS OKTATÁSI ALAP
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
Romák a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra
Napjaink magyar nyelvű oktatása Vajdaságban
DARUS a gyermekekért.
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Mobilsuli program a Mobkom X Egyesülettel
Közösségi szolgálat a közgázban
Előadás másolata:

MURAVIDÉKI PEDAGÓGUSOK EGYESÜLETE

Az egyesület kezdetei Az egyesület 2007. szeptember 25-én alakult meg. A megalakulásához Muravidéken akkor érett meg a helyzet, az indításkor a többi Kárpát-medencei régióban létező és jól működő szövetségek voltak a példa. Azzal a szándékkal jött létre, hogy tagjai megvalósítják a muravidéki kétnyelvű óvodák, általános iskolák és középiskola szakképzett dolgozóinak érdekeit főleg a továbbképzések területén Idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját.

Az egyesület szándéka és céljai: az anyanyelv ápolása a muravidéki kétnyelvű óvodákban és iskolákban, gondoskodik a tanulók előrehaladási esélyegyenlőségéről, gondoskodik a nemzetiség jogairól a nevelési-oktatási folyamatban, gondoskodik a demokratikus együttélésről az iskolában és az óvodában, gondoskodik a kétnyelvű tanintézményekben folyó nevelő-oktató munka minőségességéről.

Intézményei: Dobronaki KÁI és Óvoda Göntérházi KÁI Pártosfalvi KÁI és Óvoda Moravske Toplicei Óvoda Pártosfalvi Kirendeltsége 1. Sz. Lendvai KÁI 2. Sz. Lendvai KÁI Lendvai Kétnyelvű Középiskola Lendvai Óvoda

Együttműködő intézmények: Szlovén Köztársaság Oktatási Hivatal Muraszombati Kirendeltsége MNMI MMNÖK a többi, térségben magyar jelleggel működő intézmények (könyvtár...)

Fő támogatóink: EMMI BGA Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkárság MMÖNK MNMI A támogatóknak köszönhető, hogy minden rendezvényünk mindenkinek ingyenes.

Főbb tevékenységei: továbbképzések szervezése, tanintézmények magyar nyelvű könyvekkel való ellátása, segédanyagok készítése, különböző programok kivitelezése óvodások, iskolások számára előadássorozatok szervezése szülők számára, magyar nyelv tanítása a muravidéki szórványban, szakmai segítségnyújtás a magyar mint környezetnyelvet tanítók számára.

Főbb prograjmaink Tanévkezdő szakmai nap

Ringató (kisgyerekek részére)

Magyar fészek (óvodások részére)

Magyar fészek (óvodások részére)

Tudástér (szülők és pedagógusok részére)

Magyar nyelvű könyvek

Továbbképzések

Muraszombati tanítás

Mesefalu látogatása tanulók részére

Hogyan tovább? Az egyesület az utolsó két évben olyan mennyiségű feladatot vállalt, hogy alkalmazásba került egy, a folyó ügyekkel foglalkozó ember. Köszönet ezért, mert bekerültünk a nemzeti jelentőségű intézmények közé, így az alkalmazott foglalkoztatása megoldódott. Feladat van bőven, főleg a továbbképzések, a táborok, a versenyek terén tudunk még újat nyújtani.

Zárógondolat Aki érti a kultúráját, tud benne mozogni, ezért az a legnagyobb segítség, ha megtanítok valakit érteni a saját kultúráját. Ezt kéne tegye az iskola. Csányi Vilmos