„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Advertisements

A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
Tehetségpont létrehozása
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
Iskolai tehetséggondozástól a tehetségsegítő tanácsig
NTP – TTM – 12 - P Salgótarján – Fülek Térségi Tehetségsegítő Tanács Pályázata a Didaktika Egyesület Tehetségpont segítségével.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Kiss Albert Zalaegerszeg, szeptember 23.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Hejőkeresztúr – Tehetséggondozás K. Nagy Emese k. nagy.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
KGYTK Országos tehetségsegítő módszertani konferencia
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Hozzáférés és esélyek a tehetséggondozásban Kállai Gabriella, PhD.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Középiskolás éveim Fekete Eszter
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Előadás másolata:

„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell A tehetség meghatározásától a jó gyakorlatokig Heves, 2013. november 26.

Háttér-információ

Kutatás közben 2011-2013. Társadalmi esélyegyenlőtlenség ………… nagyobb esély Tehetségígéret Tehetség Indivi-dualitás Individu-alitás Komplex tehetséggondozás Partikula- ritás Partikula- ritás Nemzetközi interdiszciplináris konferencia – Pápa, 2013. 03.22. Kiss Albert

1. A TEHETSÉG MEGHATÁROZÁSA A Hátrányos helyzetű HH; a Halmozottan hátrányos helyzetű HHH; a Sajátos Nevelési Igényű SNI tanulók közt is vannak tehetségígéretek, akikben szunnyad a tehetség. Renzulli-féle triász

Viszonyulások megfigyelése Szocializációs füzet 2. TEHETSÉG-AZONOSÍTÁS Tudomány iránt érdeklődők Művészi alkotásra nyitottak Aktív társadalmi szerepet vállalók Megfigyelés, pszichológiai vizsgálati módszerek felhasználása (tehetségsegítő pedagógusok) Viszonyulások megfigyelése Szocializációs füzet Diáktársakhoz, felnőttekhez Élőlényhez, élethez Épülethez, berendezési tárgyakhoz Alapértékekhez Feladatvállaláshoz Pszichológiai vizsgálati módszerek felhasználása Tanulási erősségek Kreatív szabadidő tevékenység Renzulli – Hartman skála

3. MEGFELELŐ LÉGKÖR KIALAKÍTÁSA Pozitív pedagógiai klíma drámapedagógia, projektpedagógia, ösztönző rendszer Pozitív pedagógiai klíma Együttműködés Korlátozás Drámapedagógia Projektpedagógia Művészetpedagógia Ösztönző rendszer Intellektuális teljesítmény Kreatív tudományos megismerés Művészi alkotás Aktív társadalmi lét Egészséges életmód

feltérképezés, kreatív önképző kör, társadalmi szerepvállalás 4. GYENGE OLDALAK FEJLESZTÉSE feltérképezés, kreatív önképző kör, társadalmi szerepvállalás Kreatív önképző kör (dúsító programpárok) KGYTK műhely Képzőművészeti műhely Drámapedagógiai műhely Gyenge oldalak feltérképezése Figyelemkoncentráció Kritikai gondolkodás Vizuális feldolgozás Indukció Következtetés Aktív társadalmi szerepvállalás Értékközvetítő Kommunikátor Természetvédő Egészségőr Diákvállalkozó

5. Kiegészítő tevékenységek

6. ERŐS OLDALAK FEJLESZTÉSE Tudományos diákkör Művészeti projektek Diákönkormányzat Értékes dolog Tudományos diákkör 1998/99 től információs forrásközpontok; tudományos problémák; kutatási módszerek; szubjektív alkotás Művészeti projektek 2003/04-től szép – csúnya értékduál; szabálykövetéstől az eredetiségig; közösségi jelleg, szocializáció, individualitás Diákönkormányzat 2008/09-től jó cselekedetek: társas viszonyulások; viszonyulás az élethez, az élőlényhez, környezetükhöz; viszonyulás a tárgyakhoz, épületekhez; viszonyulás az alapértékekhez; aktív részvétel

7. Jó gyakorlataink ÁLTALÁNOS ISKOLAI M(i)ért pont érték? TUDOMÁNYOS DIÁKKÖR - www.zalaberiskola.hu KGYTK link - Kgytk Klub facebook oldal zalaberdok facebook oldal educatio.hu / szolgáltató kosár

ESÉLY ÉS ÖSZTÖNZÉS – KOMPLEX TEHETSÉGSEGÍTŐ MODELL 7. JÓ GYAKORLATAINK Általános iskolai tudományos diákkör Művészeti projektek M(i)ért pont érték 6. ERŐS OLDALAK FEJLESZTÉSE Tudományos diákkör Diákönkormányzat 5. KIEGÉSZÍTŐ TEVÉKENYSÉGEK Művészi alkotás, sport, diákönkormányzat Sport, diákönkormányzat Művészi alkotás, sport 4. GYENGE OLDALAK FEJLESZTÉSE diagnosztizálás, kreatív önképző kör, társadalmi szerepvállalás 3. MEGFELELŐ LÉGKÖR KIALAKÍTÁSA pozitív pedagógiai klíma drámapedagógia, projektpedagógia, ösztönző rendszer 2. TEHETSÉG-AZONOSÍTÁS Tudomány iránt érdeklődők Művészi alkotásra nyitottak Aktív társadalmi szerepet vállalók Megfigyelés tanórán és az alkotói napokon, pszichológiai vizsgálati módszerek felhasználása (tehetségsegítő pedagógusok) 1. TEHETSÉG MEGHATÁROZÁSA ALKOTÁS ÁTLAGON FELÜLI KÉPESSÉG ELKÖTELEZETTSÉG

Kiemelkedő eredményeink Teljesítmények Tantestület Jó gyakorlatok Kiválóra Akkreditált Tehetségpont KGYTK Tehetségsegítő Tanács MATEHETSZ tagja az iskolánk Diákok KGYTK országos helyezések (I-III.) Előadások egyetemeken (KE; PE) Művészeti projektek Nemzetközi verseny „International Children Painting Competition in Hongkong”, „Merit of the day award” Kapcsolataink Magyarország Zala megye Borsfa Zalaegerszeg Zalaszentgrót Teskánd Veszprém megye Várpalota Pápa Nógrád megye Karancslapujtő Szlovákia Galánta Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége Románia Kolozsvár János Zsigmond Unitárius Kollégium USA Amerikaiak a Magyarokért Közhasznú Alapítvány

Együttműködési lehetőség www.zalaberiskola.hu Kutató Gyerekek (KGYTK) kgytk.zalaberiskola.hu Művészeti iskola Festészet Néptánc Dráma, színjáték Diákönkormányzat Kapcsolat KGYTK Tehetségsegítő Tanács Tantestület Pedagógusok Vezetőség Diákok Pályázatok Tehetséghidak program Régiók közötti tudástranszfer

Köszönöm a figyelmet. Kiss Albert Tehetséghidak Program TTT tagja KGYTK Tehetségsegítő Tanács elnöke kisalbert.zalaber@gmail.com 06-30-489-2797