Hallássérültek a könyvtárban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Humán TISZK PR, marketing munkacsoport. TÁMOP /1-2F
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Network for Exclusion and Employment knowledge Transnational Transfer Összefogás a kirekesztett emberekért és a tudásukért. Nemzetközi tapasztalatcsere.
a látássérült emberekért
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Szent László Alapfokú Oktatási Központ Türje a Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretén belül a „Hálózati tanulás – együttműködés” című TÁMOP / azonosítójelű.
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
TÁMOP /A
Könyvtárhasználati verseny
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Kismama Karrier Központ és Alternatív Főiskola
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A munka világával kapcsolatos tudás
SDT-monitor Kommunikáció. Kommunikációs színtereink Levelezés Keretrendszerek TIP-TAP Telefon MSN Skype.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt Motiváció felkeltése és fenntartása internethasználattal.
HUMAN TISZK Pr, marketing munkacsoport Beszámoló 2009 HUMÁN TISZK TÁMOP /1-2F
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A beiskolázás előkészítése
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
A második esély program - kutatás és fejlesztés Singer Péter Országos Közoktatási Intézet Iskolafejlesztési és Integrációs Központ június 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Az önfejlesztő terület bemutatása Száva Eszter augusztus 31. Salgótarján.
„A betűk csendje” Könyvek, könyvtárak a hallássérültek világában dr. Tapolczai Gergely ügyvezető igazgató Budapest, november 26.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
A kiváltást megvalósító intézmények (pályázók) támogatásának közvetlen módjai a projekttervezés időszakában EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Az önfejlesztő terület bemutatása
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Mobilsuli program a Mobkom X Egyesülettel
Előadás másolata:

Hallássérültek a könyvtárban Szolgáltatások és lehetőségek az ELTE Egyetemi Könyvtárban Franyó Borbála könyvtáros, fogyatékosügyi koordinátor „Hallássérültek kommunikációjának fejlesztése, középpontban a szájról olvasás és a beszéd tanulása” c. konferencia 2016. március 2.

Célcsoportok, résztvevők mint Olvasó/felhasználó / látogató Diák korosztály Felsőtagozatos vagy középiskolás tanuló (pl. Iskolai Közösségi Szolgálat) egyetemi hallgató, gyakornok Munkavállalói csoport pályázatok/projektek lehetséges célcsoportjai, résztvevői

Olvasó/felhasználó / látogató akadálymentesítés a szolgáltatások terén személyes igénybevétel: tájékoztatás a pultnál és a polcok között (szájról olvasás biztosítása és/vagy jelnyelvi segítő bevonása, írásos segédanyagok használata) elektronikus kapcsolattartás: vizuális információ a programok során Múzeumok éjszakája, Kulturális örökség napjai - jelnyelvi tárlatvezetés

Diák korosztály 1. Munkahely látogatási program (NEA pályázat) pályaválasztás előtt állók (pl. 7-8. évfolyam) részére összeállított csomag választható / javasolt munkakörökről kisfilm (felirat, jelelés) személyes találkozás a könyvtárral, könyvtárosokkal: óravázlat kidolgozása, bemutató óra megtartása, épület-túra példakép szakember bevonása kommunikációs segítő alkalmazása könyvtáros kollégák érzékenyítése együttműködés hallássérültek iskoláival és segítő szervezettel (FSZK mentor) Eredmény szakma megismerése pályaválasztás megkönnyítése szókincs bővülése

Diák korosztály 2. Iskolai Közösségi Szolgálat / Gyakornoki program középiskolás (9. évfolyamtól) és egyetemista korosztály részére összeállított csomag gyakornoki idő megtervezése, munkafolyamatok kipróbálása több osztályon is állapottól függően, ha szükséges munkafolyamatok egyedi kiválasztása kommunikációs segítő bevonása könyvtáros kollégák érzékenyítése együttműködés az ELTE Fogyatékosügyi Központtal Eredmény munkafolyamatok készség szintű elsajátítása szókincs bővülése (szakkifejezések gyakorlása) munkavállalási szituáció megismerése

Munkavállalói csoport Belső kommunikáció felettessel, kollégák között – szembefordulás, fényviszonyok, írásos emlékeztetők, önálló kapcsolattartás biztosítása (e-mail, skype) telefonos üzenetek helyett házon belül: pl. betanítás, egyeztető megbeszélések során hálózati könyvtárakkal (tanszékek) való együttműködés során Külső kommunikáció partnerrel /szállítóval – elérhetőség célzott megadása (ld. mint fent) Projekt-résztvevő MÖB-tanulmányút – sorstárs kollégával kapcsolat NEA pályázat (Ráhangolás) – közreműködés ún. tapasztalati szakértőként

könyvtáros, fogyatékosügyi koordinátor ELTE Egyetemi Könyvtár Köszönöm a figyelmet! elérhetőség Franyó Borbála könyvtáros, fogyatékosügyi koordinátor ELTE Egyetemi Könyvtár 1053 Budapest, Ferenciek tere 6. franyo.borbala@lib.elte.hu „Hallássérültek kommunikációjának fejlesztése, középpontban a szájról olvasás és a beszéd tanulása” c. konferencia 2016. március 2.