A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Advertisements

Iskolánkról.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
TIMSS 2007.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
Gyermekvilág régen és ma
A tanulói jelentés.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Az országos mérések megújult rendszere
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
OKM 2014 iskolai elemzés Készítette: Fülöp Anna.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Wesselényi Miklós Szakközépiskola és Szakiskola OM: Telefon: 42/ Fax: 42/ cím:
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
Készítette: Nyul Gábor1 Mérés-értékelés Norvégiában Parlament Oslo felülről.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Inczédy György Szakközépiskola és Szakiskola Iskolánk idén 125 éves, a térség legrégebbi szakképző intézménye. Szakmák Vízvezeték- és vízkészülék-szerelő,
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Bemeneti kompetencia mérés
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Regionális konferencia
Kakusziné Körtvélyesi Anikó
Szociális kompetencia
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium, Kecskemét

Statisztika a javítás önkéntes alapon történt A mérésben résztvevő osztályok: 9.c 29 fő 9.d 31 fő 9.e 31 fő 9.f 12 fő 10.c 26 fő 10.d 28 fő 10.e 27 fő Az előző évi reintegrációs osztályból 7-en írták meg. Az az elgondolás, hogy az osztályfőnök végezze el az osztályával kapcsolatos összes feladatot – adatbevitel, javítás, eredményfelvitel és értékelés – nálunk ebben az évben még nem volt megvalósítható. a javítás önkéntes alapon történt Külön team alakult a számítógépes munkák elvégzésére

csak december elejére készültek el a szöveges értékelések. Ezeket viszont megkapták: nyomtatott változatban a tanuló és a szülő CD-re írt változatban az osztályfőnökök és a MÉCS

Visszajelzések a tanulók szívesen írták a méréseket, általánosságban tetszettek nekik a feladatok, különösen a kommunikáció feladatlapjai. Szabálykövetés - 10 perc-negyed órával hamarabb befejezték. a szöveges értékelést, megbeszéltük – értelmeztük A szülőknek a tanulók hazavitték, és egy szülői értekezlet keretében lett volna lehetőség az értékelések megbeszélésére - aki ott volt, azzal megbeszéltük és elemeztük

Mérés eredmények

Mérés eredmények Bejövő tanulóink eredményeit az anya iskolai végzettségével összevetve a következőket tapasztaltuk: Az iskolai átlag a mérésben résztvevő összes tanulóhoz viszonyítva közel azonos (0,08-al magasabb a mi értékünk) A tanulók által elért eredmények 40-60 ponttal magasabbak, mint az a regressziós egyenes alapján várható lenne. A legkisebb eltérés a szabálykövetés teszten mutatkozik. elégedettek lehetünk a bejövő tanulók eredményeivel. (Ezt erősítik a városi mérések is).

A 10. osztály visszamérésénél is kedvező eredményeket kaptunk (az anya iskolai végzettségét véve alapul). Örömmel láttuk, hogy a gyerekek az újabb mérésnél is az elvárhatónál jobban teljesítettek. (pl. a kommunikáció A2-tesztel kb. 58 ponttal értek el magasabb átlagot, mint a várható érték. A szabálykövetés C teszten nyújtották a leggyengébb teljesítményt, amely azért meglepő, mert a tanulók ezt oldották meg leghamarabb és ezt érezték legsikeresebbnek. Ez a feladatlap többnyire feleletválasztós kérdést tartalmazott.

Fejlesztések Következtetés: a mi tanulóink szabálykövetésben teljesítettek, gyengébben, ezért a továbbiakban ezt a részterületet kell fokozottabban fejlesztenünk. Sajnálatos módon arról beszélni, hogy a bemeneti kompetenciamérésre vonatkozó tanmenetek, fejlesztési tervek, egyénre szabott fejlesztések készültek – bár ez lenne az ideális – nem tudunk, csak kisebb mértékű fejlesztésekről tudok beszámolni – de mindig azt kell nézni, hogy az ember honnan indult, és mennyi a „hozzáadott érték” – így azt gondoljuk, ezek a fejlesztési törekvések kezdetnek nem rosszak. projektnapjaink lényegesen sikeresebbek. Ezeket az alkalmakat szánjuk elsősorban fejlesztésre – fejlesztünk és mérünk kompetenciát. Produktum bemutatása saját szavaikkal Itemezett mérőlapos dolgozatok

Fejlesztések szövegértési képességeiket többféle órán is igyekszünk fejleszteni. A fejlesztő feladatok gyűjteményét rendszeresen használjuk Igyekszünk a tantárgyaink között kapcsolatot teremteni Iskolánk szóbeli felvételijénél

Javaslatok a visszajelzésekre Azt gondoljuk, ha a mérés minden szempontból valóban rendben zajlana év elején, és tényleg úgy történne, ahogy az ideális: mérés megíratása, osztályfőnökök javítják/gépre viszik, eredmények elküldése, értékelések kinyomtatása – mindez a mérés kezdetétől számított 2 héten belül megtörténik, akkor valóban lehetne a bemeneti mérés alapján készült fejlesztési tervről beszélni.

Javaslatok a fejlesztésekre Úgy látjuk, az eltelt másfél év alatt sem végeztünk haszontalan munkát – de (új) szakértőnk segítségével azon dolgozunk, hogy minél több kollégánk értse egészben a fejlesztési folyamatot. Ezért ez évi munkatervünkben már szerepelnek olyan szakértői alkalmak, melynek során a kollégákat megtanítjuk minél jobb mérőlapok készítésére, az ITEM program használatára, a mérések eredményeinek értelmezésére és tervbe vettük, hogy a következő évben a bemeneti mérés eredményeire vonatkozó fejlesztési tervet készítsünk.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!