A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A TÁVMUNKA SZABÁLYOZÁSÁVAL KAPCSOLATOS MEF JAVASLATOK A MEF ELŐTERJESZTÉS HÁTTERE KEMÉNY PÉTER E.ON HUNGÁRIA ZRT.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A szakiskolák aktuális problémái
Egyéb munkaerő-piaci programok
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Esélyek a munkaerőpiacon
Miért éri meg a jövő sportolóit támogatnia Önnek?
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
SZÁMVITEL.
Az „Út a munkához” program évi változásai
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
A HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL MUNKAÜGYI KÖZPONTJÁNAK 2011
„Út a munkához”program
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezet
címzetes egyetemi docens
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Számvitel I Dr. Kiss Árpád Ph.D. Bejegyzett Könyvvizsgáló
Hallgatói juttatási rendszer
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
a hatékonyabb munkába segítésért
Lorem ipsum.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Baranya Megyei Önkormányzat
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Az „Út a munkához” program évi változásai
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában Pongrácz Éva Pozsonyi Közgazdaságtudományi Egyetem

Szociális Fejlődés és Munka Tanszék tanulmányi programok - interdiszciplináris képzések: Humán erőforrás és szociális menedzsment (alapképzés) és Társadalmi fejlődés és szociálpolitika (mesterképzés) Kutatás: munkaerőpiac kérdései, szociális gazdaság, életminőség.

A szlovákiai munkaerőpiac munkanélküliségi ráta ( 7-8 %) óriási regionális különbségek (Pozsony 5 % ↔ Rozsnyó, Rimaszombat 25 %), roma kisebbség munkanélkülisége, pályakezdők munkanélkülisége, 15 - 29-éves NEET fiatalok ( 17%– 20 %), tartós munkanélküliség – 50 %

A szociális gazdaság helyzete elsősorban a munkaerőpiac problémáira fókuszál - aktív munkaerő-piaci politika eszközeként (jogi vagy természetes személy), foglalkoztatási szolgáltatásról szóló törvény (5/2004) módosítása 2008-ban, WISE típusú foglalkozási beilleszkedést elősegítő szociális vállakozások (Work Integration Social Enterprises) jogi legitimitást szereztek Szlovákiában,

Szociális vállalkozás (jogi formától függetlenül) a munkahelyek legalább 30% -át hátrányos helyzetű álláskeresőkkel tölti be, segít ezeknek a munkavállalóknak elhelyezkedni a nyílt munkaerőpiacon, az üzleti tevékenységgel kapcsolatos valamennyi költség levonása után a bevétel legalább 30 %-át új munkahelyek teremtésére, illetve a munkakörülmények javítására fordítja, szerepel a szociális vállalatok nyilvántartásában, önkormányzati szociális vállalatok,

Szociális vállalkozás – pénzügyi támogatás aktív munkaerő-piaci politika eszköze – célzott pénzügyi támogatás hiánya, 2008 – 2013, 1.évben: teljes munkaerőköltség 50 % - a, 2.évben: teljes munkaerőköltség 40 % - a.

Szociális vállalkozás a kritériumok betartását rendszeresen, évente egyszer kell igazolni a Szlovák Munkaügyi, Szociális és Családügyi Központnak, ez a hivatal kompetens odaítélni a szociális vállalat státuszt, amit követően a vállalat bekerül a nyilvántartásba, pénzügyi támogatás megszüntetése → alacsony érdeklődés → újabb szociális vállaltok a nyilvántartáson kívül.

A szociális vállalatok jogi formája polgári társulások, alapítványok, nembefektetési alapok, közösségi szolgáltatásokat nyújtó non-profit szervezetek, gazdasági társaságok

Szövetkezet mint szociális vállalat két jogi személy vagy öt magánszemély alapíthatja, bejegyzése kötelező, alaptőkéjének összege legalább 1250 euró, önsegélyező, önigazgatás, szövetkezeti demokrácia, vagyoni felelősség, kölcsönös segítség és szolidaritás, kereskedelmi név – „szövetkezet”. A szociális vállalkozás IDEÁLIS jogi formája.

Szociális vállalatok jövője Szlovákiában hiányzó komplex jogi háttér és támogatás, alacsony érdeklődés, Szlovák Munkaügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium létrehozott egy munkacsoportot - feladata a szociális gazdaságról szóló törvény megfogalmazás, előreláthatólag 2018. tavaszán lép életbe, olyan kedvező, támogató környezet feltételeit teremti meg, mely elősegíti a szociális gazdaság és a szociális vállalatok fejlődését.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! eva.pongracz@euba.sk