Iskolánk rövid, környezeti nevelési programjának bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Advertisements

A söjtöri Deák Ferenc Általános Iskola látogatása a Tömörkény István Munkaegységben.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Galacz Adri
A kolozsvári Báthory Líceum
Napocska Napköziotthon
Burai Béla Történelem Szakkör december 4.. Mi a szakkör? - iskolán (órákon) kívüli tevékenységi forma - más országokban már több évtizede működik.
Roots & Shoots csoport megalakítása
Martfű.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Belvárosi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Általános Iskola Medgyessy Ferenc utca
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Hogy tennéd még vonzóbbá a Dél-Dunántúlt?
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Zöld gondolatok ÖKO-iskola cím 2002 – – – 2011.
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
MINDENKI NYERTES Készült a az IRM (OBmB) támogatásával.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
TANULÓI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztés keretében án kitöltött tanulói kérdőívek kiértékelése.
Ökoiskolai beszámoló 2010/2011
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
„ Ha fölgyújtjuk a gyermekben a veleszületett szikrát, azzal mindig olyan magaslatok felé nyitunk utat, amilyenekről álmodni sem mertünk volna.” Kristine.
Jókai Mór Általános Iskola 3
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Határtalanul pályázat
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
PROGRAM.
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Hogyan jutsz el hozzánk? A Jókai felől könnyen megközelíthető iskolánk. 3-as vagy 69-es villamossal 5-ös busszal Mexikói útig Valamint: Kisföldalattival.
Tudományos irányítók: Végzős hallgató:
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Iskolakert.
Iskolakert.
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
A természet, mely körülvesz és kiszolgál bennünket, melyben élünk, és amit védeni, az utókornak megőrizni kötelességünk. A programsorozatra szeretettel.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
Jó együtt lenni! Idősek Otthona Bakonyszentlászló.
Növények tanításának módszertana. A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
Toscana Készítette: Tóthné Kovács Annamária
DARUS a gyermekekért.
A középsúlyosan értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája módszertani munkaközössége 2015/2016tanév.
SZMK Értekezlet május 9..
Határtalanul.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Jókai Mór Református Általános Iskola 3. osztálya
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Előadás másolata:

Iskolánk rövid, környezeti nevelési programjának bemutatása Kardos Beáta

Iskolánk Nagyvázsonyi Kinizsi Pál Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola 8291 Nagyvázsony, Iskola u.1.

Udvarunkat folyamatosan parkosítjuk

Természetjáró szakkör Több éve működik iskolánkban a Természetjáró szakkör, melynek keretein belül, minden évszakban alkalmunk nyílik a természetben történtek megfigyelésére. Továbbá, kirándulásaink mellett, terméseket, virágokat gyűjtünk, hogy megtanuljuk, hogy mi hasznosítható a környezetünkből. Csipkebogyóból teát, bodzavirágból üdítőt, dzsemet,szörpöt készítünk, s együtt megisszuk a csapattal, de esős időben gombát is szoktunk hazavinni.

Erdei iskola-osztálykirándulások Lehetőségeinkhez mérten erdei iskolai programban is részt veszünk. Az alsós osztályközösségeinkben a programot csak akkor tudjuk megvalósítani, ha a felmerülő költségeket pályázati forrásból, vagy szülői finanszírozással sikerül előteremtenünk. Idén osztálykirándulás keretein belül látogattunk el a közelünkben található Balatoncsicsói Erdei Iskolába.

A nagyvázsonyi Kinizsi Pál Általános Iskola Föld Napja projekt A tanulóink az órák és tananyag adta lehetőségek kihasználásával tanórákon és szabadidőben szervezett programok során ismerkedtek a témakörrel. Erősítettük a tanulók környezet iránti felelősségét, a környezettudatos magatartásukat, hogy képesek legyenek megóvni környezetüket. Tudatosítottuk, hogy a földi élet egyik lételeme a víz, a víznek az élőlények életében fontos szerepe van, vízkészletünk megóvására, környezetünk tisztántartásának fontosságára hívtuk fel tanulóink figyelmét.

Rajzpályázat

Vetélkedő, előadás, kísérletek, látogatás a Szennyvíztelepen

„Vesd bele magad!” program A környezetünk megismeréséhez szorosan kapcsolódik, mikor saját kertünkbe vetünk el magokat, gondozzuk, ápoljuk zöldségeinket, majd betakarítás után hasznosítjuk őket konyháinkban, pontosan tudva, mi, honnan és hogyan, milyen minőségben kerül a fazekunkba. Harmadik éve kapcsolódunk az 1-4. osztályos tanulókkal a Vesd bele magad! programhoz, mely ajándék vetőmagok kiküldésével azt szorgalmazza, hogy a mai fiatalok megtanulják a veteményezés praktikáit, nehézségeit, s hogy munkánk „gyümölcsét”, helyesebben zöldségét milyen jó „learatni” és hasznosítani. Néhány lelkes kiskertészünk pedig Termesztési Naplót is vezet.

Köszönöm szépen a figyelmet!