Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Lukács Oktatási Központ -
KARRIER VAGY AMIT AKARTOK
A jó célkitűzés, mint a siker és önmegvalósítás alapja
Mit mond a pályatanácsadás a családnak/ról?”
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Professzionális iskolai kutatások
EZ A MUNKA ÜZLETI LÉPÉSEK. Elvisszük a hírt mindenkinek, mert keressük azokat, akik: •Változtatni akarnak (a körülményeiken) •Ambiciózusak (tesznek érte)
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Az EU támogatáspolitikája és az oktatásfejlesztés Halász Gábor tudományos tanácsadó Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
A KONZULTÁCIÓ FOLYAMATA Konzultáció a segítésben WJLF ÁSZM.
Életpálya-építés fiatalkorban
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
D szekció, Mobilitás: a mozgás és változás TéT-je a felsőoktatásban
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Fejlesztési, stratégiai útmutató
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Iskolaválasztási tanácsadás STEVANYIK LÁSZLÓ.
A kulturális intelligencia
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Projektmunka.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
A vidéki tér sikertényezői
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
A stratégiai tervezés folyamata
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A komplex tehetségfejlesztő program
válasszunk tanácsadót?
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
A tanítás szolgálata GYHT2.. Tanítás Ismeret, tudás átadása; szokás, készség, magatartás elsajátíttatása (Magyar értelmező kéziszótár)
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
Maximális teljesítmény
Reflektív gondolkodás
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Készítette:Tóth Sándorné
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
A Nemzeti Pályainformációs Portál Juhász Ágnes. Juhász Ágnes Az életpálya-tanácsadás kikötője ahonnan eljuthatunk minden információhoz.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Együttműködés a szülővel Hogy ne így legyen!. Cél Legyünk képesek a szülők eltérő véleményének az elfogadására, saját nézőpontunk meggyőző kifejtésére,
„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Tanácsadás az iskolában
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – nemzeti életpálya-tanácsadó rendszer kialakítása Borbély-Pecze Tibor Bors, PhD programvezető.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
ÖNISMERET.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Előadás címe: Tudom, változnom kell!!! Előadó neve: Sándorné Bogáth Margit

Életpálya tanácsadási felnőtt eset ismertetése Életpálya tanácsadás Szombathelyen Esetem betoppanása az irodába A tanácsadási helyzet megteremtése Rapport a tanácsadó és a tanácskérő között Egy izgalmas folyamat története előadó neve: Sándorné Bogáth Margit elérhetősége: lelekambulancia@gmail.com

Életpálya építés fogalma Az egyén sorsának tudatos, tervszerű alakítása Az életpálya célok kitűzése Stratégia készítés és megvalósítás Élethosszig tartó folyamat Benne a tanulásnak állandó szerepe van előadó neve: Sándorné Bogáth Margit elérhetősége: lelekambulancia@gmail.com

Segítsen már valaki Tanácskérő: 40 éves férfi Tanácskérő foglalkozása: műszerész, gazdaság informatikus Tanácskérés oka: sokadszor veszíti el az állását Problémadefiníció: Képesség struktúrához megfelelő pálya keresése Egyéb kérdés: napjainkban mi az a tevékenység, amitől értelme van az életnek előadó neve: Sándorné Bogáth Margit elérhetősége: lelekambulancia@gmail.com

Tanácsadás alkalmazott modellje Probléma megfogalmazása, problémadefiníció Munkafázis – az alternatívák kialakulása és értékelése Autentikus célok megfogalmazása Akcióterv készítése Cselekvés – változás előadó neve: Sándorné Bogáth Margit elérhetősége: lelekambulancia@gamil.com

Lépések a tanácsadásban Exploráció – megismerés Tisztázás – interjúk Információk részletezése Képesség Érdeklődés irányai elvárások Elemzés Pozitívumok, erősségek Sikerek Akadályok, hiányok, gyengeségek Szintézis Megállapodás előadó neve: Sándorné Bogáth Margit elérhetősége: lelekambulancia@gmail.com

Jól illeszkedik az egyén értékrendjéhez Összhangban van más céljaival Mitől saját egy cél Szabadon választott Jól illeszkedik az egyén értékrendjéhez Összhangban van más céljaival Az egyén a céltól képes megváltozni Az egyén látja a cél elérés várható előnyeit előadó neve: Sándorné Bogáth Margit elérhetősége: lelekambulancia@gmail.com

Személyiség dominanciák Ismerem önmagam? Önismeret, öndefiníció Érdeklődés, képességek Értékek Életpályaminták Hogyan szeretek dolgozni? Erőforrásaim előadó neve: Sándorné Bogáth Margit elérhetősége: lelekambulancia@gmail.com

Látom az utat! Nyitott vagyok a világra! Tudok és merek dönteni! Hiszek magamban és az én erőmben! A változás bennem van! A tanácsadói kapcsolat fontos az életemben! előadó neve elérhetősége