03. GYAKORLAT Szervó motor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számítógépes ismeretek 5. óra
Advertisements

Számold meg a fekete pontokat!
Kalman-féle rendszer definíció Kálmán Rudolf Rudolf Emil Kalman was born in Budapest, Hungary, on May 19, He received the bachelor's degree (S.B.)
MINTA1 Element of the Theory of the Computation Lecture x. Title.
BMEEOVKMKM4 Házi feladat megoldás áttekintés
Benczúr Zsolt VBA gyorstalpaló Benczúr Zsolt
Bevezetés a Java programozásba
Szoftverfejlesztés és szolgáltatás kiszervezés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon és Magyaroszágon Bevezető gondolatok Dr. Biró Miklós.
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Kovács Tamás & Mingesz Róbert 3. óra február 20., 23.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Virtuális méréstechnika levelező Mingesz Róbert 2. Óra október 8.
Borland C/C++ mintapéldák tömbökre
Borland C/C++ mintapéldák függvényekre. 1. példa Írjunk olyan függvényt amely egy számot kiirat.
Windows alapok Fájlkezelés.
Ellenőrző kérdések a)Auto-indexing enabled b)Auto-indexing disabled c)Nem eldönthető 1.
WEB Technológiák Coldfusion ME Általános Informatikai Tsz. dr. Kovács László.
Delphi programozás 8. ELŐADÁS ADO ActiveX Data Objects.
Delphi programozás alapjai Nagyváradi Anett PTE PMMK MIT.
Egy Nao robot szimulálása a Choregraphe programmal.
PPKE ITK 2009/10 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás GY. - 1.
Mikrovezérlők, perifériák laboratóriumi gyakorlat 3. óra szeptember 18. Mingesz Róbert v
Grafikus tervezőrendszerek programozása 11. előadás.
Hasznos ismeretek Hogyan bővítsük ismereteinket AVRDUDEflags -E noreset.
SIMON, a humanoid robot Magyarul: „Szájmon” A fémek életre kelnek
Felhasználók és jogosultságok
Loyal Bank kártya aktiválása
Two countries, one goal, joint success!
Programozás Imagine Logo.
1 Verseny 2000 gyakorlat ASP. 2 Gyakorlat Web létrehozása: Frontpage 2000 New Web:
Web-grafika II (SVG) 6. gyakorlat Kereszty Gábor.
2. gyakorlat DirectX 2007/2008 tavasz Klár Gergely
5. gyakorlat Fleiner Rita.
Webprogramozó tanfolyam
ügyviteli, irodatechnikai, kommunikációs ismeretek
Feladatok. Óra A mikrokontrollerből egy órát kell kialakítani. Az óra rendelkezhet speciális funkciókkal: –Másodpercek kijelzése számokkal –Riasztás ledek.
Csak olvasd el… Angol szöveg, magyar fordítással.
Szebb és használhatóbb programok Vezérlőelemek dinamikus felhelyezése.
The Inebriator (A mixer robot). Általános információk Miért készült? nagy választék italokból, koktélkeverési tudás hiánya; A név jelentése: „A Részegítő”
Újdonságok az Arduino szabadszoftveres platform körül Noll János FSF.hu Alapítvány.
Objektumok a Word-ben. OBJEKTUMOK Objektum fogalma Objektumok létrehozása Az objektumok tulajdonságai Az objektum elhelyezkedése Objektumok formázása.
Léptetőmotorvezérlés L298N motorvezérlővel és Arduino Pro Minivel – lakásba beépíthető elektromos redőnyszerkezet Készítette: Frankó Tamás MI2004N Kovács.
06. GYAKORLAT LCD kijelző.
Triggerek gyakorlás.
00. GYAKORLAT Bevezető.
Programozott vezérlések Mitsubishi PLC programozás
Neumann János Informatikai Kar
Óra modell készítése Óralap1.
Elágazások a programban – IF utasítás
EGYSZERŰ MOZGÁSOK Motorok vezérlése.
02. GYAKORLAT Soros monitor.
Script nyelvek előadás
Skype for Business bevezetés és alközponti összeköttetés kialakítása
Kutatási célú szakmai ösztöndíj beszámoló
Fodor Edina, óra feladata Fodor Edina,
01. GYAKORLAT Futófény.
A programozható mikrokontroller
Neumann János Informatikai Kar
09. GYAKORLAT Beeper.
3D szerkesztőprogram alapok, szkriptelési alapok, procedurális modellezési alapok Blender Python.
Szervó motor helyzetének vezérlése potenciométer segítségével
Változók.
Villogó delay függvény használata nélkül
A sas törénete… A bemutatót készítette: Mike
4. 1. Motorok vezérlése A robot a vezérlőegységhez kapcsolt motorok segítségével valósítja meg a különböző mozgásokat. A robothoz négy motor csatlakoztatható,
Készletek kezelése építőipari logisztikai feladatok során
Megerősítéses tanulás Mély Q-hálók
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Megerősítéses tanulás Mély Q-hálók
Megerősítéses tanulás Mély Q-hálók
Függvénysablonok használata
Előadás másolata:

03. GYAKORLAT Szervó motor

Feladat Készítsen hardvert és írja meg hozzá a szoftvert amelyik a szervó motort ez egyik véghelyzetből a másik véghelyzetbe mozgatja, utána pedig a motort viszamozgatja a kezdőállapotba. A szervó motor egy fokos lépésekben kell hogy mozogjon, és minden állapot 15ms-ot kell hogy tartson.

Felhasznált alkatrészek Szervó motor: 3 kivezetése van. Tápfeszültség, földelés és vezérlőlábacska

Hardver A szervó motort az Arduino fejlesztőlap 9-es lábacskájára kell kapcsolni.

Szoftver A szoftver írásához a <Servo.h> könyvtárat használjuk amelyet a következő paranccsal kapcsolunk be a programba: #include <Servo.h> A szervó motor vezérléséhez a program elején létre kell hozni egy myservo nevű objektumot

Szoftver #include <Servo.h> Servo myservo; // create servo object to control a servo // twelve servo objects can be created on most boards int pos = 0; // variable to store the servo position void setup() { myservo.attach(9); // attaches the servo on pin 9 to the servo object } void loop() { for (pos = 0; pos <= 180; pos += 1) { // goes from 0 degrees to 180 degrees // in steps of 1 degree myservo.write(pos); // tell servo to go to position in variable 'pos' delay(15); // waits 15ms for the servo to reach the position for (pos = 180; pos >= 0; pos -= 1) { // goes from 180 degrees to 0 degrees delay(15); // waits 15ms for the servo to reach the position

Programkód elemzése #include <Servo.h> //szervo konyvtar bekapcsolasa Servo myservo; // a motor vezerlesehez szukseges szervo objektum // letrehozasa int pos = 0; //a szervo motor kezdeti helyzete 0 fok void setup() { myservo.attach(9); // a szervo motort a szervo objektum 9-es // labacskajara kapcsoljuk }

Programkód elemzése void loop() { for (pos = 0; pos <= 180; pos += 1) { // a motor helyzete 0 fok es 180 fok // kozott mozog 1 fokos lepesekben myservo.write(pos); // a szervot a pos helyzetbe kuldjuk delay(15); // keses hogy a szervo elerje a // megadott helyzetet } for (pos = 180; pos >= 0; pos -= 1) { // visszafele mozgatas 180 foktol // 0 fokig myservo.write(pos); delay(15);

Az elkészített projekt

Önálló feladat Írjon programot amelyik a motort a 0 fok és 90 fok közötti pozíciók között fogja oda-vissza mozgatni. Írjon programot amelyik egy 0 és 180 fok közötti véletlen számot hoz létre, és a motort abba a helyzetbe mozgatja. A program minden másodpercben kell hogy létrehozzon egy véletlen számot.