Hanoi tornyai Egy egyszerű matematikai feladvány. A lényege, hogy van 3 rúd. Az elsőre rá van téve tetszőleges számú, különböző méretű korong, méret szerint.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Advertisements

A backtracking nem rekurzív változata, azaz az iteratív alakja p←1; st[p] ← 0; amíg p>0 végezd el kezdet ha akkor kezdet st[p] ← ha akkor meghív kiír_vagy_elment_mátrixba_vagy_vektorba_vektor.
A Szállítási feladat megoldása
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
10. gyakorlat SQL SELECT.
I. előadás.
Copyright: Nagylaci jatektan.hu
Lekérdezések SQL-ben Relációs algebra A SELECT utasítás
Fibonacci-sorozat.
egy egyszerű példán keresztül
Elektronikus készülékek megbízhatósága

Leképzési szabályok.
Tűrések.
Matematika II. 2. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2012/2013. tanév Műszaki térinformatika ágazat őszi félév.
INFOÉRA Kombinatorikai algoritmusok (Horváth Gyula és Szlávi Péter előadásai felhasználásával) Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Rekurzió (Horváth Gyula és Szlávi Péter előadásai felhasználásával)
Bevezetés a Java programozásba
Algoritmusok Az algoritmus fogalma:
Dominók és kombinatorika
Állapottér-reprezentáljunk!
Kétszemélyes játékok Előadó: Nagy Sára.
Edényrendezés - RADIX „vissza” - bináris számokra
Alapfogalmak Alapsokaság, valamilyen véletlen tömegjelenség.
Nominális adat Módusz vagy sűrűsödési középpont Jele: Mo
Egyenletesen változó mozgás
Egyenes vonalú egyenletesen változó mozgás
Minden, amit érdemes róla tudni
Statisztika.
Ismétlő struktúrák.
Ciklusok: 1. Számlálós ciklus
Lénárt Szabolcs Páll Boglárka
A háromszög Torricelli-pontja
Összetett adattípusok
A Birodalmi lépegetőtől… Egy játék matematikája. Egyszer volt… Ha megnőnek a gyerekek, akkor a matematikusnak marad a solitaire :( Van k darab doboz 1-től.
A Birodalmi lépegetőtől… Egy játék matematikája. Egyszer volt… Ha megnőnek a gyerekek, akkor a matematikusnak marad a solitaire :( Van k darab doboz 1-től.
Blaise Pascal (1623 – 1662).
Algoritmus gyakorlati feladatok
Adatleírás.
Programozási Paradigmák és Technikák
Programozás Imagine Logo.
Tíz játék, tizenegy tüskén Székely Márton
I. előadás.
Egyszerű cserés rendezés
Algoritmizálás, adatmodellezés tanítása 8. előadás.
Számtani és mértani közép
Elektronikus tananyag
Középértékek – helyzeti középértékek
Valószínűségszámítás II.
A természetes számok osztása, az osztás tulajdonságai
Memóriakezelés feladatok Feladat: 12 bites címtartomány. 0 ~ 2047 legyen mindig.
A tízes számrendszer 4. óra.
Számok világa.
GRÁFOK Marczis Ádám és Tábori Ármin. Kőnig Dénes ( ) Magyar matematikus Az első tudományos színvonalú gráfelmélet könyv írója.
Az amőba játék algoritmusa. A játék  Az amőba játék, vagy ahogy Magyarországon sokan ismerik, az ötödölő, az egyik legnépszerűbb logikai játék. Sikerét.
„Játékos matek” – Logikai játékok
A tökéletes számok algoritmusa
Nevezetes algoritmusok
Mediánok és rendezett minták
A tökéletes számok keresési algoritmusa
Mesterséges intelligencia
A maximum kiválasztás algoritmusa
A bűvös négyzet játék algoritmusa
Blaise Pascal (1623 – 1662) Készítette: Longo Paolo
Algoritmusok Az algoritmus fogalma:
Illesztések.
Algoritmusok és Adatszerkezetek I.
Algoritmusok és Adatszerkezetek I.
Állapottér-reprezentáljunk!
Tanórán kívül lehet kicsit több
Előadás másolata:

Hanoi tornyai Egy egyszerű matematikai feladvány. A lényege, hogy van 3 rúd. Az elsőre rá van téve tetszőleges számú, különböző méretű korong, méret szerint rendezve, úgy hogy a legnagyobb van legalul. Feladat, hogy az összes korongot átrakjuk egy másik rúdra úgy, hogy egyszerre csak egyet mozgathatunk, és egy korong sem helyezhető nála kisebb korongra.

Hanoi tornyai A játékot 1883-ban Edouard Lucas francia matematikus találta fel. Az ötletet egy legendából kapta, ami szerint a világ megteremtésekor egy 64 korongból álló hanoi torony feladványt kezdtek el „játszani” Brahma szerzetesei. A szabályok azonosak voltak a ma ismert hanoi torony szabályaival. A legenda szerint amikor a szerzetesek végeznek majd a korongok átjuttatásával a harmadik rúdra, a kolostor összeomlik, és a világunk megszűnik létezni.

Hanoi tornyai Iteratív megoldás Minden páratlan lépésben a legkisebb, páros lépésben a következő legkisebb, és így tovább... korong mozog. Sorrend: Páros korong Páratlan korong A<->B A<->C A<->C A<->B B<->C B<->C oszlopok közt a megengedett lépés.

Hanoi tornyai Rekurzív megoldás Jellemzőbb megoldás a feladatra. A Hanoi(n,i,j,k) eljárás n korongot átrak az i rúdról a j rúdra, a k rúd felhasználásával. A feladatot addig vezetjük vissza n-1 korong átrakására, amíg n nem 1. Ekkor csak a legkisebb korongot kell átrakni...

Az Atrak(i,j) eljárás áttesz egyetlen korongot az i rúdról a j rúdra. Hanoi tornyai Rekurzív megoldás Az Atrak(i,j) eljárás áttesz egyetlen korongot az i rúdról a j rúdra. Eljárás Hanoi(n,i,j,k) Amíg n<>0 ismételd Hanoi(n-1,i,k,j) Atrak(i,j) Hanoi(n-1,k,j,i) Ismétlés vége Eljárás vége

Hanoi tornyai Az eljárás időigénye Ha 24 korongot 1,5 másodperc alatt átrakunk (8,94*10-8 sec/korong) akkor 64 korong átrakásához több mint 550 milliárd évre van szükség. Ha hibátlanul rakjuk a korongokat... A szerzetesek ennél lassabban dolgoznak, tehát még van időnk...