Neumann János Informatikai Kar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Koordináták, függvények
Advertisements

Semmelweis Egyetem, Fogorvostudományi Kar, Oktatási Centrum
Programozási feladatok
A prezentáció művészete
UML Példa © Fülöp Lajos.
Monitorok csoportosítása, működésük, jellemzői
K ÉPERNYŐ MINT KIMENETI ESZKÖZ. adatok, szövegek, képek, filmek vizuális megjelenítését szolgáló készülék, a számítógépek legfontosabb kimenete. Míg.
Bekezdésformázás Név: Szarvas Nóra 8/a Felkészítő tanár: Salamon Róza
1 Products for Growth - Hannover 03 PLC-s rendszerünk evolúciója.
Az MVC tervezési minta 2. előadás.
FRAME-k (keretek). FRAME-k A frame-ek (keretek) segítségével a képernyőt felosztva egyszerre jeleníthetünk meg több webes dokumentumot a képernyőn. Fejlec.html.
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mellár János, Mingesz Róbert, Boros Péter, Zana Roland Makan Gergely, Mellár.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 6. Gyakorlat const, static, dinamikus 2D.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat PWM Makan Gergely, Mellár János, Mingesz Róbert, Boros Péter, Zana Roland Makan Gergely, Mellár.
Prototípuskészítés Verilog nyelven Screen Saver Készítette: Mészáros Péter.
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
A weboldal képernyő terve: Két szinten kell kidolgozni: 2. 3 db aloldal képe 1. Bejelentkező kép Adjuk meg az embléma és a reklámok helyét is.
Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék.
Hasonlóságelemzés COCO használatával a MY-X elemzőben
Excel Hivatkozások, függvények használata
A PHP (PHP: Hypertext Preprocessor) nyílt forráskódú, számítógépes szkriptnyelv, legfőbb felhasználási területe a dinamikus weboldalak készítése. Emiatt.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
A LabVIEW használata az oktatásban
Számítógépes Grafika Megvilágítás Programtervező informatikus (esti)‏
Függvények.
2. tétel.
Vizuális alkalmazások a FoxProban Páll Éva Boglárka.
Szintaktikai, szemantikai szabályok
1. Gyakorlat - Alapok 1. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a “Hello ELTE” üzenetet! Használja a System.out.println() -t! 2. Írjon konzolprogramot, amely.
Algoritmus gyakorlati feladatok
Delphi Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
Alapsokaság (populáció)
A képernyő kezelése: kiíratások (2)
Web-grafika II (SVG) 7. gyakorlat Kereszty Gábor.
Embarcadero Rad Studio XE5 3D fények, alakzatok bemutatása
HF MINTA 2012/2013. ősz. HF Minta  Objektum-orientált program  „Adatvezérelt” alkalmazás írása  Fájl kezelés (olvasás, írás)  Menü készítése  5-6.
ZAJMÉRÉSI KÉZIKÖNYV NL_20
Táblázatkezelés KÉPLETEK.
Ez az én művem Készítette: Barczi Renáta Felkészítő tanár: PeadDr
Adatvizualizáció Segédanyag a Gazdasági informatika tárgyához
1. feladat  Készíts olyan függvényt, mely paraméterül kapja két egész típusú változó címét, s hívása után a két változó értéke helyet cserél.
Intelligens Mérnöki Rendszerek Laboratórium Alkalmazott Matematikai Intézet, Neumann János Informatikai Kar, Óbudai Egyetem Mielőtt a virtuális térbe lépnénk.
Grafikus programozás Készítette: Csernok László
Multimédia-fejlesztés. 2. számú beküldendő feladat Készítsen el egy multimédia alkalmazást! Neobook for windows szoftverrel Neobook for windows szoftverrel.
TÁMOP /1-2F Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Az interaktív vizsga jellegzetes feladattípusainak.
Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar.NET Gadgeteer - Bevezetés.
 A TIOP pályázat SNI csomagjai  Gépi beszédfelismerés  Digitális tananyagok akadálymentesítése sajátos nevelési igényű tanulók számára  SNI IKT.
BS_2 mikroszámítógép Felépítése Egyszerű áramkör Villogó LED Közlekedési lámpa LED kigyújtása alacsony /magas szinttel For…NEXT Változók deklarálása DEBUG.
Mesterséges és természetes világítás 7. témakör. A fényképezésben azok a fényforrások a jelentősek, amelyek az elektromágneses spektrum nm (látható.
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Hétszegmenses kijelző használata Makan Gergely, Markella Máté, Mellár János, Mingesz Róbert.
EVA 1 – 5. kurzus Kanyó Kristóf.
Neumann János Informatikai Kar
Nyomógombok szerkesztése
Név: Ulicska Réka Osztály: 6
Neumann János Informatikai Kar
Neumann János Informatikai Kar
EGYSZERŰ MOZGÁSOK Motorok vezérlése.
Klasszikus szabályozás elmélet
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat
Neumann János Informatikai Kar
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat
Neumann János Informatikai Kar
A CLIPS keretrendszer
Neumann János Informatikai Kar
Játszunk telefonon Készítette: Homlok Dávid
Neumann János Informatikai Kar
Előadás másolata:

Neumann János Informatikai Kar Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar .NET Gadgeteer – Fényszenzor modul

Áttekintés A feladat Hardverkonfiguráció Implementáció Önálló feladat Felkészülést segítő kérdések

1. A feladat Szükséges eszközök A foglalkozás célja bemutatni a .NET Gadgeteer fényszenzor és rotary moduljainak használatát. Szükséges eszközök FEZ Spider panel 1 db Multicolor LED 1 db gomb Display TE35 kijelző RotaryH1 és LightSense modulok A gyakorlat során elkészítésre kerül 3 egyszerű feladat: Fénykapcsoló Továbbfejlesztett fénykapcsoló Fényerősség szabályozás a rotary modul segítségével

2. Hardverkonfiguráció Állítsuk össze a következő hardver konfigurációt:

3. Implementáció A program kerete (1)

3. Implementáció A program kerete (2) Az fényérzékelő és rotary modulok nem rendelkeznek eseményekkel, ezért egy ciklusban le kell kérdezni az értékeket. Az értékek szöveges formában kerülnek kiíratásra a kijelzőn. A villogásmentes megjelenítés érdekében Bitmap-re rajzolunk. Három osztályszintű változó lett bevezetve: timer: az időzítő egy példánya canvas: a Bitmap amire rajzolunk font: előre lekérjük, hogy ne kelljen minden ciklusban megtenni A DrawText egy segéd metódus, ami a szöveg kiíratását könnyíti meg. A paraméterében csak a kijelzendő szöveget és a pozíciót kell megadni. Az időzítő Tick eseménykezelőben először letöröljük a Bitmap-et, majd végzünk valamilyen feladatot a szenzorokkal, legvégül a kívánt értékeket megjelenítjük a kijelzőn.

3. Implementáció Fénykapu (1) Készítsük el a fénykapcsoló programkódját

3. Implementáció Fénykapu (2) A fényérzékelő modul három metódussal rendelkezik az értékek lekérésére: ReadProportion(): arányosított értéket ad vissza 0 és 1 között. GetIlluminance(): a szenzor értékét lux-ban adja meg 0 és egy Max érték között ReadVoltage(): a szenzor megvilágításával arányos feszültségértéket adja meg 0 és 3.3 Volt között. A fényérzékelő szenzor egy fototranzisztorból áll, aminek működése a a fotoelektromos hatáson alapszik. A proporciós értéket vizsgáljuk úgy, hogy ha ez kisebb, mint 0.5, akkor bekapcsoljuk a LED-et, egyébként ki. (Tehát ha sötét van felkapcsoljuk a világítást, ha világos akkor le) A metódus végén két tizedes jegy pontossággal megjelenítjük az értéket. Az időzítő eseménykezelőjéből hívjuk az imént megírt metódust.

3. Implementáció Módosított fénykapu (1) Az előzőleg megírt programot alakítsuk át:

3. Implementáció Módosított fénykapu (2) Az előző feladathoz képest a működés eltérő. A LED fényereje fordítottan arányos a fényérzékelő által mért értékkel. Így minél „sötétebb van”, annál erősebb a „világítás” és fordítva. „Fehér” fényt állítunk elő, amit a TurnWhite metódussal is megtehetünk, viszont akkor az intenzitást nem tudjuk szabályozni. Ennek megoldására hoztuk létre az AdjustIntensity metódust, ahol a három színkomponens azonos arányban történő intenzitás beállításával fehér fényt kapunk. Az intenzitás 0-255 tartományban állítható. A Tick eseménykezelőből hívjuk a Menu_2 metódust is.

3. Implementáció Fényerősség szabályzás rotary modullal (1) Az előzőleg megírt programot alakítsuk át:

3. Implementáció Fényerősség szabályzás rotary modullal (2) A RotaryH1 modulnak két működéssel kapcsolatos metódusa van: GetDirection(): megadja a forgatás irányát, ami 0 vagy 1 lehet. GetCount(): megadja az program indulása számlált tekergetések számát. A 0 irány hozzáad, az 1-es irány pedig levon 1-et. Mivel az intenzitás 0-255 tartományban mozoghat, célszerű egy 256-tal vett modulót számolni. A moduló után még mindig lehet negatív és pozitív az érték, ezért abszolút értéket véve biztosan a 0-255 tartományban maradunk. Az előállított számmal beállítjuk a LED fényerejét. A tekergetések hatására a fényerő arányosan nő a kiszámolt értékkel és a határokon átbillen. (Tehát 255 után 0, 0-t csökkentve pedig 255-öt kapunk)

4. Önálló feladat Az óra feladatot alakítsa át úgy, hogy egy grafikus menürendszer segítségével váltani lehessen a három üzemmód között. A váltást a gomb megnyomásával kezelje. Grafikusan a képernyő tetejére középre igazítva írassa ki, hogy: Menu 1 Menu 2 Menu 3 A kiválasztott menü színe legyen piros, a többi fehér A menük közötti váltás körbefordul, tehát a 3. után ismét az 1. jön. Objektumorientált megközelítést használjon.

5. Felkészülést segítő kérdések Milyen metódusai vannak a fényszenzornak és milyen értéket adnak vissza? Milyen elven működik a fényszenzor? Hogyan működik a rotaryH1 modul? Milyen metódusai vannak?