Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Közúti Közlekedési Főosztály helyettes vezetője
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
műszaki osztályvezető
A közúti közlekedést érintő változások július 1-től
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Építőipari Logisztika
A HULLADÉKKÁ VÁLT GÉPJÁRMŰVEK KEZELÉSE AZ ALCUFER KFT.-NÉL
A dél-alföldi régió úthálózata
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Logisztikai hálózat és folyosók
Magyarország fő közúti, vasúti, vízi, légi szállítási vonalai
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Milyen szakmai és finanszírozási kockázat
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
A Balaton Régió környezeti állapotának értékelése
ÚTÉPÍTÉSI BERUHÁZÁSOK HATÉKONY LEBONYOLÍTÁSÁNAK FELTÉTELRENDSZERE DR. KOVÁCS ANDRÁS GKM – Közúti Közlekedési Főosztály Visegrád, november 17.
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
Mottó: Most mutasd meg, hogy traktorral mit tudsz! Szervező: Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr- főkapitányság és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Baleset-
A barnamezős rehabilitáció fejlesztéspolitikai kérdései Magyarországon
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Dr. Mocsári Tibor főmérnök, osztályvezető
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
A Magyar Közgazdasági Társaság 46. Közgazdász-vándorgyűlése László Sándor vezérigazgató előadása.
M0 körgyűrű északi szektor (II. ütem) nyugati szektor
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Útvonalengedélyezés Extrém túlméretes szállítások Magyar Közút Nonprofit Zrt.
KRESZ MÓDOSÍTÁS 2007 Gál Jenő r. alezredes. Új közúti jelzések.
Az európai uniós fejlesztések szerepe a V4 országok közlekedési hálózatának vonatkozásában Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra.
Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató
A tervtanács szerepe Közúti biztonsági auditor - alapképzés
ADR 2017.
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Pest megyei közlekedési infrastruktúra fejlesztések
Nemzeti tengelysúly-, és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat - TSM Közúti ellenőrzési szemszögből Rónay-Tobel Beatrix Közúti Közlekedési Ellenőrzési.
közúti vagyonelemek létrehozása,
SUMP - kérdés Magyarországon
Előadás másolata:

Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései A magyar közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék, 2014. február 27. Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

Az előadásban érintett témák 1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a 2014. évben

Szabadka (SRB) – Pozsony (SK) Probléma 1. Szabadka (SRB) – Pozsony (SK) Autópályán Röszke és Rajka között. 397 km (ebből 352 km Magyarországon) ~30.000.- Ft (ED) Főúton Tompa és Vámosszabadi között. 350 km (ebből 250 km Magyarországon) ~10.000.- Ft (ED)

Sátoraljaújhely - Csengersima Probléma 2. Sátoraljaújhely - Csengersima Főúton a tokaji hídon keresztül: 166 km ~5.000.- Ft (ED) Mellékúton a cigándi hídon keresztül: 139 km ~2.000.- Ft (ED)

Az előadásban érintett témák 1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a 2014. évben

2013. (a) Díjfizetős utak Felmerült problémák Autópályák. Autóutak. Főutak. Felmerült problémák Van olyan főút, ami nem főútvonal. Van olyan főútvonal, ami nem főút. Van olyan határátkelőhely, ahova nem vezet főút.

Megszűnő főutak 301. sz. főút 512. sz. főút 500. sz. főút Az M3 autópálya és a Hungaroring közötti állami út. Nem volt jelölve. 512. sz. főút Kalocsa „félelkerülő”. 500. sz. főút Röszke, kamionsáv. 501. sz. főút Röszke, kamionparkoló.

Megszűnő főútvonalak 31113. j. út, 31114., j. út 4201. j. út, 4414. j. út, 4625. j. út, 4633. j. út 42103. j. út 7205. j. út, 7207. j. út, 7217. j. út, 7219. j. út, 7451. j. út, 7459. j. út 8302. j. út, 8402. j. út, 8429. j. út, 8457. j. út, 8704. j. út, 8901. j. út 84150. j. út, 88100. j. út

2013. (b)

Új főutak 222. sz. főút Balassagyarmat – országhatár (korábban: 2204. j.) 427. sz. főút Berettyóújfalu déli elkerülő (átkötés) (korábban : 4214. j.) 430. sz. főút Makó keleti elkerülő (korábban : 4415-4456. j.) 578. sz. főút Pécs keleti elkerülő (korábban : 5618-5721. j.) 57. sz. főút Pécs déli elkerülő (korábban : 5831. j.) 651. sz. főút Nagykóny – Iregszemcse (korábban : 6510. j.) 681. sz. főút Nagyatád – Berzence (korábban : 6809. j.) 77. sz. főút Veszprém – Tapolca (korábban : 7201. j.) 832. sz. főút Pápa – Románd (korábban : 8302. j.) 834. sz. főút Pápa – Sárvár (korábban : 8404. j.) 830. sz. főút Veszprém északi elkerülő (korábban : 83102. j.) 55. sz. főút Bátaszék északi elkerülő (korábban : 5603. j.)

Létrafokok

Létrafokok M1 autópálya: Zsámbék, Tata, Lébény M2 autóút: Vác dél M3 autópálya: Bag, Hatvan, Gyöngyös, Mezőkövesd, Polgár, Tiszav., Ófehértó M5 autópálya: Ócsa, Újhartyán, Lajosmizse, Kiskunf., Kistelek, Balástya, Röszke M6 autópálya: Ercsi, Dunaújv., Adony, Dunaszentgy., Szekszárd, Őcsény, Bátaszék M7 autópálya: Martonvásár, Zamárdi, Balatonszárszó, Ordacsehi, Becsehely M35 autópálya: Balmazújváros, Hajdúböszörmény M43 autópálya: Szeged M60 autópálya: Bóly, Pécs M70 autópálya: Lenti egyéb: 2 db

Az előadásban érintett témák 1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a 2014. évben

KRESZ „cella-elmélet” 48. § (14) A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek. (15) A (14) bekezdésben fel nem sorolt utakat elengedhetetlenül szükséges távolságban abban az esetben használhatja nehéz tehergépkocsi, ha a) áruszállítás érdekében az áru fel-, vagy lerakásának, illetve – különleges felépítményű jármű esetén - a felépítményével történő munkavégzés helyszínére, vagy helyszínéről; b) üzembentartója telephelyére, vagy telephelyéről; közlekedik. A nehéz tehergépkocsi az a) és b) pontban felsorolt helyszínre, helyszínről történő közlekedése során a (14) bekezdésben felsorolt útvonalakról való lehajtás után, azokat egy irányban legfeljebb egy alkalommal keresztezheti. i/1) Nehéz tehergépkocsi: tehergépkocsi, vontató, valamint e járművekből és pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 7,5 tonnát meghaladja;

Kis területen sok fizetős út

KRESZ „megye-rendszer” (14) A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton, főútvonalon és ezek csomóponti ágain közlekedhetnek. (15) A nehéz tehergépkocsi a (14) bekezdésben fel nem sorolt utakat úti céljával vagy kiindulási helyével azonos megyében használhatja, amennyiben a) áruszállítás érdekében az áru fel-, vagy lerakásának, illetve – különleges felépítményű jármű esetén – a felépítményével történő munkavégzés helyszínére vagy helyszínéről; b) üzemben tartója telephelyére vagy telephelyéről közlekedik. i/1) Nehéz tehergépkocsi: tehergépkocsi, vontató, valamint e járművekből és pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 12 tonnát meghaladja;

Itt is jelentkeznek hibák…

Az előadásban érintett témák 1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a 2014. évben

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály