Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jézus, a lelki trauma gyógyítója
Advertisements

A sportszocializáció.
Kapcsolattartás a szülői házzal
Az addiktív személyiség
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
Család.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Kapcsolatok fontossága
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
Erik Erikson ( ) 1902-ben született Frankfurtban
Szociális tanulás formái
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
Rokszin Mónika pszichológus
Fejlesztési koncepció
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Szocializáció Dr. Szabó-Tóth Kinga.
A pszichoszociális fejlődés elméletei
CSALÁD.
A pszichológiai fejlődés
ANYA –GYEREK KAPCSOLAT Bodor Enikő, szociális munkás
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Az érzelmek fejlődése.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Pedagógiai személyiségértelmezések
Egyéb dinamikus elméletek
Nevelés és nevelői attitűdök
Szent Koronát Szolgálók Szövetsége Szent Korona alapú jogrendszer AlkotmányAlkotmány – Rövid szövegRövid szöveg.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Csoport, egyszemélyes csoport, család
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
A családközösségek ALAP-PILLÉRE A CSALÁD
Előadás és tréning.  Túl kevés a jóból ( szükségletek toxikus be nem töltése és nem a szülői tökéletlenség )  Túl sok a rosszból ( kritikusság, elutasítás,
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
1. Anya – gyermek kapcsolat
A szülői példa jelentősége az utódok életében
Szeretettel köszöntöm
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Gyermek, akit kölcsönkaptál. Anna példája (1Sám 1,11) Erős fogadalmat tett (Anna), Erős fogadalmat tett (Anna), és ezt mondta: és ezt mondta: Seregek.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
A Mozgásjavító „nemzetköziesedési” folyamata november 26.
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
A KLUBTAG HATÁSA A KLUBRA Győr 2015 szeptember 19.
Az óvodás gyermekek életkori sajátosságai és egyéni különbözőségei „Az óvónő jobb keze a dajka” II. országos szakmai konferencia, október 27. Dr.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Személyes életvitel.
A szocializáció folyamata
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Miért fontosak a határok?
Egyéb dinamikus elméletek
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
A diszfunkcionálisan működő család
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint szabályozó funkció, a fejlődés egészében   DR. PÁLI JUDIT Neuropszichológus, pedagógiai szakpszichológus palijudit@gmail.com +36 20 414 27 32 Károli G. R. Egyetem

Kontinuumszemlélet Alapvető bizalom ………………… alapvető bizalmatlanság Autonómia…....................................... szégyen és kétely Kezdeményezés……...........................…………….bűntudat Teljesítmény………………………………….csökkentértékűség Identitás……………………………………………………. konfúzió Intimitás………………………………………………………. izoláció Generativitás………………………………………………. stagnálás Integritás…………………………………………………kétségbeesés

A SZOCIALIZÁCIÓ ÉRZELMI ÚTJA Remény Akarat Szándék Kompetencia Hűség Szeretet Gondoskodás Bölcsesség

Táguló szociális tér Anya Szülők Család Szomszédság, óvoda, napi gyermekellátás Iskola, kortárscsoportok, idegenek csoportjai Társaság a barátságban, szexben, versengésben Munkamegosztás, családi logisztika Emberiség, nemzet, leszármazottak

Az élet eleje „a csecsemőkor, az elismertség kölcsönössége” ALAPVETŐ BIZALOM VS. BIZALMATLANSÁG Hajtóerő és Remény REMÉNY „Az vagyok, amiben reménykedem, s amilyen reményt nyújtok!”

Korai gyermekkor A korai gyermekkor, a „légy önmagad” akarata AUTONÓMIA VS. SZÉGYEN ÉS KÉTSÉG Önuralom és Akaraterő AKARAT „Az vagyok, amit szabadon akarhatok!”

Gyermekkor A gyermekkor és a szerepek előlegezése KEZDEMÉNYEZÉS VS. BŰNTUDAT Irányulás és Szándék SZÁNDÉK „Az vagyok, amit működtetni tudok”

Táguló szociális tér Anya Szülők Család Szomszédság, óvoda, napi gyermekellátás Iskola, kortárscsoportok, idegenek csoportjai Társaság a barátságban, szexben, versengésben Munkamegosztás, családi logisztika Emberiség, nemzet, leszármazottak

10

Főleg hiperaktív-impulzív típusú figyelemhiányos/hiperaktivitás zavar F90.0x Leginkább ingerlékeny Robbanékony (hyperaroused) Sokszor nagyon ügyes mozgású Lehet jó dorzolaterális funkciók mellett is Veszélykereső Baleseti veszélyeztetettség A magas arousal mellett is veszély az érdektelenségbe való átbillenés

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! 12