Szabad választás és a játékosítás a tanárképzésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Advertisements

SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOSOK MOTIVÁCIÓINAK LONGITUDINÁLIS VIZSGÁLATA Kiss Orhidea Edith Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi.
Egyetemi kutatók – jövőbeli vállalkozók? Dr. Makra Zsolt IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola.
ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
Zalaegerszeg, február 16. Bíróné Bondor Katalin
Széchenyi tehetségműhely
Gamification az oktatásban játszva tanulni és tanítani.
Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen
Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei.
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Geometriai fogalomalkotás valóságos és virtuális modellek együttes alkalmazásával Anna Rybak Uniwersytet w Białymstoku, Instytut Informatyki
G AMIFICATION Tananyagok igazítása a megváltozott igényekhez.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Iskolapszichológusok Módszertani Bázisa Budapest, november 27.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
PEDAGÓGIAI SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA (NMP_PS021K2)
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
A szociálpszichológia módszerei
Serious Games. Komoly játékok Olyan videojátékok, melyek elsődleges funkciója nem a szórakoztatás (entertaining games with non-entertainment goals) Többnyire.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Korok játéka vagy játékok kora
Az e-portfólió használati köre
Az iskolai csoportok sajátosságai
PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Korai tehetségnevelés
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Számítógépes játékmechanizmusok felidézése a filmben Pernecker Dávid 2011.
A szociális képességek fejlesztése módszertana
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
A doktori képzés színvonalának és minőségének fejlesztése alprojekt TÁMOP-4.2.2/B-10/ Tudományos képzési műhelyek támogatása és a tehetséggondozás.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Pedagógus értékelési rendszer
Nem minden az aminek látszik…
Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ Új utak a tanárképzésben – a MOTIVATE projekt tapasztalatai Dr. Tóth Péter
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
Készítette: Kukovecz Viktória, Lanszki Donát.  Elsősorban tanítós, de óvodapedagógus kurzusok is vannak.  Finnish System of Education, Global Education,
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék
Konzervatív gamifikáció: módszer és eredmények Fekete Zsombor.
Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
„R” helyett „Q”? – Új lehetőségek a faktoranalízis alkalmazásában
A pszichológiai mérés alapjai
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Véradás Véradási szándékot és viselkedés befolyásoló tényezők feltárása, különös tekintettel a kommunikáció hatékonyságának vizsgálatára esettanulmány.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Tájékoztató az osztatlan képzésben tanuló Academic 1 vizsgával rendelkező angoltanár szakos hallgató számára február 13.
Dolgozói Elkötelezettség Új megvilágításban
Spontaneous Discounting of Availability in Frequency Judgment Tasks
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
Tóth Zoltán és Szalay Luca
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Készítette: Pethő Eszter, Rácz Viktória, Tóth Anna Eszter
Az online kurzus tapasztalatai – Téringer Anita
Előadás másolata:

Szabad választás és a játékosítás a tanárképzésben Juhász Ágnes és Ágoston Csilla ELTE PP Iskolapszichológia Tanszék

Mi is az a játékosítás? Játékos elemek felhasználása nem játék környezetben (pl. oktatási céllal) Virtuális játékok népszerűségére épít Ennek okai: Világos cél Együttműködés (közös cél) Esély a fejlődésre Saját szintjének megfelelő, flow élmény Kudarc utáni felállás Sikerélmény Pozitív visszajelzés Kerettörténet, alterego

Játékosítás hatásai Pozitív hatás a feladattal kapcsolatos motivációra, attitűdre, élvezeti értékre, bevonódásra, az adott szolgáltatás, vagy termék használatára Kevés a kvantitatív kutatás, a valódi hatáselemzés

Játékosítás az oktatásban Pozitív hatások Nagyobb motiváció és bevonódás a tanulási feladatba Feladatok nagyobb élvezeti értéke Pozitív hatás a teljesítményre Negatív hatások, nehézségek Megnövekedett versengés Értékelési nehézségek Negatív hatás az intrinzik motivációra (pl. Hanus & Fox, 2015)

Hipotézisek Feltáró jellegű kutatás Az egyéni fejlődési utak biztosítása, illetve a “gamification” alkalmazása hogyan befolyásolja a hallgatók tantárggyal és feladatokkal kapcsolatos motivációját, illetve mennyire erősíti a tantárggyal kapcsolatos pozitív attitűdöt? Hipotézis: mind a szabad választás lehetősége, mind a játékosítás elemei növelik a motivációt és javítják a tárggyal kapcsolatos attitűdöket

Módszer Terepkutatás Kvantitatív és kvalitatív módszerek Személyen belüli (within-subject) és személyek közötti (between-subject) dizájn

Minta és kutatási elrendezés Szociál- és egészségpszichológia szemináriumi csoportok hallgatói (kb. 150 fő) A kísérletvezető nem vak a módszerre nézve, és a hallgatók információkhoz juthatnak a csoporttagságot illetően 2 oktató, 3-3 csoport

Minta és kutatási elrendezés Kontrollcsoport 2 kötelező feladat Nincs játékosítás 1. Kísérleti csoport 7 választható feladat 2. Kísérleti csoport Van játékosítás

Választható feladatok Beadandó dolgozat, amely iskolai hospitáláson alapul (összehasonlítás, szociometria vagy egészségpszichológiai kutatás) Hallgatói aktivitás (prezentáció, választható témákból) ZH Esszé (Szociálpszichológia a filmeken vagy könyvekben) Közösségépítő feladat bemutatása és kipróbálása Osztályfőnöki óraterv a kurzus során átvett témákból

Felület a játékosításhoz A játékosítás következő elemei teljesen vagy részben megtalálhatók: Önreprezentáció avatárokkal „Hírnév”, rangsor és szintek Pontok Teljesítések, jelvények Explicit szabályok melletti versengés Idői nyomás Kihívás Visszajelzés Háromdimenziós környezet Narratív kontextus, történet/téma Jelvények szerepe Reeves és Read (2009) idézi Deterding és mtsai, 2011, Hamari, Koivisto és Sarsa, 2014)

Felület a játékosításhoz www.beethebest.org

Felület a játékosításhoz

Mérőeszközök Demográfiai adatok és egyes kontrollálandó változókat (pl. videojátékhasználat) mérő kérdések Iskolai motivációt vizsgáló kérdőív (Kozéki és Entwistle, 1986) Tanulási orientáció (Kozéki és Entwistle, 1986) 3D Célorientációs elmélet kérdőíve (Pajor, 2013) Tantárgy iránti érdeklődést vizsgáló kérdőív (Ceglédi és Máth, 2013, és Kósáné, Porkolábné és Ritoók Pálné, 1987 nyomán) Fókuszcsoportos beszélgetés

Felhasznált irodalom Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., and Nacke, L. (2011). From Game Design Elements to Gamefulness: Defining “Gamification”. MindTrek’11, September 28-30, 2011, Tampere, Finland. Hamari, J., Koivisto, J., and Sarsa, H. (2014). Does Gamification Work? — A Literature Review of Empirical Studies on Gamification. 47th Hawaii International Conference on System Science.  Hanus, M. D., & Fox, J. (2015). Assessing the effects of gamification in the classroom: A longitudinal study on instrinsic motivation, social comparison, satisfication, effort, and academic performance. Computers & Education, 80 (Jan 2015), 152-161. Kósáné Ormai V., Porkolábné Balogh K., Ritoók Pálné (1987). Neveléslélektani vizsgálatok. Tankönyvkiadó, Budapest. Kozéki B., és Entwistle, N. J. (1986). Tanulási motivációk és orientációk vizsgálata magyar és skót iskoláskorúak körében. Pszichológia, 2, 271–292. Lister, M.c. (2015). Gamification: The effect on student motivation and performance at the post-secondary level. In: Issues and Trends in Educational Technology. Vol. 3(2). McGonigal, J. (2011). Reality is broken. The Penguin Press, New York. Pajor G. (2013). Serdülők teljesítménymotivációja a Célorientációs Elmélet tükrében. Doktori disszertáció. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest.