EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Advertisements

D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
Az iskolai könyvtár állománya
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A multidiszciplináris e-learning
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Hunya Márta módszertani szakértő
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében
Hipermédia tanulási források az interneten
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Széchenyi István Egyetem MTK Közlekedési és gépészmérnöki Intézet
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Szeretet, türelem, tolerancia
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Az IKT-metria mérőeszköz
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
Barcsák Marianna - KPSZTI
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Az EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM tartalmi elemei
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Eger /17. második félév Komenczi Bertalan
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 OKTATÁSKUTATÁS, OKTATÁSFEJLESZTÉS, NEVELÉSTUDOMÁNY MÜHELYKONFERENCIA 2017. március 16., Eger Komenczi Bertalan EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 Eszterházy Károly Egyetem, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Oktatás- és Kommunikációtechnológia Tanszék http://www.ektf.hu/~kbert kbert@ektf.hu 1

1. Célok, képzési- és kutatási irányok EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 1. Célok, képzési- és kutatási irányok 2. A program ismertetése 3. A program tanterve 4. Kutatási témák 5. A program eddigi eredményei

EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 Célok, képzési- és kutatási irányok III. DIGITÁLIS PEDAGÓGIA A Komenczi Bertalan vezette Digitális Pedagógia elnevezésű alprogram célja annak a lehetőségrendszernek – és kihívásnak – a tanulmányozása, amelyet az elektronikus információ- és kommunikációtechnikai eszközök a tanítás és tanulás elmélete és gyakorlata számára jelentenek. A kutatások fókusza az elektronikus információs és kommunikációs technológiák szerepére és hatásrendszerére irányul, az oktatás, a tanulás, általában a humánerőforrás-fejlesztés területén, interdiszciplináris megközelítéssel. Az alprogram átfogóbb kutatási témakörei: társas kapcsolatok elemzése a mai információtechnológia eszközeivel; az IKT - eszközök tanulási alkalmazásának több módszerű elemzése; kognitív habitus és tanulási környezet; médiafilozófia; tanári kompetenciák elektronikus tanulási környezetekben - technofil és technofób attitűdök; a professzionális szemléltetés pedagógiája; a képernyőn keresztül történő tanulás pszichológiája és pedagógiája. Témavezetők: Komenczi Bertalan, Forgó Sándor, Ollé János, Lengyelné dr. Molnár Tünde, Dávid Mária, Szijjártó Imre, Kis-Tóth Lajos, Nádasi András,Tóvári Judit és mások.

A program ismertetése EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 IKT hatásrendszer, lehetőséghorizont

EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 A program ismertetése IKT hatásrendszer, lehetőséghorizont A kihívás jellege

EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 A program ismertetése IKT hatásrendszer, lehetőséghorizont A kihívás jellege A program fókuszpontjai

EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 Az IKT mint a tanári munka során jól használható elektronikus információkezelési és kommunikációs technika. Ezen a szinten a tanári kompetenciák rendszerébe illeszkedik (az IKT eszközök értő használata, új illetve megújított tanári médiakompetencia). Az IKT mint a módszertani megújulás katalizátora,  amely korábbi progresszív módszerek hatékonyabb illetve korábban elképzelhetetlen új formáit teszi lehetővé, illetve teljesen új módszereket is generál. Az IKT mint a hatékony tanári munka háttér infrastruktúrája: a humán teljesítménytechnológiai rendszerek (HPT) oktatási megfelelője: Elektronikus Tanári Teljesítménytámogató Rendszer. Az IKT mint olyan új humán kommunikációs technológia, amely befolyásolja az emberi természetről és a társadalomról való gondolkodásunkat is, új nézőpontokat és szemléleti kereteket nyújt az értelmezésnek és elemzésnek a neveléstudomány területén is.

EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 A program ismertetése IKT hatásrendszer, lehetőséghorizont A kihívás jellege A program fókuszpontjai Kutatási témakörök

EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 A DIGITÁLIS PEDAGÓGIA program számokban évfolyam 2 fő II. évfolyam 5 fő III. évfolyam 2 fő IV. évfolyam 4 fő (abszolutóriumot szerzett 2 fő) V. évfolyam 5 fő (abszolutóriumot szerzett 3 fő, fokozatot szerzett 2 fő)

EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 A DIGITÁLIS PEDAGÓGIA program tanterve A DIGITÁLIS PEDAGÓGIA program tantárgyai-tantárgystruktúra  I. Általánosan kötelező tantárgy ( a doktori iskola minden hallgatójának) Pedagógiai információforrások – a pedagógiai kutatások informatikai háttérrendszere (Komenczi Bertalan - Lengyelné M. Tünde) II. Kötelező tárgyak az I-IV félévekben (4) A pedagógiai interdiszciplínák néhány újabb forrásterülete (Komenczi Bertalan) Multimédia programok, hálózati tanulás, közösségi média (Forgó Sándor) Az információs társadalom kihívásainak értelmezése a neveléstudomány nézőpontjából (Kis-Tóth Lajos) Pedagógiai technológiai rendszertervezési és humán teljesítmény technológiai modellek (Nádasi András )

EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 A DIGITÁLIS PEDAGÓGIA program tanterve A DIGITÁLIS PEDAGÓGIA program tantárgyai - tantárgystruktúra  III.További, alternatív tantárgyak/konzultációs témakörök Az SPSS alkalmazásai, kutatási eredmények feldolgozása, kiértékelése (Lengyelné M. Tünde) Számítógépes modellezés és szimuláció az oktatásban (Geda Gábor) Korszerű tanuláselméletek digitális tanulási környezetekben (Komenczi Bertalan) Az oktatástechnológia története, elméletei, modelljei és perspektívái (Nádasi András ) Digitális értékelő környezetek tervezése (tanuláskövetés, a tanulási folyamatba integrált visszacsatolás, tanácsadás és értékelés) (Ollé János) IKT-ra épülő probléma-központú tanulási környezetek elméleti és gyakorlati kérdései(Komenczi Bertalan) A könyvtárak megújuló szerepe a „tudástechnológiában” (Tóvári Judit) Film- és médiapedagógia (Szíjártó Imre)

EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 Kutatási témák Hatékony tanítás a XXI. században Az IKT eszközök pedagógiai alkalmazása az alap- és középfokú zeneoktatásban A problémamegoldó gondolkodás fejlesztési lehetőségei távoktatási környezetben A kognitív terhelés és a tanulási teljesítmény összefüggése távoktatási környezetben Tevékenységközpontú online oktatástervezés módszertani megoldásai IKT eszközökkel támogatott illetve hagyományos módon történő fejlesztés összehasonlító elemzése az egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdő sajátos nevelési igényű gyermekek kognitív fejlődését érintően Az adaptív pedagógiai módszerek hatékonyságának vizsgálata a közoktatásban Az IKT eszközök tanulási alkalmazásának többmódszerű elemzése

EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 Kutatási témák A digitális történetmesélés mint tanulásszervezési eljárás kompetenciafejlesztő és tanulástámogató hatása az oktatási folyamatban Elektronikus tanulási környezetben a kritikai gondolkodás tesztelésének, fejlesztésének lehetőségei a humán tantárgyakban Információs és kommunikációs technológia: Pedagógusok véleménye és attitűdje az IKT-s eszközök integrálásáról az idegen nyelvi órákon Feladatok és felelősség a felhasználóképzésben – digitális kompetenciák fejlesztése az információs társadalomban Az információs társadalom tanulási környezete A ePortfólió szerepe a pedagógus IKT kompetenciáinak fejlődésében Az IKT lehetőségei a tanárok és tanulók számára, különös tekintettel az e-learning szerepére az általános iskolai oktatásban A digitális hozzáférés részletes tanulási vizsgálata. Multimédia az oktatásban; új médiumok a tanulásban

EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 A program eddigi eredményei HUMAN PERFORMANCE TECHNOLOGY