Térbeli tájékozódás fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Energia, Munka, Teljesítmény Hatásfok
Advertisements

Matematika és módszertana
Metszeti ábrázolás.
Középhaladó Előadás Első Hét
A test tömege.
A gimnasztika szaknyelve
A villamos áram élettani hatása
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A torna felosztása.
Az iskolaérettség kérdése
A les Edzőtábor j úli u s Egy játékos leshelyzetben van ha: közelebb van az ellenfél kapuvonalához, mint a labda és az utolsó előtti ellenfél.
1. Feladat Két gyerek ül egy 4,5m hosszú súlytalan mérleghinta két végén. Határozzuk meg azt az alátámasztási pontot, mely a hinta egyensúlyát biztosítja,
Alapfogalmak a gimnasztikai gyakorlatok szakleírásához
Programozás C-ben Link és joint Melléklet az előadáshoz.
Természetes gyakorlatok
Emelés fejállásba és kézállásba kísérletek
AZ ERŐ HATÁSÁRA AZ ERŐ HATÁSÁRA
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Testnevelés tantárgypedagógia, 4. ea.
Mekkora erőt kell kifejtenie az izomnak, ha a teher súlyereje 200 N, erőkarja 0,5 m és az izom erőkarja 0,05 m? Mekkora erőt kell kifejtenie az izomnak,
ERŐHATÁS Machács Máté Az erőhatás a testeknek a forgását is megváltoztathatja, vagyis az erőnek forgató hatása is lehet. Az erő jele: F forgástengely A.
Asszimetria Barna Gergely.
Fraktálok. Szemcsenövekedés
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Függvények.
Másodfokú függvények.
Táblázatok készítése. Az 1. sor 1. cellája Az 1. sor 1. cellája Az 1. sor 2. cellája Az 1. sor 2. cellája Az 1. sor 3. cellája Az 1. sor 3.
Végtagok CT vizsgálatai
1. SZINT: Kidolgozatlan, differenciálatlan ábra
A 6-10 évesek rajzfejlődése
Készítette: Cserepes Béla – Heim Attila Chart 1 Szabálytalanságok 8:4 Azonnali 2 perces kiállítás 8:3 Progresszív büntetés 8:5 Kizárás írásos jelentés.
1. Osztályos példa Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés
Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Adaptált, sportos jellegű mozgásfoglalkozások krónikus sokizületi gyulladásos betegeknek Az ÖTM által 2007 évben támogatott „Sport a rehabilitációban”
Légúti idegen test SOTE oktatás
A téri orientáció fejlesztése
Az iskoláskor küszöbén
A Marfan-szindróma tünetei képekben
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
A Kognitív Profil Teszt kiegészítése
Az alapvető kommunikáció
ROM GYAKORLATOK Testrész Izület típusa A mozgás típusa
FENG SHUI Tudod miért hordják a jegygyűrűt a negyedik ujjon?
SZIMMETRIA és ASZIMMETRIA az EMBERI TESTBEN
Merev test egyensúlyának vizsgálata
Bekezdések formázása 1..
Sapientino A minket körülvevő tér Miket találsz Aladdin szőnyegén? Kattints a megfelelőkre! Rajta van …
AZ ERŐ HATÁSÁRA AZ ERŐ HATÁSÁRA
SZÖVEGSZERKESZTÉS IV. ~ BEKEZDÉSFORMÁZÁS ~
Jó játék a mozgás !.
Alcím mintájának szerkesztése Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső,
Fényvisszaverődés síktükörről
AZ ERŐ HATÁSÁRA -mozgásállapot-változás -alakváltozás -forgás TÖRTÉNHET. AZ ERŐ HATÁSÁRA Készítette: Farkas Andor.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
3. Táblázatok és diagramok
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
5. hét: Rácsos tartók számítása Készítette: Pomezanski Vanda
Karhelyzetek, karmozgások
Légutak Szerzők: Marsi Zoltán, Dr. Mártai István
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Köteles játékfüzér Készítette: Kunné Darók Anikó.
Dinamika alapegyenlete
Velünk élő középkor Forrás:
Előadás másolata:

Térbeli tájékozódás fejlesztése

A térbeli tájékozódás területei A saját testen való tájékozódás Térben való tájékozódás Síkban való tájékozódás

Saját testen való tájékozódás A testkép kialakítása A saját test szubjektív megtapasztalása A test téri határai A testfogalom fejlesztése A saját testről szerzett intellektuális tudás: testrészek, azok funkciói A testséma fejlesztése A test gravitációhoz való alkalmazkodásának, egyensúlyának, az izmok mozgásának megélése

Saját testen való tájékozódás Testkép kialakítása Önmaga felismerése tükörgyakorlatokkal Jellegzetes külső tulajdonságok felismerése Izomfeszítő és lazító gyakorlatok

Saját testen való tájékozódás Testfogalom kialakítása Testrészek azonosítása, tanulása Tükör előtt testrészek megérintése, megnevezése; Felnőtt általi érintés, a gyermek megnevezi; A gyermek megismétli saját testen az érintést és megnevezi a testrészt; Utasításra a gyermek megérinti és megnevezi az adott testrészt; A felnőtt megnevezi, a gyermek megérinti és megnevezi a társa testén a kívánt testrészt

Saját testen való tájékozódás Különböző testhelyzetekben (hason, hanyatt, ülve, térdelve) megtalálni a megnevezett testrészt, megérinteni, megnevezni, mozgást végezni vele Végezzen különböző tevékenységeket és nevezze meg melyik testrészét használta (pl. fésülködés, labdába rúgás) Babaöltöztetés, fürdetés Tenyér és lábnyomat készítése

Saját testen való tájékozódás Mozgással kísért mondókák, versek, énekek Ez a szemem, ez a szám, ez meg itt az arcocskám. jobbra-balra két karom, forgatom, ha akarom. Két lábamon megállok, ha akarok ugrálok Nyisd a kezed, zárd ökölbe, forgasd csuklód körbe-körbe. Tapsolj kettőt, csapj térdedre, Engedd karod le a mélybe.

Saját testen való tájékozódás Tükörkép azonosítása Közösen, nagyméretű képekkel Önállóan, kártyaméretű képekkel Feladatlapon

Saját testen való tájékozódás Testek azonosítása körvonal alapján

Saját testen való tájékozódás Test elő- és hátulnézetének azonosítása

Saját testen való tájékozódás Árnykép felismerése

Saját testen való tájékozódás Szimmetria a testen

Térben való tájékozódás Önmagán való tájékozódás A tárgyakon való tájékozódás Tárgyak vagy személyek térbeli helyének magához való viszonyítása Tárgyak vagy személyek egymáshoz való viszonyítása

Térben való tájékozódás Jobb, bal /jobbra, balra Alatta, felette, rajta / lent, fent / alsó, felső Középen / középső Előtte, mögötte

Síkban való tájékozódás A tér síkra való vetítése Balról jobbra való haladási irány Egy bizonyos jellel megkezdett sort a gyereknek folytatnia kell; Az új sort is bal oldalt kell megkezdeni. A sor – oszlop fogalmának kialakítása