SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
DPR kommunikáció alapelvei
TÁMOP /A
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A minőségügy a könyvtárügyért
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Büntetés-végrehajtási
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Ellenőrzés, visszacsatolás
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Pályáztatás, projektmenedzselés az EU operatív programjaiban, gyakorlati tapasztalatok, problémák és megoldások -HEFOP ESZA Kht -
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Országos Egyházi TISZK Minőségirányítási rendszerének
Kitagolás – foglalkoztatás – életminőség Az intézményi kiváltás foglalkoztatási szempontú aspektusai.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Foglalkoztatási Információs Pontok
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
A beiskolázás előkészítése
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Úton az akkreditációs igazolás megszerzése felé
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Szakiskolai fejlesztési program
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
A kiváltást megvalósító intézmények (pályázók) támogatásának közvetlen módjai a projekttervezés időszakában EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Szakiskolai Fejlesztési Program I
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Szakiskolai fejlesztési program
Az SZMBK Intézményi Modell
A civil szervezetek hatásméréséről
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI 1

Az előadás tartalmi elemei A tapasztalatgyűjtés területei, módszertana Főbb üzenetek Következtetések 2

TAPASZTALATGYŰJTÉS TERÜLETEK MÓDSZEREK Intézményi önértékelés nehézségei, gátló tényezői Intézményi beszámolók, intézményi helyszíni látogatások (2005.) Projektmenedzsment Önértékelés integrálása Kommunikáció 3

INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS NEHÉZSÉGEI, GÁTLÓ TÉNYEZŐI Vezetői elkötelezettség és motiváció Időhiány, leterheltség Felelősségek pontatlan meghatározása Egyeztetés, alkalmazkodás (intézményen belül és kívül egyaránt) Komponensek közti együttműködés hiánya Kommunikációs problémák 4

INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS NEHÉZSÉGEI, GÁTLÓ TÉNYEZŐI Válaszadás hiánya (felmérések) Mérési, adatgyűjtési rendszer kiforratlansága Minőségfejlesztési előzmények hiánya … 5

PROJEKTMENEDZSMENT SZÖM II. csoportos megvalósítása (támogatott) maximum 2 fő szakértő csoportonként 3-6 intézmény kapcsolatok építése egymástól való tanulás regionális és szakmacsoportos szerveződés SZÖM II. egyéni megvalósítása (nem támogatott) szakértő nélkül 6

PROJEKTMENEDZSMENT 7

PROJEKTMENEDZSMENT a teamek összetétele általában a SZÖM I. szerint történt, további munkatárs bevonása ritka egyéb komponensek felelősei jellemzően nem tagjai a teamnek az igazgatóhelyettesek rendszerint részt vettek a munkában (döntések előkészítése) projekttervek a központi javaslatok alapján készültek 8

PROJEKTMENEDZSMENT 9

PROJEKTMENEDZSMENT 10

ÖNÉRTÉKELÉS INTEGRÁLÁSA SZÖM vs. IMIP, ISO9001, KMD, COM I-II. Nem látják rendszerben az intézmények a minőségfejlesztést, minőségirányítást Az önértékelési folyamat szabályozását nem helyezik el a meglévő szabályozási környezetben Párhuzamos önértékelések 11

ÖNÉRTÉKELÉS INTEGRÁLÁSA IMIP-ben többnyire megjelenik az önértékelés, azonban általában projektszinten említve ISO9001 szerinti MIR-ben nem jelenítik meg (8. pont) KMD nem okozott problémát COM I-II. és SZÖM kapcsolata rendszerint nem tisztázott, megmaradt az Irányított önértékelés régi szabályzata is Az IMIP-ekben azért többnyire megemlítették az intézmények az önértékelést, azonban inkább projekt jelleggel és nem rendszeres, szabályozott tevékenységként. Az ISO9001:2000 nem követeli meg az önértékelést, azonban a 8. fejezethez jól illeszkedik, elősegíti a folyamatos fejlesztést és a helyesbítő, megelőző intézkedések meghozását. A KMD önértékelési eszközt inkább csak a pályázatok elkészítéséhez alkalmazza egy-egy intézmény az SZFP I-esek közül, így ez nem okozott gondot, sőt jellemzően pozitív tapasztalataink vannak ezzel. Pl. a miskolci Martin János Speciális Szakiskola a SZÖM szerinti önértékelés alapján döntött a KMD pályázat mellett, melyen első helyezést ért el partnerközpontúság kategóriában. Üzenet: segítsünk az intézményeknek a megmutatni magukat, és eredményeiket (akár díjpályázatra való felkészítéssel is) Az előző dián már részben említettük ezt a problémát. Szakértőként meg kell ismerni az intézményi szabályzatokat és az aktualitásukat vesztett elemek fejlesztésére, elhagyására javaslatot kell tenni. (pl.: irányított önértékelés kiváltása SZÖM-mel) 12

ÖNÉRTÉKELÉS INTEGRÁLÁSA Fontos: NEM párhuzamosságról van szó, hanem a minőségfejlesztést segítő eszközöket kaptak az intézmények. Rendszerbe illesztve és hatékonyan működtetve nem jelent többlet erőforrásigényt. Az SZMBK ezt az integrációt is segíti! 13

KOMMUNIKÁCIÓ Önértékelésben résztvevőkkel Vezetőséggel Szervezeten belül 14

KOMMUNIKÁCIÓ Önértékelésben résztvevőkkel: Telefon, e-mail, személyes csatornák Rendszerint már a tervezés során rögzíteni kell a kommunikációs szabályokat A kommunikáció sikeressége függ a csoportok nagyságától, összetételétől 15

KOMMUNIKÁCIÓ Vezetőséggel: Fontos a rendszeres kommunikáció, tájékoztatás Igények megismerése Segítsünk az elkötelezettség és motiváció megteremtésében (pl.: testület előtti tájékoztatás), a döntések előkészítésében 16

KOMMUNIKÁCIÓ Szervezeten belül: Határozzuk meg a vezető (vertikális) és a tantestület (horizontális) tájékoztatásának gyakoriságát, fórumait Ismertessük eredményeinket Kérjünk segítséget az egyes témák intézményi szakértőitől (bevonás) 1. 17

Köszönöm a figyelmet! 18