Szakiskolai fejlesztési program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
A szakképzés helyzete Magyarországon
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
“Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozása”
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
Szakmai munkánk a pályázatban
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Hátrányos helyzetűek reintegrációja KOMPONENS C. A szakiskolák helyzetének alapvető problémái I. a gazdaság igényei korlátozottan jutnak érvényre és a.
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Önfejlesztés és horizontális tanulás
Szakiskolai Fejlesztési Program I
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
TÁJÉKOZTATÓ Soproni Szakképzési Centrum
Minőségfejlesztési komponens 2005
A szakképesítés megszerzésének lehetősége
Kompetencia alapú szakoktatás
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Szakiskolai fejlesztési program 2003 - 2006 Kisvárda 2004. november

Szakképzésfejlesztés, programok 1990-2004 Ifjúsági szakképzés korszerűsítése alprogram 1991-1996 Ifjúsági szakképzés korszerűsítése program „A”, „B”komponens 1998-2001 Szakiskolai fejlesztési program 2002-2006

EU fejlesztési irány A koppenhágai folyamatnak (2002) megfelelően: Közös európai keret szakképesítési rendszer elkészítése (EQF) Kialakítani az európai modul- kredit rendszert (ECVET) A minőségbiztosítási rendszer kiépítése (EQA)

A szakiskolák alapvető problémái a gazdaság igényeinek való megfelelés szakmunkás presztízs csökkenése szakmaváltás nehézkessége tanulási kudarc szociális hátrány tanulói alulmotiváltság lemorzsolódás, magas bukás arány

A szakiskolai fejlesztés kiindulópontjai Az oktatási miniszter 2002. november 11-i döntése Szakiskolai fejlesztési program

A programban résztvevők A programban 90 iskola vesz részt a lehetséges 489 szakiskola közül A nyertes iskolákban 37.846 tanuló tanul (a szakképzésben tanuló diákok 10,22%-a) akik közül a három év során több mint 10.000 tanuló közvetlenül vesz részt a programban A programban szervezett pedagógus továbbképzéseken a 90 iskolában dolgozó 5.625 pedagógus( a szakképzésben oktatók 19,22%-a) közül közel 3400 pedagógus vesz részt

A program főbb elemei „A” komponens (9-10. évfolyam) Tananyagfejlesztés Módszertani fejlesztés Továbbképzés Eszközfejlesztés

„B” komponens (11-12., esetleg 13. évfolyam) Tananyagfejlesztés (szvk, kp-i program, tanári és tanulói segédletek, stb.) Szakmai módszertani ismeretek fejlesztése, a szakképesítésekhez szükséges kompetenciák hatékony közvetítése A szakmai képzés tárgyi feltételeinek javítása

„C” komponens (hátrányos helyzetűek reintegrációja) Tanköteles kort betöltött, alapiskolai végzettséggel nem rendelkező fiatalok számára egy éves felzárkóztató képzés programjának kidolgozása A szakképesítések belépési szintjeivel kapcsolatos előírások módosítása Szociálpedagógiai támogatással folyó tanár alap/továbbképzés

Az intézmények vezetőinek felkészítése “D1-D2” komponens” – Önfejlesztő iskolai és minőségfejlesztési komponens Az intézmények vezetőinek felkészítése a korszerű szakképző intézmény vezetői, irányítói feladatainak ellátására, a speciális pedagógiai módszereket igénylő tanulók képzéséből adódó feladatok megoldására, az önértékelést és a minőségfejlesztést felhasználni céljaik elérésére, az intézmény fejlesztése érdekében.  

(beépítve a komponensekbe) Tematikus projektek (beépítve a komponensekbe) Mérés, értékelés Pályaorientáció projekt Idegen nyelv (angol-német) Informatika  

A program megvalósítása 2003-04 Iskolák pályáztatása Szakértői pályázat 2003 nyár nyelvi képzés 1. szakasz 2003/04 szakértői munka (előkészítés, fejlesztés, programkidolgozás, önfejlesztő csoportok indulása stb.)

A program megvalósítása 2004 Az A komponensben elkészültek a kerettantervek (10közismereti+20 szakmacsoportos) Készülnek, elkészültek a nyelvi alap és szakmacsoportos szótárak, segédletek A B komponensben 37 szakmacsoport számára készültek el a munkaköri elemzések, SZVK, központi programok A C komponensben elkészült a felkészítő évfolyam modellje, dokumentumai A D komponensben zárultak a tanári felkészítések

A program megvalósítása 2004-05 2004 nyara – idegen nyelvi képzés 2. Szakasz (nyelvtanárok) 2004 szeptember – „A” komponensben képzés indul a 9. osztályban

A program megvalósítása 2005-06 2005 május – próba alapműveltségi vizsga (előkészületei folynak) 2005 nyara idegen nyelvi képzés 3. szakasz (szakmai tanárok) 2005 tavasz, ősz- D,A, B, C komponens szaktanári tanulmányutak (előkészítésük folyamatban) 2005 szeptemberben a „B” és „C” komponens képzései indulnak (előkészítésük folyamatban)

A program megvalósítása 2004-06 Eszközbeszerzés „A” komponens oktatásához és az iskolai menedzsmenthez szükséges eszközök beszerzése 2004-ben „B” és „C” komponenshez, valamint a tematikus projektekhez szükséges eszközök beszerzése 2005-2006-ban

A program megvalósítása 2004-06 Monitoring Megtörtént az elemzést készítő cég kiválasztása, a munka elkezdődött PR tevékenység Szakma. hu honlap Duna TV adásai Írott sajtó