Szűk keresztmetszet a banki digitalizációban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Közigazgatási reform és távmunka
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Projektciklus- menedzsment (PCM)
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
Nemzetközi pénzügyi ügyletek
Elektronikus számlabemutatás és fizetés
Czeglédi László Integrált tartalomszolgáltatás megújult környezetben
Mobilfizetés Magyarországon
RENDSZERINTEGRÁLÁS B_IN012_1
Informatikai megoldások egy kézből
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
A projektmenedzsment fogalma
Lehetséges együttműködési területek az online bankkártya elfogadás területén.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 3. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
A CAD/CAM modellezés alapjai
A CRM bevezetési projektek sajátosságai
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
K&H trambulin tapasztalatok
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
Üzleti informatika Szabó Gábor - üzletágvezető February 25.
Kérdések a második zh-hoz
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
Bauer András - Berács József:
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
Elektronikus bankolás Gyors, hatékony és biztonságos módja a kommunikációnak és az üzleti kapcsolatnak a Bankal. Tranzakciókat a saját irodából vagy otthonról.
Minőség menedzsment 6.előadás
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
EME Zrt. 2007/Fürst György/ EME mobilfizetés – bankszámláról?! Füst György Igazgatóság elnöke EME Zrt november 20. EME mobilfizetés - Bankszámláról?!
valós-idejű helymeghatározás WLAN-nal
Miért nem működik még az okostévé modell?
Mobilra optimalizált webáruházak, avagy felkészülés az új évtizedre Zajdó Csaba.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
A StoreWizard webáruház bemutatása
Telekommunikációs vállalat 100 százalékkal növelte a válaszarányokat az SPSS Clementine® segítségével.
Integra Zrt. Budapest, 1037 Kiscelli utca 104.
Mítosz vagy valóság? Közműdíj-fizetés mobilról. 2 / Turny Ákos - Közműdíj-fizetés mobilon / 4/1/2015 Dinamikus fejlődés minden területen 1998 – 1999Az.
.NET FRAMEWORK Röviden Krizsán Zoltán 1.0. Tulajdonságok I Rövidebb fejlesztés 20 támogatott nyelv (nyílt specifikáció) 20 támogatott nyelv (nyílt specifikáció)
Molnár Ferenc „Innováció a vállalatirányításban és az ügyfélkapcsolat kezelésben” Debrecen, Szeptember 17.
Be SMART – az új generáció vállalkozásai Budapest, november 20. Szalai Piroska.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Üzleti igények avagy Mit kellene megbeszélnem az informatikai vezetőmmel? Bőgel György CEU Business School.
Bagi Zoltán Quadro Byte Zrt. Uniós elvárások teljesítése a gyógyszertárakban.
Az MNB szempontjai a napon belüli elszámolással kapcsolatban Bartha Lajos február 8.
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN Structured Systems Analysis and Design Method.
Vége a vakon navigálásnak!
DIGITALIZÁCIÓ A NAGYVÁLLALATBAN
EDI alapú számlázás - magyarországi bevezetési lehetőségek
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Tematika A CIB sokáig az egyik leginnovatívabb bank volt Magyarországon A válságban leálltak a fejlesztések és lassú volt az újraindítás A CIB újra az.
A digitalizáció szervezeti kihívásai a bankokban
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Típusos kockázatértékelési algoritmusok a szervezetek működési sajátosságainak figyelembe vételével Tarján Gábor.
Értékesítés, kereskedelem
Minden az azonnali fizetési rendszerről
Termelés tervezési és irányítási rendszer SQL alapon
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
Az MNB szempontjai a napon belüli elszámolással kapcsolatban
Előadás másolata:

Szűk keresztmetszet a banki digitalizációban Ebanking Summit 2016.03.03

A bankoknak relevánsnak kell maradni a digitális világban Iparágon kívüli megoldások Bizalmi funkció Ügyfél elvárás Valós idejű kiszolgálás Digitális „fenyegetettség” Kétségtelen, hogy a banki szolgáltatásokat a más iparágból érkező szereplők egyre sikeresebben, és gyakrabban próbálják megvalósítani. Bár a bankok szerepe még mindig kiemelt a megbízhatóság tekintetében, nem hagyható figyelmen kívül, hogy az ügyfelek ma már sokkal zökkenő mentesebb „vásárlás-fizetés” szolgáltatás lánchoz vannak szokva. Ugyanazt várják el a bankolási folyamatoktól, mint bármely okostelefonos megoldástól. Az ügyfél nem akar eltérő egyenleget látni a fiókban, mint az internet bankján, és esetleg még egyet az Atm receptjén.

Az örökölt core banki rendszerek megnehezítik a digitalizációt Éjszakai napzárási ciklusok batchekben, nem képes online elvárásokat követni A mainframe-en épült banki rendszerek monolitikus behemótok, és a termék központú logika nem tudja kiszolgálni az ügyfél centrikus elvárásokat Szinte minden jelentős piaci szereplő komoly eredményeket ért el front-end oldalon, de ezen új funkciók back-endbe integrálása olyan drága és kockázatos, hogy egyenlőre nincs áttörés Vezetői életciklus gyakran nem elég egy core rendszer cseréhez „Turbinát cserélni repülés közben” Felhő alapú üzleti modell, mobil alapú interakció, és elemzés alapú adathasználat A legtöbb változás integrálása a back-end rendszerekben annyira komplikált, hogy megöli azokat az üzleti előnyöket amiért kitalálták 1 2 3 4 5 6 7

Forrester’s Q1 2015 Digital Experience – online survey The top technical barrier for digital experience in 2015 was poor integration

Trendek és fókusz pontok a problémakör feloldására CBS módosítások típusai Komponens alapú, moduláris megközelítéssel egymástól független, de harmonikusan együtt funkcionáló applikációk létrehozása A jövőben az egyik legrelevánsabb kérdés az lesz, hogy mi a core banki rendszer A bank üzleti területei 24 hónapos megtérülést hajlandóak finanszírozni Üzleti kényszer alacsony magas Informatikai kényszer kiváltás egyedi fejlesztés hibajavítás Elkötelezettség Bevezető partner Jövő biztos irányítási modell Komponens definíciók Üzleti projekt kell hogy legyen informatikai vezetéssel A megoldáson túl a bevezetésben résztvevő partnerek is kulcs fontosságúak Az alkalmazott irányítási modell legyen rugalmas a változások kezelése tekintetében. jövőbeni üzleti modellek figyelembe vétele end2end működési aspektus componensítés Funkcionálisan körülhatárolható, független, de harmonikusan együttműködő modulok front-office, üzleti folyamat Tranzakciók ügyfél kapcsolat kezelés ügyféltörzs szabály kezelés integráció 1 2 3 4 A bankárok nem értik az It-t, és az informatikusok nem látják át a banki működést…a bankolás lényege nem, csak a hogyanja fog változni Pl.: infosys Finacle real time CBSt vezet be a Discover Financialnál