AZ ELHATÁROZÁSTÓL A CÉGBÍRÓSÁGI BEJEGYZÉSIG Dr. Rácz Jenő MEM KLUB Veszprém, 2008. március 26.
A GAZDASÁGI TÁRSASÁGGÁ VALÓ ÁTALAKULÁS OKAI PIACI KÖRNYEZETBEN NEM LEHET HATÉKONYAN KÖLTSÉGVETÉSI INTÉZMÉNYT MŰKÖDTETNI AZ ÖNKORMÁNYZATI INTÉZMÉNYEK ERŐS FÜGGŐSÉGE A FENNTARTÓTÓL AZ ÖNKORMÁNYZATI DÖNTÉSI MECHANIZMUSOK NEHÉZSÉGEI A GAZDASÁGI, SZABÁLYOZÁSI, KÖNYVELÉSI, STB. SZABÁLYOZÁS, A GYAKORLAT ÉS A RACIONALITÁS ELLENTMONDÁSAI HITELFELVÉTEL PROBLÉMÁJA A KÖZALKALMAZOTTISÁG ÉS A HUMNÁNERŐFORRÁS GAZDÁLKODÁS PROBLÉMÁI
A GT-VÉ VALÓ ÁTALAKULÁS CÉLJAI A GYORSAN VÁLTOZÓ KÖRNYZETHEZ VALÓ RUGALOMASABB EGY GYORSABB DÖNTÉSHOZATAL A FENNTARTÓTÓL VALÓ NAGYOBB FÜGGETLENSÉG A BELSŐ SZABÁLYOZÁS ÉS MŰKÖDTETÉS RACIONALIZÁLÁSA HATÉKONYABB ÉS MINŐSÉGIBB ELLÁTÁS BIZTOSÍTÁSA SZABADULÁS A KÖZALKALMAZOTTI KÖTÖTTSÉGEKTŐL, VALÓDI SZÜKSÉGLETEKHEZ IGAZODÓ HUMÁNERŐFORRÁS GAZDÁLKODÁS RACIONÁLISAN ÉLNI A HITEL LEHETŐSÉGÉVEL
CSEPPET SEM ELHANYAGOLHATÓ TOVÁBBI OKOK A KORMÁNY EGÉSZSÉGÜGYI PROGRAMJA AZ ÍGÉRI, HOGY ÖSZTÖNÖZNI KÍVÁNJÁK A GT-VÉ VALÓ ÁTALAKULÁST ÍGY DÖNTÖTT AZ ÖNKORMÁNYZAT
HOGYAN ALAKULJUNK ÁT? AZ OKOS EMBER MÁS HIBÁIBÓL TANUL? AZ ÚTTÖRŐK: KISKUNHALAS, DOMBÓVÁR, KÖRMEND MŰKÖDTETÉSI PRIVATIZÁCIÓ: HATVAN, GYÖNGYÖS, EGER, TAPOLCA, VÁRPALOTA 100%-OS ÖNKORMÁNYZATI TULAJDONÚ GT: SZOMBATHELY, DEBRECEN, KAPOSVÁR, VESZPRÉM AHÁNY HÁZ ANNYI SZOKÁS, NINCS KÖVETHETŐ BIZTOS MEGOLDÁS
MI VOLT AZ ÁTALAKULÁSUNK KIINDULÁSI KONCEPCIÓJA? A PANNON MODELL INTERREGIONÁLIS, INTERDISZCIPLINÁRIS MODELL AZ ÉRTÉKEK, AZ ÉRDEKEK, A KÉNYSZER, A RACIONALITÁS, A LEHETŐSÉGEK ÉS A KOMPROMISSZUMOK ÖSSZEHANGOLÁSA TÖBB LÉPCSŐS, MODULÁRIS VÁLTOZTATÁS PARTNER KERESÉS A VÁLTOZTATÁSHOZ FORRÁS TEREMTÉS A VÁLTOZTATÁSHOZ VESZPRÉM ÉS SOMOGY MEGYÉT A BALATON NEM ELVÁLASZTJA, HANEM ÖSSZEKÖTI
A PANNON MODELL LÉPCSŐI MINDEN KÓRHÁZ RACIONALIZÁLJA A SAJÁT STRUKTÚRÁJÁT ÉS MŰKÖDTETÉSÉT A VALÓDI SZÜKSÉGLETEKNEK ÉS A GAZDASÁGI LEHETŐSÉGEKNEK MEGFELELŐEN EGY MEGYÉN BELÜL SZAKMAI PROFILTISZTÍTÁS ÉS EGYÜTTMŰKÖDÉS EGYES FELADATOK MEGYEI SZINTŰ ÖSSZEHANGOLÁSA (BESZERZÉSEK, SZAKMAI INTEGRÁCIÓ) SOMOGY ÉS VESZPRÉM MEGYÉK EÜ. FELADATAINAK INTERDISZCIPLINÁRIS ÖSSZEHANGOLÁSA FINANSZÍROZÁSI MODELLKÍSÉRLET – REGIONÁLIS PÉNZTÁR?
A PANNON MODELL SIKEREI ÉS KUDARCAI RÉSZBEN SIKERES STRUKTÚRA ÁTALAKÍTÁS ÉS INTEGRÁCIÓ A STRUKTÚRA ÁTALAKÍTÁSI PÁLYÁZAT SIKERE ÉS KUDARCA A TB ÁTALAKÍTÁSÁNAK JELENLEGI HELYZETE
MILYEN GT TUD MEGFELELNI A KITŰZÖTT CÉLOKNAK ÉS A FENNTARTÓ ELVÁRÁSAINAK? NEM LEHET SEM VALÓDI SEM FUNKCIONÁLIS PRIVATIZÁCIÓ, ÍGY NINCS KÜLSŐ TŐKE BEVONÁS 100%-OS ÖNKORMÁNYZATI TULAJDON RT ZRT NEM EGY ÖNKORMÁNYZAT NON PROFIT ZRT KIEMELTEN KÖZHASZNÚ NON PROFIT ZRT
KÖLTSÉGEK AZ ELŐKÉSZÍTÉS KÖLTSÉGEI ZRT ALAPÍTÁS KÖLTSÉGEI A ZRT MŰKÖDTETÉS KÖLTSÉGEI VÉGKIELÉGÍTÉS ÖNÁLLÓ BÉRSZÁMFEJTÉS ÁFA? IPARŰZÉSI ADÓ EGYÉB KIADÁSOK
AZ AKADÁLYOK A DEKLARÁLT CÉLHOZ HIÁNYOZNAK AZ ESZKÖZÖK JOGI-SZABÁLYOZÁSI PÉNZÜGYI-GAZDASÁGI FINANSZÍROZÁSI (SZEKTORSEMLEGESSÉG, AMORTIZÁCIÓ) POLITIKAI ÉRDEKKÉPVISELETI SZERVEK-MUNKAVÁLLALÓK HIVATALI-HATÓSÁGI (KINCSTÁR, FINANSZÍROZÓ, ÁNTSZ) LAKOSSÁG MÉDIA
TOVÁBBI NEHÉZSÉGEK EGYSZERRE KELL (KELLENE) KÖLTSÉGVETÉSI INTÉZMÉNYKÉNT A KÓRHÁZAT MŰKÖDTETNI, A KÖLTSÉGVETÉSI INTÉZMÉNYT MEGSZŰNTETNI, A ZRT MŰKÖDÉSI FELTÉTELEIT KIALAKÍTANI,A ZRT-T MŰKÖDTETNI, A BETEGELLÁTÁST ZAVARTALANUL BIZTOSÍTANI MINDEHHEZ FOLYAMATOSAN ÉS NEM ÖSSZEHANGOLT MÓDON VÁLTOZIK A JOGI ÉS FINANSZÍROZÁSI KÖRNYEZET MINDEHHEZ PROGNOSZTIZÁLHATÓ 10% KÖRÜLI LIKVIDITÁSI POZÍCIÓ ROMLÁS EGÉSZSÉGPOLITIKAI-POLITIKAI ÁLLÓHÁBORÚ A FEJÜNK FELETT, DE A MI BŐRÜNKRE A MÉDIA A SZENZÁCIÓT – FŐLEG A NEGATÍV SZENZÁCIÓT SZERETI MINDEN FESZÜLTSÉG INTÉZMÉNYI SZINTEN CSAPÓDIK LE
ALEA IACTA EST - NAVIGARE NECESSE EST AZ MÁR BIZTOS, HOGY 2008.III.31-ÉN MEGSZÜNIK A KÖLTSÉGVETÉSI INTÉZMÉNYÜNK. AZ MÉG NEM BIZTOS, HOGY ZAVARTALANUL MŰKÖDIK ÉS FINANSZÍROZÓDIK 2008.ÁPRILIS 1-TŐL A ZRT. AZ IS BIZTOS, HOGY KÖLTSÉGVETÉSI INTÉZMÉNYKÉNT NEM CÉLSZERŰ MÜKÖDTETNI A KÓRHÁZAKAT. AZ EGYÁLTALÁN NEM BIZTOS, HOGY ZRT-KÉNT EZ JOBB LESZ.
KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET